Elektrykiem w trasie jak dieslem .. da się!

ciastek

Pionier e-mobilności
czy da się ustawić tempomat na taki standardowy żeby nie zwalniał jak widzi przeszkodę
Nie.
Czy ja mogę to sam jakoś skalibrować i ją domknąć czy musze zgłosić na serwis?
Kalibracja: https://www.tesla.com/pl_PL/support/do-it-yourself-model-3#calibrating-windows
Choć z rozmów na forum kojarzę, że serwis umie skalibrować bardziej.
Polecam też sprawdzić, czy uszczelki których dotyka szyba są równo dociśnięte. Zdarzyło mi się kiedyś, że nie były i hałasowało.
 

Michal

Moderator
U mnie jedna uszczelka była krzywo chyba od nowości i swiszczalo mi przy dużych prędkościach (120+) - poprawił serwis mobilny. Ale nie ma co się oszukiwać, przy 170 jest głośno.
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Ale nie ma co się oszukiwać, przy 170 jest głośno.
A już myślałem że to przepisy unijne nakazują Tesli zachować odpowiedni poziom hałasu we wnętrzu przy tej prędkości :cool:

Dzięki za wskazówki .. chyba zgłoszę to na serwis i przy okazji tą krzywą klapę którą wskazałem przy odbiorze .. mimo że może bagażnik otworzyłem dotychczas z 10 razy to jakby coraz większa szpara się robiła:confused:
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A już myślałem że to przepisy unijne nakazują Tesli zachować odpowiedni poziom hałasu we wnętrzu przy tej prędkości :cool:

Dzięki za wskazówki .. chyba zgłoszę to na serwis i przy okazji tą krzywą klapę którą wskazałem przy odbiorze .. mimo że może bagażnik otworzyłem dotychczas z 10 razy to jakby coraz większa szpara się robiła:confused:
Ta szpara sie zmienia wraz z temperaturami ;)
Zawiasy sa za cienkie.
 

nabrU

Moderator
Podsumowując .. elektrykiem da się jechać jak dieslem .. z delikatnie dłuższą przerwą na kawę .. pod warunkiem że to TM3LR i po drodze są szybkie ładowarki.

Czy ja wiem, przy dobrej infrastrukturze każdy EV z prędkością ładowania rzędu 150kW i baterii rzędu 70kWh+ wyjdzie chyba podobnie jak TM 3 LR, bo nawet przy SuC V3 średnia prędkość ładowania Tesli to jakieś 120-130kW
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy ja wiem, przy dobrej infrastrukturze każdy EV z prędkością ładowania rzędu 150kW i baterii rzędu 70kWh+ wyjdzie chyba podobnie jak TM 3 LR, bo nawet przy SuC V3 średnia prędkość ładowania Tesli to jakieś 120-130kW
Ale pojedz EV6 140km/h i wtedy sprawdz zuzycie ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czy ja wiem, przy dobrej infrastrukturze każdy EV z prędkością ładowania rzędu 150kW i baterii rzędu 70kWh+ wyjdzie chyba podobnie jak TM 3 LR,
Wątpię.
Przy 180 więcej zeżrą, a część jej nie osiągnie. ;-)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jak testowałem Mach-E to zużycie przy takich prędkościach było o wiele większe ... raczej okolice 30kW, Audi Q4 to samo .. przepaliłem całą mniejszą baterie od Strykowa do Warszawy przy średniej 140km/h. Kia mi nie podchodzi i nie testowałem ale z tego co czytałem to jest prądożerna.

Na powrocie z Ciechocinka do zjazdu na Pruszków przeleciałem zdaję się 215km w okolicach 1h25min ... bateria z 88% na 9%.

Wątpię czy jakimkolwiek innym elektrykiem udałaby się ta sztuka.
 

eldawido

Zadomawiam się
Elektrykiem w trasie jak dieslem - niezupełnie. Elektrykiem jest drożej.
108 kWh + straty na ładowaniu 18% (wg pomiarów ADAC) x 2,65 zł/kWh = 337 zł
8,9 litra ON/100km x 7,5 = 334 zł

Audi Q7 jest jakby nieco większe o Tesli 3.
Tyle tylko, że ropy sobie sam nie wyprodukuję w domu :)
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Liczysz cenę na SC?
To nie jest tak, że Tesla obciąża za energię, która trafiła do baterii? Wtedy strat nie doliczaj.
Poza tym, nie ma obowiązku ładować na SC.
 
Top