Erto
Fachowiec
Sylwetka auta nie wyróżnia się zbytnio od innych crossoverów. Jest to odmiana Niro spalinowych i hybryd, ale ma mniejszy prześwit (bodajże 15 cm), czyli jak zwykłe auta, a nie crossover.
Wnętrze spokojne, klasyczne bez ekstrawagancji. Materiały wykończeniowe dobrej jakości, spasowanie poprawne. Irytująca, duża wstawka „piano black”, palcująca się znakomicie. Duży plus za wyświetlacz centralny wtopiony w konsolę. Najważniejsze ustawienia mają fizyczne klawisze. Widoczność we wszystkich kierunkach dobra. Sporo miejsca z przodu, wystarczająco z tyłu (choć osoby wyższe mają mniej miejsca na głową niż w Soul).
Po uruchomieniu słychać dźwięk pompy regulującej temperaturę akumulatorów, co mnie irytowało. Inne auta poza Kia Soul po wyłączeniu dmuchawy na postoju nie wydawały żadnego dźwięku.
Jeździ świetnie, dobrze trzyma się na zakrętach. Przyśpieszenie znakomite (mocniejsza wersja, nie wiem jak jest w słabszej – porównywał ktoś?), ale przy tej mocy nawet na suchej nawierzchni zrywa przyczepność (napęd na przód). Ale wyciszenie nie jest najlepsze – dość mocno słychać gwizd silnika. Rewelacyjna 3 stopniowa rekuperacja sterowana manetkami przy kierownicy. Hamulec nożny można używać do całkowitego zatrzymania, albo awaryjnego hamowania.
3 tryby jazdy sport (naprawdę imponujący), normal, eco.
Bagażnik dość mały jak na rozmiar auta.
Wnętrze spokojne, klasyczne bez ekstrawagancji. Materiały wykończeniowe dobrej jakości, spasowanie poprawne. Irytująca, duża wstawka „piano black”, palcująca się znakomicie. Duży plus za wyświetlacz centralny wtopiony w konsolę. Najważniejsze ustawienia mają fizyczne klawisze. Widoczność we wszystkich kierunkach dobra. Sporo miejsca z przodu, wystarczająco z tyłu (choć osoby wyższe mają mniej miejsca na głową niż w Soul).
Po uruchomieniu słychać dźwięk pompy regulującej temperaturę akumulatorów, co mnie irytowało. Inne auta poza Kia Soul po wyłączeniu dmuchawy na postoju nie wydawały żadnego dźwięku.
Jeździ świetnie, dobrze trzyma się na zakrętach. Przyśpieszenie znakomite (mocniejsza wersja, nie wiem jak jest w słabszej – porównywał ktoś?), ale przy tej mocy nawet na suchej nawierzchni zrywa przyczepność (napęd na przód). Ale wyciszenie nie jest najlepsze – dość mocno słychać gwizd silnika. Rewelacyjna 3 stopniowa rekuperacja sterowana manetkami przy kierownicy. Hamulec nożny można używać do całkowitego zatrzymania, albo awaryjnego hamowania.
3 tryby jazdy sport (naprawdę imponujący), normal, eco.
Bagażnik dość mały jak na rozmiar auta.