Tak było w marcu Dieslem (Audi Q7) na mojej wzorcowej trasie pomiędzy Warszawą a Koszalinem (300km autostradami, 200km drogami krajowymi)
A tak było dzisiaj Tesla 3LR
Lap1 - Wawa od węzła Pruszków do zjazdu na Ciechocinek - średnie zużycie prądu 250Wh/km przy średniej prędkości 139km/h
Lap2 - od zjazdu na Ciechocinek, Supercharger i potem reszta autostrady do zjazdu na Warlubie
Lap3 - drogi krajowe
Wyjechałem naładowany na 100% - 575km
Dojechałem na Supercharger w Ciechocinku na 23% - 136km.
Ładowanie około 30min do 90% - 53 kWh @ 2,65 zł/kWh - 140,45 zł
Do Koszalina wjechałem na 14%
Generalnie ze zużycia jestem bardzo zadowolony, powiem szczerze nie myślałem że uda mi się osiągnąć takie czasy przejazdu z takimi prędkościami.
Ładowanie w peaku 143kW .. jak bym był Dieslem pewnie bym na stacji spędził około 10 minut krócej ... ale generalnie czasy akceptowalne.
Wygląda na to że jak po drodze są Superchargery to TM3LR można podróżować tak samo jak ICE.
Napęd zatem zasługuje na uznanie .. i wszystko byłoby pięknie gdyby nie szczegóły typu:
- wycieraczki latają jak chcą - coś mnie podkusiło na autostradzie żeby wyczyścić szybę i się zaczęła masakra
- światła długie oślepiają nagminnie innych
- systemy wspomagające , utrzymywanie pasa ruchu , kamery itp raz sobie działają raz nie .. generalnie wielka ruletka.
Przez większość czasu po zjeździe z autostrady przy długich przejazdach przez lasy miałem
po czym po wieździe do wiosek/miast komunikat znikał a po wyjeździe znowu się pojawiał.
Wiele aktualizacji i pracy przed nimi żeby te systemy były wiarygodne i działały poprawnie po zmierzchu.
A tak było dzisiaj Tesla 3LR
Lap1 - Wawa od węzła Pruszków do zjazdu na Ciechocinek - średnie zużycie prądu 250Wh/km przy średniej prędkości 139km/h
Lap2 - od zjazdu na Ciechocinek, Supercharger i potem reszta autostrady do zjazdu na Warlubie
Lap3 - drogi krajowe
Wyjechałem naładowany na 100% - 575km
Dojechałem na Supercharger w Ciechocinku na 23% - 136km.
Ładowanie około 30min do 90% - 53 kWh @ 2,65 zł/kWh - 140,45 zł
Do Koszalina wjechałem na 14%
Generalnie ze zużycia jestem bardzo zadowolony, powiem szczerze nie myślałem że uda mi się osiągnąć takie czasy przejazdu z takimi prędkościami.
Ładowanie w peaku 143kW .. jak bym był Dieslem pewnie bym na stacji spędził około 10 minut krócej ... ale generalnie czasy akceptowalne.
Wygląda na to że jak po drodze są Superchargery to TM3LR można podróżować tak samo jak ICE.
Napęd zatem zasługuje na uznanie .. i wszystko byłoby pięknie gdyby nie szczegóły typu:
- wycieraczki latają jak chcą - coś mnie podkusiło na autostradzie żeby wyczyścić szybę i się zaczęła masakra
- światła długie oślepiają nagminnie innych
- systemy wspomagające , utrzymywanie pasa ruchu , kamery itp raz sobie działają raz nie .. generalnie wielka ruletka.
Przez większość czasu po zjeździe z autostrady przy długich przejazdach przez lasy miałem
po czym po wieździe do wiosek/miast komunikat znikał a po wyjeździe znowu się pojawiał.
Wiele aktualizacji i pracy przed nimi żeby te systemy były wiarygodne i działały poprawnie po zmierzchu.