Płyn chłodniczy do elektryków

pmlody

Pionier e-mobilności

KKL

Posiadacz elektryka
Przy cenie płynu w Kia, mam wrażenie,że ich model polega na tym, by orznac kupującego w biały dzień. Mysle, że to się nadaje do nagłośnienia w mediach. Temat byłby bardzo chwytliwy przy obecnym sentymencie do elektryków w mainstreamie. Wspomniano tutaj porównanie do BMW..z całym szacunkiem, Kia soul to nie BMW. To jednak tanie auto dość niskiej klasy, które sprzedało się tylko dlatego, że nic innego na rynku nie ma 😂😂. Poza tym mimo wszystko nie sądzę że wymiana płynu w elektryku BMW kosztuje 4.3k PLN. Jaja i tyle.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Przy cenie płynu w Kia, mam wrażenie,że ich model polega na tym, by orznac kupującego w biały dzień. Mysle, że to się nadaje do nagłośnienia w mediach. Temat byłby bardzo chwytliwy przy obecnym sentymencie do elektryków w mainstreamie. Wspomniano tutaj porównanie do BMW..z całym szacunkiem, Kia soul to nie BMW. To jednak tanie auto dość niskiej klasy, które sprzedało się tylko dlatego, że nic innego na rynku nie ma 😂😂. Poza tym mimo wszystko nie sądzę że wymiana płynu w elektryku BMW kosztuje 4.3k PLN. Jaja i tyle.
Mi tylko pan w nissanie uczciwie powiedział po co są przeglądy w elektrykach. Największe bajki to w VW sprzedawca opowiadał. Ale on ogólnie jakiś bajkopisarz był.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Wspomniano tutaj porównanie do BMW..z całym szacunkiem, Kia soul to nie BMW. To jednak tanie auto dość niskiej klasy, które sprzedało się tylko dlatego, że nic innego na rynku nie ma 😂😂
Wcześniej e-Niro też się sprzedało, bo niczego innego nie było.. bo i faktycznie, w tej cenie nie ma i nie było niczego innego. Całkiem fajnie KIA te tanie elektryki wyszły. A mówię to jako wieloletni użytkownik spalinowych aut Mercedesa i Audi.
Być może dlatego, że były za tanie, to i teraz próbują się odegrać. Gdzieś czytałem, że początkowo elektryki typu Kona i e-Niro stosowały zwykły/tani płyn (ten zielony), i miały większe czasookresy pomiędzy wymianami.
Poza tym mimo wszystko nie sądzę że wymiana płynu w elektryku BMW kosztuje 4.3k PLN. Jaja i tyle.
Nie miałem na myśli elektrycznego BMW/MB, tylko spalinowe :D
W elektrykach tych firm zapewne wymianę płynu masz wliczoną w cenę zakupu 🤣

Pozdrawiam
 

KKL

Posiadacz elektryka
Przy tej cenie płynu chyba dokupie pakiet serwisowy, póki mogę jeszcze... Aczkolwiek ciągle zakładam, że ta cena to jakaś pomyłka. Nie wierzę, że w Hyundaiu ten sam plyn kosztuje wielokrotnie mniej. Kupy się to nie trzyma.

@pmlody rozumiem, że producenci ma serwisach zarabiają.. ich prawo. Ale zarabiać to nie musi oznaczać "okradać" w biały dzień, jak Kia to robi 😂😂
 

JareG

Pionier e-mobilności
Przy tej cenie płynu chyba dokupie pakiet serwisowy, póki mogę jeszcze... Aczkolwiek ciągle zakładam, że ta cena to jakaś pomyłka. Nie wierzę, że w Hyundaiu ten sam plyn kosztuje wielokrotnie mniej. Kupy się to nie trzyma.
No przecież napisałem, ile kosztuje ten płyn u Hyundai'a - 145 zł za 2L, czyli wyjdzie ~1000 zł za 14L. A skoro dostarczając swój płyn, nawet kupiony od KIA, i tak masz wpis o tym w papierach, to trza kupić ten od Hyundai'a ale gdzieś w internecie (ja znalazłem za 56EUR za 5L) i wtedy cena będzie już nie taka porażająca.. pewnie, że ten dla Tesli ma w ogóle śmieszną cenę, a na dodatek Tesla nie wymusza jego wymiany co jakiś czas.
BTW: Jeśli ktoś jeździ 15kkm na rok, to raz na 3 lata wydać nawet i te 4k zeta to nie jest jakaś tragedia chyba.. no i można znacznie obniżyć koszt biorąc płyn od Hyundai'a - wtedy wydasz ~1700 zł. Te zwykłe serwisy to faktycznie zdzierstwo, bo przecież właściwie nic tam nie robią.

Pozdrawiam
 

KKL

Posiadacz elektryka
Ja dokupie pakiet serwisowy. Wyjdzie 4k i ma się kwestie płynu z bani. Cena będzie trochę wyższa niż z własnym płynem, ale przynajmnniej nikt nie będzie się wymigiwal przy potencjalnych problemach, że płyn nie z ASO.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale jaja. Od ręki i ceny nie jak u jubilera.
Ja bym powiedział że jednak dość drogo bo to zwykły płyn G11, można go kupić od 20 PLN za 5 litrów.

Przy cenie płynu w Kia, mam wrażenie,że ich model polega na tym, by orznac kupującego w biały dzień. Mysle, że to się nadaje do nagłośnienia w mediach. Temat byłby bardzo chwytliwy przy obecnym sentymencie do elektryków w mainstreamie. Wspomniano tutaj porównanie do BMW..z całym szacunkiem, Kia soul to nie BMW. To jednak tanie auto dość niskiej klasy, które sprzedało się tylko dlatego, że nic innego na rynku nie ma 😂😂. Poza tym mimo wszystko nie sądzę że wymiana płynu w elektryku BMW kosztuje 4.3k PLN. Jaja i tyle.
Akurat nie zrobili tego specjalnie. Bo problemach z bateriami w Konie Electric Hyundai w szybkim tempie wprowadził zmiany produkcyjne w modelach z takim samym układem napędowym (Kona E/ e-Soul / e-Niro, później również w Ioniq 5) - wprowadzili ten nieprzewodzący płyn aby zmniejszyć ryzyko zapalenia się baterii. Niestety jako nowość produkowana na niewielką skalę okazał się dość drogi. Widać jednak że w kolejnych modelach jakoś inaczej to rozwiązali i w EV-6, czy Niro-EV już stosują tradycyjny płyn chłodniczy. Jedyne co mnie dziwi to to że Hyundai zszedł z ceną za litr a Kia ją utrzymuje na wysokim poziomie mimo że to dokładnie to samo.
 

Cav

Pionier e-mobilności
No przecież napisałem, ile kosztuje ten płyn u Hyundai'a - 145 zł za 2L, czyli wyjdzie ~1000 zł za 14L.
Przecież można dać płyn od Tesli - zakazu nie ma.
BTW: Jeśli ktoś jeździ 15kkm na rok, to raz na 3 lata wydać nawet i te 4k zeta to nie jest jakaś tragedia chyba..
Jeśli mówimy o bezsensownym wyrzuceniu 4 tys, to jest.
Ale można to potraktować jako opłatę za frajerstwo, czyli wstawienie auta do ASO bez sprawdzenia cen i przywiezienia własnych materialów.
Ja tak zawsze robię.
 
Top