Przygotowanie baterii do ładowania (preconditioning) na Ionity.

Roland

Nowy na Forum
Ewentualnie
Byłaby super, ale tylko na rynku gdzie jest mało ładowarek i są one słabo oznaczone/zebrane w bazy danych, tak jak w PL. Na zachodnich rynkach jestem pewny, że działa to znacznie lepiej i większość jest widoczna.

Jest z tym też trochę problemów niestety, bo jak określić, które ładowarki można udostępnić innym, a które nie? Niektóre mogą być prywatne. Przykładowo ja na mapie widzę w Gorzowie 3 lokalizacje poza oficjalną listą - 2 to ładowarki GreenWay, które spokojnie mogliby pokazać innym ale jedna to dom mojego kumpla, gdzie ładowałem się z siły. Można powiedzieć ok, to niech udostępnią tylko informację o takich powyżej 50kW, bo to nie będą przecież domy ludzi, ale jak już będzie duża adopcja EV, to można sobie wyobrazić, że będą firmy z prywatnymi ładowarkami >=50kW na terenie i właściciel albo pracownik mający Teslę, może z nich korzystać ale one nie będą publicznie dostępne. No i co wtedy? Użytkownik ma oznaczać czy dany punkt jest publicznie dostępny, czy nie? Ja nie liczyłbym na wkład ludzi, bo oni zawsze prędzej czy później robią jakiś syf :p

Ogólnie rzecz biorąc Tesla powinna moim zdaniem mieć w aucie poza SuC tylko ładowarki, które udostępniają status, tak żebyś wiedział czy punkt ładowania jest wolny, czy nie zanim tam pojedziesz + te, których sam używałeś.

Podsumowując, moim zdaniem powinni tylko dodać opcję podgrzewania baterii przy nawigowaniu do ładowarek DC, gdzie sam już się ładowałeś.
Lub ewentualnie opcję ręcznego wymuszenia ładowania baterii. Z tego co słyszałem ta opcja jest w Modelu S i X, ale nie miałem okazji tego sprawdzić. Nawet gdyby to miałoby być zaszyte gdzieś głęboko w menu tylko dla "świadomych" użytkowników, to rozwiązałoby to wiele problemów i skróciło czas podróży.
 

tenOr

Posiadacz elektryka
To tylko odpowiadajac na oryginalne pyt, jadąc na IONITY przy niemieckiej granicy, jakieś 3-4 tyg temu, nie podgrzewał. Była wybrana jako przystanek w dłuższej podróży, nie jako punkt docelowy. Ale być może nie z opcji „pokaż ładowarki" tylko zwykły search. Nie pamiętam...
 

Roland

Nowy na Forum
Sprawdziłem wczoraj MOP Olsze przy A1 i żadna z dostępnych tam ładowarek (Ionity i GW) nie jest w bazie Tesli. W zasadzie w polskiej bazie są w przeważającej większości SC i Orleny. Przy autostradach i ekspresówkach straszna bieda. Zastanawiam się tylko jak załatwił to Orlen, że ich urządzenia (50-100kW) są w bazie Tesli, a np. GreenWay'a i Ionity nie ma... Czyżby była jakaś strona albo adres, gdzie można to zgłaszać Tesli i tylko Orlen to ogarnął? :unsure:
 

Michal

Moderator
Nie wiem dlaczego, ale jest jak jest. Domyślam się, że musi być jakiś standard. Może na przykład nie było ich na openchargemap z odpowiednimi danymi. Sprawdzam teraz i te ładowarki w Gorzowie wyglądają tam podobnie, ale cholera wie jak to było te pół roku temu, kiedy Tesla przygotowywała tamten update... Może GreenWay skapnął się, że dał ciała i już coś pouzupełniał.
Przykładowo na MOP Olsze w openchargemap jest jakiś burdel :p
 

JareG

Pionier e-mobilności
W sumie można by zadać pytanie GW.
Oni dość sprawnie odpowiadają.
Albo namówić Redakcję do zadania takiego pytania - wtedy odpowiedź jest chyba najszybsza 🤣

Pozdrawiam
 

Roland

Nowy na Forum
No właśnie, zgadzam się. Skoro państwowy moloch, który z reguły nie grzeszy wysoką obsługą klienta potrafi, to dlaczego GW, którego obsługę klienta w większości oceniamy bardzo dobrze nie daje rady tak jak Orlen?
Podobne pytanie możnaby skierować do Ionity, które przecież zaraz ma uruchomić kolejne 8 stanowisk przy A4 i wszędzie w Polsce mają 350kW.
Może po prostu nikt im wcześniej nie zwrócił na to uwagi 🤷‍♂️
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dobra sprawdzilem u siebie. O dziwo w Warszawie wybranie z listy PGE tez przygotowuje baterie.
I teraz tak. W Warszawie jest okolo 8 Orlenow z ladowarkami a tylko jeden pojawia sie na liscie.
Zeby bateria byla przygotowywana musi byc wybrana ladowarka z listy. To nie moze byc punkt na mapie, a punkt z listy.
 

Attachments

  • 58021171-574D-452A-ADC2-BF1317FEED37.jpeg
    58021171-574D-452A-ADC2-BF1317FEED37.jpeg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 60
  • CFB97636-A85E-40F3-BCC5-A376232BB32C.jpeg
    CFB97636-A85E-40F3-BCC5-A376232BB32C.jpeg
    3,8 MB · Liczba wyświetleń: 60
  • 9AFC9CFC-E3B3-43D8-A5AD-1995083EACDA.jpeg
    9AFC9CFC-E3B3-43D8-A5AD-1995083EACDA.jpeg
    749,1 KB · Liczba wyświetleń: 54

Michal

Moderator
Może po prostu nikt im wcześniej nie zwrócił na to uwagi 🤷‍♂️
Mhmmm... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Przecież oni nic nie robią celowo, żeby nieuczciwie utrudniać życie konkurencji, tylko przypadkiem zapomnieli i nie wiedzieli bidule :(
 
Top