Wallboks 2x11kW (na dwa auta)?

abes99

Posiadacz elektryka
Tu jest jedna z wersji 2x22kW za 8,2k
Ciut taniej za wersję, która by mnie mogła zainteresować (2x11kW z kablami) - 10,6k ;)
Jeśli masz na myśli tego 'zrabatowanego', jaki oferowali w KIA to raczej nie ma żadnych zabezpieczeń, ani bajerów typu wi-fi.
Raczej golas jest w tej cenie. Mi się udało takie ceny "opcji" uzyskać:
-Konstrukcja wolnostojąca WB 1 - 1595 zł (czyli słupek stalowy :unsure:)
-Płyta betonowa 500x500/80 - 345 zł (czyli fundament, pewnie taka płyta chodnikowa z Castoramy za kilkanaście złotych wystarczy, otwór na kabel można samemu wywiercić)
-RCCB A B32A - 359 zł (możecie wskazać jakiś sensowny "zamiennik"?)
-Termostat+grzałka 15 W - 306 zł (wg grafik bodajże z instrukcji jest to takie coś)
- Supla MEW-01 (tu mi akurat nie podali ceny, ale na necie około 600zł - polecicie jakiś zamiennik?).

Jakoś tak mam, że nie lubię za dużo wydawać, a lubię co nieco samemu zrobić, więc będę coś kombinował zamiast "fabrycznego słupka". Tam gdzie będę stawiał nie mam akurat ściany. Pierwszy pomysł to były po prostu dwa typowe słupki ogrodzeniowe. Aktualnie rozważam "wymurowanie" słupka 40x20 z pustaków ogrodzeniowych - ładniej wygląda i można kable do środku schować. Ewentualnie wstawić drzwiczki rewizyjne i może nawet EVSE do środka zamknąć :unsure:.

Mam brać tego wallboxa w poniedziałek bo prawdopodobnie do tygodnia będę auto odbierał. Naprawdę twierdzicie, że nie ma sensu za 1,9k się w niego pakować? Będę ciągnął nowe zasilanie do niego bezpośrednio ze skrzynki przyłączeniowej, więc zabezpieczenia będę musiał wstawić :unsure:. No i będą dwa elektryki, więc gdzieś tam cały czas rozważam jakąś drugą opcję ładowania (np. EVSE schowane w słupku)...
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Ciut taniej za wersję, która by mnie mogła zainteresować (2x11kW z kablami) - 10,6k ;)

Raczej golas jest w tej cenie. Mi się udało takie ceny "opcji" uzyskać:
-Konstrukcja wolnostojąca WB 1 - 1595 zł (czyli słupek stalowy :unsure:)
-Płyta betonowa 500x500/80 - 345 zł (czyli fundament, pewnie taka płyta chodnikowa z Castoramy za kilkanaście złotych wystarczy, otwór na kabel można samemu wywiercić)
-RCCB A B32A - 359 zł (możecie wskazać jakiś sensowny "zamiennik"?)
-Termostat+grzałka 15 W - 306 zł (wg grafik bodajże z instrukcji jest to takie coś)
- Supla MEW-01 (tu mi akurat nie podali ceny, ale na necie około 600zł - polecicie jakiś zamiennik?).

Jakoś tak mam, że nie lubię za dużo wydawać, a lubię co nieco samemu zrobić, więc będę coś kombinował zamiast "fabrycznego słupka". Tam gdzie będę stawiał nie mam akurat ściany. Pierwszy pomysł to były po prostu dwa typowe słupki ogrodzeniowe. Aktualnie rozważam "wymurowanie" słupka 40x20 z pustaków ogrodzeniowych - ładniej wygląda i można kable do środku schować. Ewentualnie wstawić drzwiczki rewizyjne i może nawet EVSE do środka zamknąć :unsure:.

