[KUPIĘ] Ładowarka do Nissan Leaf 2011-2013 przed lift

kwiatek

Nowy na Forum
Jakiś czas temu padła mi ładowarka w leafie - tzw. krzemowy wafel. (co to jest i jak to wygląda - https://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=28009&start=20) Ogólnie część nie do dostania... Czy ktoś z szanownych forumowiczów nie ma przypadkiem całej, sprawnej ładowarki do Leafa? Lub sam moduł krzemowego wafla występował również w trojaczkach przed liftem.

P.S. udało mi się jakiś czas temu kupić ładowarkę, jednak okazała się całkowicie uszkodzona - po zalaniu. Niestety nie mam co marzyć o zwrocie czy wymianie - część została zakupiona na Ukrainie w okolicach Kijowa, także wiecie, rozumiecie.
 
Last edited:

kwiatek

Nowy na Forum
Tak, pisałem. Niestety, nie mają. Na allegro jest też jedna cała ładowarka (https://allegro.pl/oferta/ladowarka-konwerter-nissan-leaf-11440722610) ale uszkodzona i na domiar złego również uszkodzony jest "krzemowy moduł" widać to na zdjęciach w postaci resztek tranzystorów.

Jak zauważyłem to sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają i nie wiedzą jak to nazwać: inwerter, konwerter, moduł, falownik, invertor, ogólnie twórczość ludzka nie zna granic.
 

Kazikon

Nowy na Forum
Witam też szukam tej ładowarki obc model 296A0 3NA5A 2012,06,18.
W moim nissanie leaf 2013 podczas ładowania z gnazdka 230v orginalnym evse nissana 10A wybiło mi bezpiecznik w domu, po włączeniu bezpiecznika i ponownym podłączeniu evse słychac było przekazniki i pikniecie i wybiło bezpiecznik w domu. Pomyślałem że może popsuł sie evse wiec pojechałem to sprawdzić na greenweya po podłączeniu przez przelotke stacja złapała błąd i niechciała ładowac, chademo ładuje normalnie. Po podłczeniu w domu już nie słychać przekaźników tylko pikniecie i na evse miga czerwona dioda fault. po otwarciu ładowarki w bagażniku zapach spalonej elektroniki i znaczne osmolenie płytki.
wystrzeliło 2 kondensatoy co spowodowało przypalenie górnej płytki do tego spaliło bezpiecznik 31.5a na dolnej płytce oraz bezpiecznik w emi filter.
Wymieniłem te kondensatory i bezpieczniki, ale auto niestety dalej się nie laduje. Po podłączeniu jest tylko piknięcie nie miga żadna dioda na podszybiu ani nie słykać stuku przekążników w baterii. Sprawdziłem dioda jest ok po podłączeniu napiecie na pilocie evse spada do niecałych 9v ale nie przechodzi w 6v ładowanie.
IMG_20220409_153905.jpg
IMG_20220409_153850.jpg


Mam nadzieje że do wymiany jest tylko ta górna płytka ale niestety nigdzie nie idzie dostać.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
W moim nissanie leaf 2013
Jesteś w 100% przekonany, że ten leaf jest z 2013? Z tego co piszesz to przedlift jest. Czyli roczniki 2011-2012. To istotne, bo od modelu 2013 ta ładowarka jest zupełnie inna i zlokalizowana w innym miejscu w aucie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Pierwsza rejestracja nie ma znaczenia. Mogłaby być nawet i w 2022. O lifcie decyduje rok produkcji.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Pierwsza rejestracja nie ma znaczenia.
Ma o tyle, że ciężko zakładać iż w lutym 2013 zarejestrował ktoś auto wyprodukowane w Japonii w 2013.
Na 100% jest z 2012 co najmniej.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie w Japonii. Polifty były produkowane w Europie. Więc jak najbardziej mogły być wyprodukowane nawet i w 2013.

Mała ciekawostka. Nie wszystkie kraje wpisują w papiery coś takiego jak data pierwszej rejestracji. W takiej sytuacji gdy rejestrujesz takie auto u nas w kraju, to w urzędzie wpiszą Ci jako data pierwszej rejestracji... 1 stycznia roku produkcji. Więc możesz mieć auto które ma wpisaną datę rejestracji przed datą produkcji.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wszystkie polifty. Tylko w 2011 i 2012 leafy były produkowane w Japonii. Później w USA, UK i Japonii. Mój był z kwietnia 2013 (data sprzedaży) i już nie był wyprodukowany w Japonii.
 

