Subiektywne wrażenia z jazdy testowej

Erto

Fachowiec
Sylwetka auta nie wyróżnia się zbytnio od innych crossoverów. Jest to odmiana Niro spalinowych i hybryd, ale ma mniejszy prześwit (bodajże 15 cm), czyli jak zwykłe auta, a nie crossover.
Wnętrze spokojne, klasyczne bez ekstrawagancji. Materiały wykończeniowe dobrej jakości, spasowanie poprawne. Irytująca, duża wstawka „piano black”, palcująca się znakomicie. Duży plus za wyświetlacz centralny wtopiony w konsolę. Najważniejsze ustawienia mają fizyczne klawisze. Widoczność we wszystkich kierunkach dobra. Sporo miejsca z przodu, wystarczająco z tyłu (choć osoby wyższe mają mniej miejsca na głową niż w Soul).
Po uruchomieniu słychać dźwięk pompy regulującej temperaturę akumulatorów, co mnie irytowało. Inne auta poza Kia Soul po wyłączeniu dmuchawy na postoju nie wydawały żadnego dźwięku.
Jeździ świetnie, dobrze trzyma się na zakrętach. Przyśpieszenie znakomite (mocniejsza wersja, nie wiem jak jest w słabszej – porównywał ktoś?), ale przy tej mocy nawet na suchej nawierzchni zrywa przyczepność (napęd na przód). Ale wyciszenie nie jest najlepsze – dość mocno słychać gwizd silnika. Rewelacyjna 3 stopniowa rekuperacja sterowana manetkami przy kierownicy. Hamulec nożny można używać do całkowitego zatrzymania, albo awaryjnego hamowania.
3 tryby jazdy sport (naprawdę imponujący), normal, eco.

Bagażnik dość mały jak na rozmiar auta.
 

mmm

Fachowiec
4 tryb jazdy (eco+) jest dostępny po przytrzymaniu przycisku zmiany trybów.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Dość fajne auto, ale teraz bym go porównywałem do ID.4/Enyaq, bo tę mają zalety OTA updates, plus są większe, ładują szybciej, może zwalczą w nich coldgate.
W obu autach przez tanią wtyczkę ELM 327 da się uruchomić EVNotify i integracje z ABRP, co daje ogromne zalety w planowaniu / nawigacji w trasach. Po prostu brak Range anxiety, szczególnie dla wersji z większymi bateriami.
Ale jeżeli cena auta lądowała by ponownie w pradziale nawet TM3 - znowu wybrałem by Teslę :)
 

Erto

Fachowiec
Dość fajne auto, ale teraz bym go porównywałem do ID.4/Enyaq, bo tę mają zalety OTA updates, plus są większe, ładują szybciej, może zwalczą w nich coldgate.
W obu autach przez tanią wtyczkę ELM 327 da się uruchomić EVNotify i integracje z ABRP, co daje ogromne zalety w planowaniu / nawigacji w trasach. Po prostu brak Range anxiety, szczególnie dla wersji z większymi bateriami.
Ale jeżeli cena auta lądowała by ponownie w pradziale nawet TM3 - znowu wybrałem by Teslę :)
Niestety ID.4/Enyaq jeszcze nie są dostępne w Łodzi do testowania. Zostawiłem namiary i czekam na zaproszenie do jazdy testowej. Mam w planach jazdę Teslą ale też czekam na Y.
 

mmm

Fachowiec
Ale fakt, że Tesla 3 to sedan to dla niektórych wada (dla mnie). Innym nie podoba się Y i nazywają go spęczniałym (choć dla mniej jest ładniejszy niż eNiro). Główną zaletą Kii względem Tesli jest cena.

Swoją drogą, odnośnie OTA, to przeglądając wiele źródeł o eNiro, udało mi się znaleźć jedno gdzie ktoś znalazł w jego oprogramowaniu serwisowym miejsce włączania OTA - czyli samochód to obsługuje, problem może leżeć po stronie producenta - nie wymyślił jeszcze co aktualizować (była to chyba wersja 4+, czyli brytyjski odpowiednik naszego XL).
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ale fakt, że Tesla 3 to sedan to dla niektórych wada (dla mnie). Innym nie podoba się Y i nazywają go spęczniałym (choć dla mniej jest ładniejszy niż eNiro). Główną zaletą Kii względem Tesli jest cena.

Swoją drogą, odnośnie OTA, to przeglądając wiele źródeł o eNiro, udało mi się znaleźć jedno gdzie ktoś znalazł w jego oprogramowaniu serwisowym miejsce włączania OTA - czyli samochód to obsługuje, problem może leżeć po stronie producenta - nie wymyślił jeszcze co aktualizować (była to chyba wersja 4+, czyli brytyjski odpowiednik naszego XL).
Przesiadłem z Hyundai Tucson I generacji, czyli wysoka pozycja za kierownicą i nad drogą i nie mam dyskomfortu, oprócz widoczności w tylnej szybie, ale w eNiro było podobnie. Pozycja za kierownicą u mnie (182 cm) się nie różni, wsiadanie jest łatwe (easy entry). Cena SR+ z pompą ciepła nie bardzo się różni od eNiro XL z pompą ciepła, w tym będą nie wentylowane siedzenia, reszta na plus chyba w Tesli (przede wszystkim autopilot i sieć Superchardger).
 

mmm

Fachowiec
Dysonans poznawczy nie pozwala mi powiedzieć, że TM3 jest lepsze niż eNiro :) Po prostu sedany mi się nie podobają

Temat jest "subiektywny", a kupując oczami ja powiem tak: EV6 > Y > eNiro > 3 , a kto inny może powiedzieć inaczej ;)


Próbując być obiektywnym: XL wiele nie oferuje, a L+T+pompa przy zniżce za PV to 25k zł mniej niż TM3 SR+. Tu jest jedyna realna przewaga Kii. Dysponując budżetem powyżej 200k dozbierałbym do TM3 LR (a najlepiej czekał na Y-ka), a przy mniejszym (np. tak jak ja ~170k) to wg mnie najlepszym wyborem jest eNiro (a jego konkurencja to bardziej Leaf i ID3; TM3 i TMY był postawił naprzeciw ID4, Enyaq, Ioniq 5 i EV 6).
 

newbe

Posiadacz elektryka
Dysonans poznawczy nie pozwala mi powiedzieć, że TM3 jest lepsze niż eNiro :) Po prostu sedany mi się nie podobają

Temat jest "subiektywny", a kupując oczami ja powiem tak: EV6 > Y > eNiro > 3 , a kto inny może powiedzieć inaczej ;)


Próbując być obiektywnym: XL wiele nie oferuje, a L+T+pompa przy zniżce za PV to 25k zł mniej niż TM3 SR+. Tu jest jedyna realna przewaga Kii. Dysponując budżetem powyżej 200k dozbierałbym do TM3 LR (a najlepiej czekał na Y-ka), a przy mniejszym (np. tak jak ja ~170k) to wg mnie najlepszym wyborem jest eNiro (a jego konkurencja to bardziej Leaf i ID3; TM3 i TMY był postawił naprzeciw ID4, Enyaq, Ioniq 5 i EV 6).
Pozostaje tylko kwestia utraty wartości. Tesla niby jest bliżej do Toyoty niż KIA w tym temacie.
 
Top