Przygotowanie baterii do ładowania (preconditioning) na Ionity.

Roland

Nowy na Forum
Hej,



Czy ktoś może mi potwierdzić to, że Model 3 nie podgrzewa baterii mając ustawione jako miejsce docelowe polskie ładowarki Ionity?

Z tego co widziałem na którymś filmie Bjorna w Norwegii Model 3 "rozumie", że jedzie na szybką ładowarkę Ionity i przygotowuje baterię.

U mnie za nic w świecie auto nie chce tego przyjąć do wiadomości :(

Ale może ktoś mi podpowie w czym problem? W Polsce działa to tylko na SC, a pozostałe ładowarki (nawet 350kW) są ignorowane?
 

usrobo

Posiadacz elektryka
SC + Orlen, nie słyszałem o Ionity, możesz to zeryfikować? jeśli faktycznie dziala na Ionity to powinno na każdej stacji w PL też ?
 

Michal

Moderator
Podgrzewanie baterii zadziała na stacjach widocznych w nawigacji po kliknięciu błyskawiczki po prawej albo przełączeniu na ładowarki po wejściu w wyszukiwanie.
Jeśli stacja ładowania jest tam widoczna i wybierzesz ją jako punkt docelowy, to auto podgrzeje baterię przed dojazdem. Na pewno działa to z wieloma Orlenami, bo sprawdzałem.
 

Michal

Moderator
Obstawiam, że Polskie Ionity nie było jeszcze dostępne w momencie dodawania tych informacji do bazy Tesla, bo widać ich stację na Litwie, a nie w PL, więc to nie jest tak, że ten operator nie jest obsługiwany.
 

Attachments

  • ev_charging.jpg
    ev_charging.jpg
    512,9 KB · Liczba wyświetleń: 130

krzyss

Pionier e-mobilności
Podgrzewanie baterii zadziała na stacjach widocznych w nawigacji po kliknięciu błyskawiczki po prawej albo przełączeniu na ładowarki po wejściu w wyszukiwanie.
Jeśli stacja ładowania jest tam widoczna i wybierzesz ją jako punkt docelowy, to auto podgrzeje baterię przed dojazdem. Na pewno działa to z wieloma Orlenami, bo sprawdzałem.
Napewno nie dziala na Orlen Mop Sople, ustawilem i nie zadzialalo. Choc moze dlatego ze jechalem juz dluzsza chwile… ale na warszawskie orleny tez dziala wybiorczo.
 

Michal

Moderator
Ale działają wybiórczo te, które są pokazywane na mapie w aucie?
 

Michal

Moderator
Musze sprawdzic. Raczej tak ze czesc mimo ze pokazuje to zawsze nie dziala. A czesc dziala.
Sam korzystałem z tego chyba tylko 2-3 razy ale we wszystkich przypadkach działało. W tym raz, kiedy ustawiałem Orlen w Gorzowie, a tak naprawdę jechałem tam na GreenWay, który nie jest oznaczony, a bateria była cieplutka i weszła pełna moc ładowarki.

Jeszcze taka uwaga:
Możliwe, że nie podgrzewa, bo nie są to ładowarki z bazy, tylko takie, gdzie sam się kiedyś ładowałeś.
Na mapie auta automatycznie oznaczają się miejsca gdzie kiedykolwiek ładowałeś baterię (dom, kolegę, teścia albo stacje ładowania, których normalnie nie widać), ale niestety mimo znajomości miejsca i nawet mocy ładowania auto nie podgrzewa baterii po drodze. To (na razie) działa tylko dla wgranych ładowarek z bazy - pewnie przyjedzie kiedyś update, bo to byłaby fajna funkcjonalność ;) Auta powinny też dzielić siętakimi informacjami między sobą - to też byłoby super.
Poniżej screeny z ekranu pokazujące różnicę - ładowarki z bazy są oznaczone literkami i po wejściu w nie mają informację o mocy i liczbie stanowisk, a te, których nie było w bazie ale ładowałeś się na nich są jako zwykłe pineski i po kliknięciu mają tylko recenzję/info z Google.
ev_chargers.jpg


ev_chargers.jpg
ev_chargers.jpg
 
Last edited:

Roland

Nowy na Forum
Dziękuję wszystkim, warto było zapytać :)
Sprawdzę przy okazji w aucie, które ładowarki są opisane z mocami i czy dam radę zrobić takie obejście np. wbijając ładowarkę 50kW GW na MOP Olsze przy A1 (jeśli jest w bazie), żeby podjechać pod Ionity z podgrzaną baterią. Swoją drogą opcja wymiany danych o ładowarkach pomiędzy autami przez serwery Tesli to byłaby genialna funkcja.
 

Michal

Moderator
opcja wymiany danych o ładowarkach pomiędzy autami przez serwery Tesli to byłaby genialna funkcja.
Byłaby super, ale tylko na rynku gdzie jest mało ładowarek i są one słabo oznaczone/zebrane w bazy danych, tak jak w PL. Na zachodnich rynkach jestem pewny, że działa to znacznie lepiej i większość jest widoczna.

Jest z tym też trochę problemów niestety, bo jak określić, które ładowarki można udostępnić innym, a które nie? Niektóre mogą być prywatne. Przykładowo ja na mapie widzę w Gorzowie 3 lokalizacje poza oficjalną listą - 2 to ładowarki GreenWay, które spokojnie mogliby pokazać innym ale jedna to dom mojego kumpla, gdzie ładowałem się z siły. Można powiedzieć ok, to niech udostępnią tylko informację o takich powyżej 50kW, bo to nie będą przecież domy ludzi, ale jak już będzie duża adopcja EV, to można sobie wyobrazić, że będą firmy z prywatnymi ładowarkami >=50kW na terenie i właściciel albo pracownik mający Teslę, może z nich korzystać ale one nie będą publicznie dostępne. No i co wtedy? Użytkownik ma oznaczać czy dany punkt jest publicznie dostępny, czy nie? Ja nie liczyłbym na wkład ludzi, bo oni zawsze prędzej czy później robią jakiś syf :p

Ogólnie rzecz biorąc Tesla powinna moim zdaniem mieć w aucie poza SuC tylko ładowarki, które udostępniają status, tak żebyś wiedział czy punkt ładowania jest wolny, czy nie zanim tam pojedziesz + te, których sam używałeś.

Podsumowując, moim zdaniem powinni tylko dodać opcję podgrzewania baterii przy nawigowaniu do ładowarek DC, gdzie sam już się ładowałeś.
 
Top