Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

saprafik

Zadomawiam się
Ano właśnie. To jest ciekawe pytanie. Czy Tesla określa zasięg bazując na historycznym zużyciu (tak jak było w Kia), co było bez sensu, czy raczej na proporcji (dla 2021 TM3LR 100% to 550)?. Ja mam ustawione procenty, bo tak jest łatwiej. Już nie ta glowa kiedy spojzenie na zegarek binarny zajmowalo 0,5s na podanie czasu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Cytuję tekst dotyczacy ekranu energi nie tej bateryjki wyświetlanej na górze bo to lipa, chyba, że ustawimy w %

"Gdy używany jest system nawigacji, estymator zasięgu uwzględnia topografię trasy i ograniczenia prędkości. Korzystając z systemu nawigacji, kierowca może zobaczyć szacowany stan naładowania, jaki będzie miał, gdy dotrze do celu. To świetna funkcja i podobnie jak przewidywany zakres na wykresie energii, jest zwykle bardzo dokładna.(...) Efektywność jazdy nie u wszystkich ma ten sam profil, więc estymator zasięgu nie powinien być taki sam dla wszystkich, "
I tyle w temacie dla tych co cieszą z tych pińset ;-)
 

Andrzej

Nowy na Forum
195 Wh/km - realne zużycie z ostatnich 14500 km:
  • mix autostrady (DACH, FR, IT, PL), miasto, drogi lokalne, ale i wyjazdy po bułki jak w 1 linii; udział autostrad najwyższy licząc w km;
  • klima włączona na stałe 20-21 stopni;
  • na autostradzie prędkość zgodna z przepisami, Niemcy ~150 gdzie jest to dozwolone;
  • opony 19"
IMG_0778.jpg
 

krist

Posiadacz elektryka
bez ściemy to TM3P po 3kkm, 220Wh/km, można mniej tylko po co? Po to ma moment obrotowy z dołu żeby go używać. No i jazda autostradą 105km/h to by była na wschodzie tortura, A4 jest prosta i puściuteńka, przy 120 się czuję jakbym stał w miejscu
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
bez ściemy to TM3P po 3kkm, 220Wh/km, można mniej tylko po co? Po to ma moment obrotowy z dołu żeby go używać. No i jazda autostradą 105km/h to by była na wschodzie tortura, A4 jest prosta i puściuteńka, przy 120 się czuję jakbym stał w miejscu
Każdy z nas jest inny i różne mamy cele. Natomiast warto już się przyzwyczajać, ponieważ ograniczenia systematycznie idą w dół. Już się mówi w kuluarach o 120 km/h jako maksymalnej prędkości na autostradzie w Polsce.
 
Last edited:

krist

Posiadacz elektryka
Każdy z nas jest inny i różne mamy cele. Natomiast warto już się przyzwyczajać, ponieważ ograniczenia systematycznie idą w dół. Już się mówi w kuluarach o 120 km/h jako maksymalnej prędkości na autostradzie w Polsce.
wszystko zależy od okliczności. w okolicach Krakowa jest taki ruch że 100-110 to normalna prędkość na autostradzie. W okolicach Jarosławia na podkarpaciu masz pustą drogę, jadąć 120-130 możesz przejechać 10 km i nie spotkać drugiego samochodu. W takich warunkach jazda wolniej niż 140 niesamowicie usypia, masz wrażenie że stoisz w miejscu i nic się nie dzieje.
co do przyzwyczajania, już się sporo zmieniła prędkość podróżna w Polsce, ale mam nadzieję że nie będziemy krajem absurdu gdzie na pustej bezpecznej drodze musimy jeździć 100 na godzinę
 

Halczyn

Zadomawiam się
Leaf 30 lato 14-15, zima 21-24 z ogrzewaniem
 

Halczyn

Zadomawiam się
Bez, wersja po vozilli
 

Cav

Pionier e-mobilności
Każdy z nas jest inny i różne mamy cele. Natomiast warto już się przyzwyczajać, ponieważ ograniczenia systematycznie idą w dół. Już się mówi w kuluarach o 120 km/h jako maksymalnej prędkości na autostradzie w Polsce.
Mokry sen kapeluszników....
 
Top