Opony całoroczne czy sezonowe?

abes99

Posiadacz elektryka
Podbijam pytanie o opony całoroczne, bo sam rozważam :unsure: ;)
Myślałem o Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (B/B/70dB), w oko wpadły mi też Continental AllSeasonContact (A/B/72db) czy Kleber Quadraxer 3 (C/B/69dB). Jeździ ktoś na całorocznych? Jak tak patrzę na moje Nexeny N&FERA SU1 to też jakieś porywające nie są (C/B/71db) :unsure:, a odwykłem od stania 2x w roku w kolejkach do wulkanizatora, przeważnie ponad pół dnia z głowy na manewr zmiany opon/kół...
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
W e-Niro mamy Michelin Crossclimate 2 (215/55/17). Jest dobrze. Zimą się nikt nigdzie nie zakopał ;-)
Ja generalnie wybierając opony zwracam szczególną uwagę na zachowanie na mokrym.
 

pluto

Pionier e-mobilności
W poprzednim aucie miałem Michelin Crossclimate 2 - po 80 tys. km wysokości bieżnika jeszcze 4 mm (y) (żadnych problemów z prowadzeniem latem czy zimą (Włoskie Alpy)
Używałem jeszcze w RAV 4 4x4 YOKOHAMA BluEarth-4S AW21 super opony szczególnie to jazd w lekkim terenie.
Teraz od kilku lat używam Kleber Quadraxer 2 (Zoe, Yaris, Octavia, Tesla 3 LR).
W Tesli po 12 tys. ubyło tylko 0,5 mm bieżnika a lekko nie mają jak to w elektryku (mniejsze zużycie niż w CC+- zobaczymy jak spiszą się zimą, ale w w poprzednich autach żadnych problemów z trakcją nie miałem).
Z ciekawostek w Tesli LR to tylne opony szybciej się ścierają niż przód (różnica jest mała ale dziwne to w napędzie AWD jakby Tesla bardziej przekazywała moc na tylne koła) :)
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Podbijam pytanie o opony całoroczne, bo sam rozważam :unsure: ;)
Myślałem o Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (B/B/70dB), w oko wpadły mi też Continental AllSeasonContact (A/B/72db) czy Kleber Quadraxer 3 (C/B/69dB). Jeździ ktoś na całorocznych?
Ja jeżdżę na całorocznych Nokianach.
Porównania nie mam, bo w elektrykach na niczym innym praktycznie nie jeździłem, do Zoe też kupiłem od razu Nokiany.
W tabelkach wychodzą podobnie jak opony premium, tylko cenę mają zdecydowanie niepremium.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dokładniej to: fiński Nokian ma kilka fabryk, w tym jedną w Rosji.

Natomiast nie wiadomo czy teraz ona działa, bo po inwazji na Ukrainę była wyłączona z produkcji.

Czy wznowili ją, to nie wiem.

Jednak tak:
 
Last edited:

abes99

Posiadacz elektryka
Nokiany Seasonproof mam od dwóch lat na ICE (Hultaj i30) i średnio mi podchodzą. Szumią na zakrętach (dość mocno) i trzymanie boczne takie sobie. Jako zakup budżetowy rozważań Klebery Quadraxer 3 (C/B/69dB), ale to nowość i brak opinii :unsure:.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nokiany Seasonproof mam od dwóch lat na ICE (Hultaj i30) i średnio mi podchodzą. Szumią na zakrętach (dość mocno) i trzymanie boczne takie sobie.
Porównujesz z innymi wielosezonowymi czy tak ogólnie?
 

abes99

Posiadacz elektryka
W Hultaju wcześniej były letnie/zimowe. W drugim ICE (Clio IV) mamy od kilku lat Micheliny CrossClimate i tam takich szumów nie ma. Nasze Nokiany ewidentnie szumią na zakrętach, i wcale nie mówię o jakiejś ostrej jeździe. Po prostu przy większych prędkościach (pozamiejskich) słychać je wyraźnie na szybszych łukach...
 

Najnowsze dyskusje

Top