Płyn chłodniczy do elektryków

Cup

Fachowiec
Kurcze, tak czytam o przygodach z Kią, że jeszcze raz sprawdzę czy na pewno przegląd Ioniqa 5 to: 900, 1100, 900 zł z okresem 2 lata lub 30 tys. jak zapewniało przed zakupem ASO Hyundai Stawowy w grudniu. A będę u nich przy okazji w najbliższych dniach. Bo nijak nie mieści mi się ta wymiana płynu, w cenach jakie poddajecie, w tym harmonogramie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
EV6 i Ioniq5 są na innej platformie i nie mają takich wymagań. Zastanawiam się, czy przypadkiem Niro/Soul/Kona nie mają tego niebieskiego płynu po problemach z bateriami w Konach. Starsze wersje miały zwykły płyn chłodniczy (zielony). Może płyn wyciekał gdzieś w baterii prowadząc do zwarcia i na wszelki wypadek wlali płyn niskoprzewodzący, żeby w przypadku wycieku nie było takich problemów. Tak sobie zgaduję.

Swoją drogą, sporo wątków jest na ten temat na zachodzie. Przykład: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=61637
Piszą tam o koszcie rzędu 12EUR za litr. Bezpośrednio w Kia. Tylko to posty sprzed 2 lat. Jest tam też dokładny numer tego płynu.
 
Last edited:

KKL

Posiadacz elektryka
No to już temat przez media podlapany.. i co lepsze, na przykładzie Hyundaia Kona, gdzie ten płyn jest i tak dużo tańszy. Czas by nagłośnili Kia. Ja nie zgadzam się z @JareG , że można sobie zapłacić 4k raz na 3 lata. To jest sztuczne wyciąganie pieniędzy. Tym bardziej niezrozumiałe, że cena w Hyundaiu, i tak wysoka, jest dużo niższa.

A podejście @Cav czyli własny płyn, jest ok, ale wg mnie równa się utracie gwarancji. Bo jakikolwiek problem z Aku będzie zawsze wytłumaczony własnym płynem. I zostanie sąd.

 

vwir

Pionier e-mobilności
To jest sztuczne wyciąganie pieniędzy.
Dokładnie tak to wygląda. Już nie wspominając o tym, że na niemieckim forum w nowszych postach nadal piszą o podobnym koszcie płynu co 2 lata temu - 12EUR, co przy 13 litrach zamknęłoby się w kwocie rzędu 700-800PLN. Drogo, ale baaaardzo daleko od 4K PLN.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
EV6 i Ioniq5 są na innej platformie i nie mają takich wymagań. Zastanawiam się, czy przypadkiem Niro/Soul/Kona nie mają tego niebieskiego płynu po problemach z bateriami w Konach. Starsze wersje miały zwykły płyn chłodniczy (zielony). Może płyn wyciekał gdzieś w baterii prowadząc do zwarcia i na wszelki wypadek wlali płyn niskoprzewodzący, żeby w przypadku wycieku nie było takich problemów. Tak sobie zgaduję.

Dokładnie tak jest - płyn zmieniono po problemach z zapłonem bateriami w Konie.

A co Ioniq 5 - z tego co czytałem to tam jest ciekawie bo Hyundai zastosował dwa oddzielne obiegi płynu chłodzącego, niebieski nieprzewodzący i standardowy różowy. Ten pierwszy chyba chłodzi inwerter, drugi zdaje się że baterię i układ klimatyzacji ale trzeba by sprawdzić w książce serwisowej ile płynu wchodzi do którego.

Kurcze, tak czytam o przygodach z Kią, że jeszcze raz sprawdzę czy na pewno przegląd Ioniqa 5 to: 900, 1100, 900 zł z okresem 2 lata lub 30 tys. jak zapewniało przed zakupem ASO Hyundai Stawowy w grudniu. A będę u nich przy okazji w najbliższych dniach. Bo nijak nie mieści mi się ta wymiana płynu, w cenach jakie poddajecie, w tym harmonogramie.
W instrukcji samochodu powinieneś mieć podane co trzeba zrobić i przy jakim przebiegu. Wydaje mi się że płyn niskoprzewodzący wymieniasz co 60kkm/3 lata a standardowy co 120 kkm, nie wiem jednak jak wygląda pojemność tych układów.
 

Cup

Fachowiec
W instrukcji samochodu powinieneś mieć podane co trzeba zrobić i przy jakim przebiegu. Wydaje mi się że płyn niskoprzewodzący wymieniasz co 60kkm/3 lata a standardowy co 120 kkm, nie wiem jednak jak wygląda pojemność tych układów.
Sprawdzę to na pewno jak tylko będę miał samochód u siebie po wizycie u blacharzy z ASO. Przy okazji wypytam serwis czy wiedzą coś więcej na ten temat po tych kilku miesiącach. 😉
 

solik

Pionier e-mobilności
Swoją drogą, 700zl za przegląd elektryka to niezłe zdzierstwo. Zaczynam powoli zastanawiac się czy dobrze zrobiłem kupując Soula.. bo koszty eksploatacji jakieś kosmiczne. Z wymianą płynu co 3 lata będzie droższy niż przeciętny ICE
w mazdzie mx30 1000 zl :D

fiat 500e:

Na obecną chwilę koszt przy 1/15 oraz 3/45 wynosi ok 250-350zł (ceny brutto)
Koszt przeglądu 2/30 wynosi ok 650-850zł (dodatkowa wymiana płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, filtry).
 

KKL

Posiadacz elektryka
I to są uczciwe stawki. W maździe trochę drogawo, ale i tak brzmi jak za darmo porównując do Kia.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Zdaje się że jeden z często powtarzanych frazesów o wyższości EV nad ICE odnośnie niskich, praktycznie zerowych kosztów przeglądów legł właśnie w gruzach.

A miało być tak pięknie... życie nie znosi próżni, a dealerzy braku kasy z przeglądów 😀
 
Top