Mam brać tego wallboxa w poniedziałek bo prawdopodobnie do tygodnia będę auto odbierał. Naprawdę twierdzicie, że nie ma sensu za 1,9k się w niego pakować? Będę ciągnął nowe zasilanie do niego bezpośrednio ze skrzynki przyłączeniowej, więc zabezpieczenia będę musiał wstawić :unsure:. No i będą dwa elektryki, więc gdzieś tam cały czas rozważam jakąś drugą opcję ładowania (np. EVSE schowane w słupku)...
Za te 1,9k sam musisz ocenić . Z mojej strony 2 uwagi:
- Jeśli planujesz ładować i parkować na podjeździe radziłbym zainwestować RCCB typu B + nadmiarówkę. Tak, są drogie ale jeśli jakaś kuna czy inne dziadostwo dobierze Ci się do kabli HV w samochodzie typ B może zabezpieczyć przed większymi kosztami lub w skrajnym przypadku uratować życie.
- Ja właśnie u siebie zabieram się za zasilanie, wallboxa mam zamiar zamontować w rozdzielnicy budowlanej z wysoką normą IP, od spodu przy drzwiczkach wytnę i zabezpieczę gumową nakładką przejście na kabel tak żeby można było ładować nawet przy zamkniętych drzwiczkach. Są też rozdzielnice z postumentem do których nie potrzeba żadnego słupka lub ścianki ale tu trzeba by zrobić wejście na kabel z boku co może ułatwić dostanie się wilgoci do środka. Rozdzielnica ma tą zaletę że można w niej łatwo zamontować dodatkowe gniazdo do evse / kosiarki / odkurzacza czy czego tam potrzeba.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Naprawdę twierdzicie, że nie ma sensu za 1,9k się w niego pakować?
Porównując go WallConnectora gen. 3 (którego można dostać za 2800 zł albo i nieco mniej) to IMO nie, nawet po rabacie 🤣
Nie wiem, ile teraz kosztuje Khons 22kW, ale on też może robić za wallbox'a (bo można go powiesić, jest do tego uchwyt) - jego też bym wolał od tego cudaka od KIA.

Pozdrawiam
 

abes99

Posiadacz elektryka
Edit: BTW, proponuję się przenieść tutaj z dyskusją odnośnie walboxa KIA...

Czemu uważacie, że Teslowy WallConnector będzie sporo lepszy? Z tego co widzę, to ma wbudowane zabezpieczenia i WiFi :unsure:. I jak go dostać za 2,8k bo na allegro widzę za 3,3k?

U mnie ładowarka będzie na podjeździe, musi być na jakimś słupku żeby nie leżała na ziemi, i nie mam żadnego zadaszenia. Stąd kombinacje ze słupkiem itd. EVSE musiałbym do czegoś schować, niekoniecznie super szczelnego, ale żeby przynajmniej nie lało się do środka.

A co do wallboxa Kia, to znalazłem takie zdjęcia jak wygląda w środku:
ORYGINALNA-LADOWARKA-EV-KIA-STACJA-NASCIENNA-22KW-Liczba-gniazd-1.jpg

I z instrukcji:
wallbox.jpg
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Będę ciągnął nowe zasilanie do niego bezpośrednio ze skrzynki przyłączeniowej, więc zabezpieczenia będę musiał wstawić :unsure:. No i będą dwa elektryki, więc gdzieś tam cały czas rozważam jakąś drugą opcję ładowania (np. EVSE schowane w słupku)...
Sugeruję, byś się póki co wstrzymał z majstrowaniem dwóch opcji ładowania i zobaczył jak będzie wyglądać Wasze ładowanie aut. My przy dwóch elektrykach opędzamy się (póki co) jednofazowym wallboxem i nie odczuwam szczególnego dyskomfortu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Sugeruję, byś się póki co wstrzymał z majstrowaniem dwóch opcji ładowania i zobaczył jak będzie wyglądać Wasze ładowanie aut. My przy dwóch elektrykach opędzamy się (póki co) jednofazowym wallboxem i nie odczuwam szczególnego dyskomfortu.
Mamy tak samo.
Inna sprawa, że Kia ładuje się głównie podczas zakupów.

A dopiero na letnisku, z małej siły, wtedy szybkość się liczy, bo ładowanie po dłuższej trasie i przed następną taką samą.
 
Top