kwiatek

Nowy na Forum
Jak widzę, ze zdjęć jeszcze jest szansa jej uratowania. Jeśli tylko moduł pod spodem nie został przebity. a według zdjęć był by ok. Żeby się przekonać trzeba pomierzyć. Jeśli chodzi o zakup, ja jeszcze nie nabyłem, ale dowiedziałem się, że najlepiej z Norwegii ściągnąć.
 

kwiatek

Nowy na Forum
W wersji 5 ładowarki dioda już nie pada. Sprawdź przejście pomiędzy przewodami żółty i niebieski na płycie (zwory) a pinami oznaczonymi jako L i N obok kondensatora który wymieniłeś. Uszkodzenie małej płytki wygląda bardziej jak skutek niż przyczyna uszkodzenia.
Teraz najważniejszy pomiar - mostek H.
Sprawdź czy jest przejście pomiędzy punktami P i N w prawym górnym rogu złącza do modułu (wg. zdjęcia) oraz pomiędzy R i B po lewej stronie (wyjście na trafo), następnie przejścia pomiędzy P i R N i B. Przy żadnym z tych pomiarów nie może być mowy o zwarciu. Jeśli występuje - to masz ten sam problem co i jak. Jeśli nie to jest szansa naprawy.

W temacie wersji: w 2013 jeszcze wychodziły przedlifty. Lifting był bodaj w kwietniu. Rok rejestracji jest nieistotny, liczy się rok produkcji. Natomiast wersja ładowarki, może być zmieniana a wychodziło ich, bagatela 8. w oznaczeniu 296A0 3NA5A ostatnia cyfra, tzn 5 oznacza wersję. Według zaleceń Nissana należy wymienić na wersję 8.
 
Last edited:

Kazikon

Nowy na Forum
Ladowarka już ładuje niestety te diody też padły, na tej górnej płytce przypaliły się rezystory nie zgadzała się na nich rezystancja i je wymieniłem, ale nie jestem pewien czy na dobre. Masz może płytke gdzieś na zewnątrz żeby odczytać parametr tych rezystorów? Ze zdjeć w sieci cięzko jest coś odczytać a moje sie opaliły z wierzchu. Jest jeszcze problem bo ładowanie nie uruchamia się jak aku ma 12.0v musi mieć ponad 12.5 do tego moje evse ma 10Ą I powinno wysyłać sygnał do OBC żeby wiecej niż 2.4kw nie pobierał a auto wg leafspy ładuje się z mocoą 3.6kw do tego na greenweyu nie chce się ładować z AC.
strzalki.jpg

Te rezystory sterują wzmacniaczem operacyjnym zaraz na wejściu z pilota następnie sygnał jest wysyłanay do microcontrolera.
Zdmuchło jeden kondensator też nie znam jego parametrów (zaznaczony czerwoną strzałką).

Zamontowałem rezystory 2 sztuki po 1kohm jeden 100kohm i jeden 220kohm
 

freeze87

Nowy na Forum
Witam też szukam tej ładowarki obc model 296A0 3NA5A 2012,06,18.
W moim nissanie leaf 2013 podczas ładowania z gnazdka 230v orginalnym evse nissana 10A wybiło mi bezpiecznik w domu, po włączeniu bezpiecznika i ponownym podłączeniu evse słychac było przekazniki i pikniecie i wybiło bezpiecznik w domu. Pomyślałem że może popsuł sie evse wiec pojechałem to sprawdzić na greenweya po podłączeniu przez przelotke stacja złapała błąd i niechciała ładowac, chademo ładuje normalnie. Po podłczeniu w domu już nie słychać przekaźników tylko pikniecie i na evse miga czerwona dioda fault. po otwarciu ładowarki w bagażniku zapach spalonej elektroniki i znaczne osmolenie płytki.
wystrzeliło 2 kondensatoy co spowodowało przypalenie górnej płytki do tego spaliło bezpiecznik 31.5a na dolnej płytce oraz bezpiecznik w emi filter.
Wymieniłem te kondensatory i bezpieczniki, ale auto niestety dalej się nie laduje. Po podłączeniu jest tylko piknięcie nie miga żadna dioda na podszybiu ani nie słykać stuku przekążników w baterii. Sprawdziłem dioda jest ok po podłączeniu napiecie na pilocie evse spada do niecałych 9v ale nie przechodzi w 6v ładowanie.
View attachment 4905View attachment 4907

Mam nadzieje że do wymiany jest tylko ta górna płytka ale niestety nigdzie nie idzie dostać.
Nie ma sprawy mam wydłubaną płytkę zrobię zdjęcie i opiszę wartości
Mam ten sam problem w Nissan Leaf 2012 , ładowarka 296A0 3NA5A 2012.04.23 , udało Wam się jakoś naprawić ? Nie ma możliwości kupna używanej w Polsce..
 
Top