FSA 21S41 - Przegrzewanie gł. stycznika baterii W.N.

hitchhiker

Zadomawiam się
Byłem na update softu w ASO, bo lada dzień jadę do Chorwacji na wakacje i chciałem to ogarnąć dla świetego spokoju. W Krakowie update trwał jakaś godzinę, także poszło spoko. Auta zastępcze…? Wystarczy na ten czas umówić jazdę próbną w tym lub innym salonie :D ostatnio ICE zostawiłem w serwisie i wziąłem EQV na 4 dni na testy.
 

NRGProject

Nowy na Forum
Mamy w firmie 2 takie E Machy, aktualnie dostaliśmy informację o akcji serwisowej. Pojechałem na akcję, podejrzewam, że chodzi wyłącznie o zmianę oprogramowania. Wracając z serwisu już wyskoczył błąd i komunikat, że trzeba zrobić kolejny serwis. Po powrocie do serwisu kolejnego dnia, poinformowano Nas, że stycznik jest uszkodzony i że to trudno dostępna część.

Aktualnie samochód nie ma nawet połowy mocy i pali się kontrolka o koniecznym serwisie. Najdziwniejsze jest to, że stycznik przepalił się zaraz po akcji serwisowej.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Mamy w firmie 2 takie E Machy, aktualnie dostaliśmy informację o akcji serwisowej. Pojechałem na akcję, podejrzewam, że chodzi wyłącznie o zmianę oprogramowania. Wracając z serwisu już wyskoczył błąd i komunikat, że trzeba zrobić kolejny serwis. Po powrocie do serwisu kolejnego dnia, poinformowano Nas, że stycznik jest uszkodzony i że to trudno dostępna część.

Aktualnie samochód nie ma nawet połowy mocy i pali się kontrolka o koniecznym serwisie. Najdziwniejsze jest to, że stycznik przepalił się zaraz po akcji serwisowej.
To raczej nie tak. Wcześniej samochód pokazywał kontrolkę, jak już stycznik był zupełnie niesprawny i nie mogłeś już w ogóle jechać. Teraz dostajesz ostrzeżenie nieco wcześniej, jak stycznik jest bliski totalnej awarii, ale jeszcze działa. Żeby nie doprowadzić do uszkodzenia, ograniczona jest moc.
Podejrzewam więc, że w Twoim przypadku gdyby nie aktualizacja oprogramowania, wkrótce samochód odmówiłby Ci posłuszeństwa, a dzięki aktualizacji już teraz wiesz, że konieczna jest wymiana, ale przynajmniej dalej możesz jeździć.
 

kdldz

Zadomawiam się
👆Dokładnie tak, akcja serwisowa to tylko aktualizacja softu która ma na celu wykryć usterkę wcześniej i ograniczyć moc, ale auto jeździ dalej.

Ja już dwa razy miałem sytuacje w której auto ograniczyło moc i kazało zgłosić się do serwisu, tylko że błąd sam znikał po kilku godzinach i serwis nawet nie chciał go wziąć na diagnostykę bez "aktywnej" usterki, sugerując że mam wezwać ford assistance jak pojawi się ponownie...

Mam spore obawy, że jak pojadę na tą akcje serwisową to ograniczy moc permanentnie :)
 

MTM

Zadomawiam się
Dodam tylko, że jadac na akcję serwisową bateria musi być naładowana co najmniej na 77%. o czym nikt wcześniej mnie nie poinforował i d..pa.
Serwis też chyba nie wiedział bo dopiero po pół godzinie od zdania auta ktoś podszedł i taką nowinke mi zapodał. Tragedia.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Dodam tylko, że jadac na akcję serwisową bateria musi być naładowana co najmniej na 77%. o czym nikt wcześniej mnie nie poinforował i d..pa.
Serwis też chyba nie wiedział bo dopiero po pół godzinie od zdania auta ktoś podszedł i taką nowinke mi zapodał. Tragedia.
Pierwsze słyszę. Mój miał ok. 60% jak oddałem.
Chyba że chodzi o baterię 12V, co w sumie nie jest wykluczone, bo podczas aktualizacji oprogramowania akumulator 12V nie jest ładowany z baterii trakcyjnej.
 
Last edited:

MTM

Zadomawiam się
Pierwsze słyszę. Mój miał ok. 60% jak oddałem.
Chyba że chodzi o baterię 12V, co w sumie nie jest wykluczone, bo podczas aktualizacji oprogramowania akumulator 12V nie jest ładowany z baterii trakcyjnej.
Auto Boss Chorzów. Może masz baterię LR?
 

Filip_M

Zadomawiam się
Jestem umówiony na aktualizacje softu na 19/8. Spodziewam się po tym ograniczenia mocy etc. Macie jakies doświadczenie ile czeka się na ta cześć jak już nowy soft wykryje potrzebę jej wymiany?
 
Top