Opony całoroczne a wrażenia z jazdy - dużo gorzej?

pmlody

Pionier e-mobilności
Eksperymentalnie doszliśmy do najlepszej przyczepności przy 3.1 na komputerze tesli (czyli 2.9 według certyfikowanego ciśnieniomierza).
Dotyczy to mojego auta, 3 LR na kołach 18". Tyle też zaleca nalepka na drzwiach.
Przy niższym ciśnieniu czuć było na kierownicy różnicę i droga hamowania była delikatnie dłuższa. Natomiast przy wyższym to dramat przy hamowaniu. Oczywiście mówimy o hamowaniu w warunkach 0wej przyczepności na płycie poślizgowej.
 

Michal

Moderator
U mnie podobnie - zimne 2,9 a w trasie (polskiej trasie) w ten weekend 3,1.
 

jnsk3k

Zadomawiam się
No właśnie zazwyczaj jestem spokojnym kierowcą, więc o trwałość się nie boję. Bardziej chodzi o to że mając taki (jednak trochę sportowy) samochód czasem człowiek będzie chciał poczuć to przyspieszenie spod świateł czy pokonać szybciej 3 zakręty. Raczej jestem zdecydowany na te CrossClimate 2.


A prawie nowe oryginalne będę miał do sprzedania jak tylko odbiorę i zmienię :)

Założyłem w końcu Goodyear vector 4seasons gen3 i jak na razie jestem zadowolony :)

Jakby ktoś chciał to sprzedam oryginalne Michelin Pilot Sport 4 (235/45 R18) na których Tesla wyjechała z fabryki.
Rok produkcji na oponach 2022, w momencie ściągania było 621 km na liczniku.

Odbiór Kraków, lub do dogadania inaczej. Możliwe że będę się niedługo wybierał do Ząbek to mogę gdzieś podrzucić
 

solik

Pionier e-mobilności
Korzystajac z okazji duzego rabatu na opony Pirelli skusilem sie na Cinturato AllSeason SF2 do TM3 SR+. Auto czesto jezdzi w nocy a juz we wrzesniu temperatury po 10*C nie sa niczym niezwyklym.

Poki co wrazenia pozytywne, jest znaczaco ciszej (2 dBa mniej) niz na fabrycznych Michelinach Pilot Sport 4 (pomimo ze maja w srodku gabke - nie wiem co ona robi ale napewno nie wycisza). Auto na tyle sie wyciszylo ze nie tesknie juz za BMW i4, zaluje ze dawno nie pozbylem sie fabrycznych opon. Mialem kiedys Michelin CrossClimate ale przy 70 km/h robily dziwny szumo-rezonans, teoretycznie 2 generacja juz tego nie ma ale ja sie zrazilem i postawilem na cos innego.

Z wad ktore wymienila wulkanizacja - Pirelli maja jakas technologie Seal (widac to od srodka opony - dodatkowa warstwa jakby uszczelniajaca) i naprawa uszkodzonej opony jest znaczaco utrudniona a czasem nawet moze byc niemozliwa. Nasi zachodni sasiedzi masowo pakuja wlasnie wymienione Pirelli, Michelin CC2 oraz Goodyear 4season do TM3 i wiekszosc jest zadowolona nawet w rejonach gorskich.

Dodatkowa wada - fabryczne opony bardziej chronia rant felgi, tutaj on delikatnie wystaje ale ja nie mam tendencji do obcierania felg (mialem w aucie 3 lata felge 20" i nie miala ryski) wiec mi to lotto.
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Dodatkowa wada - fabryczne opony bardziej chronia rant felgi, tutaj on delikatnie wystaje ale ja nie mam tendencji do obcierania felg (mialem w aucie 3 lata felge 20" i nie miala ryski) wiec mi to lotto.
Całoroczne KLEBERY mają większy rant od fabrycznych opon letnich, co widać na zdjęciu jak daleko są ślady obcierki na oponach ;)

IMG_20220811_112950.jpg
 

solik

Pionier e-mobilności
No tak, moje wystaja

Po dluzszej jezdzie najbardziej odczuwalny jest komfort akustyczny na autostradzie - 130-150 km/h jest wrecz przyjemne bez tego wycia Pilot Sportow
 

viallos

Pionier e-mobilności
Mam pytanie czy do zmiany opon w TM3LR .. czytaj 'użycia podnośnika' ... trzeba jakieś specjalne podstawki/klocki ... gdzieś chyba taki temat widziałem ale nie mogę odnaleźć.

Czy sensowny warsztat z podnośnikiem to ogarnie bez żadnych dodatkowych akcesoriów?

Pozdrawiam
Adam
 
Top