Elektrykiem w trasie jak dieslem .. da się!

Cav

Pionier e-mobilności
Elektrykiem w trasie jak dieslem - niezupełnie. Elektrykiem jest drożej.
108 kWh + straty na ładowaniu 25% (wg pomiarów ADAC) x 2,65 zł/kWh
Patrz, a ja mam prąd po 0,40.
Jak wtedy wychodzi rachunek?

Poza tym - straty na DC są daleko mniejsze.
 

Michal

Moderator
  • Z tych 108 kWh połowa była pewnie naładowana w domu za 0,50 zł/kWh
  • Straty na ładowaniu to na pewno nie 25% - to jakieś bzdury. 25% można stracić w kilka dni jak się używa systemów typu wartownik i podgrzewanie kabiny zimą, ale to nie są straty na ładowaniu tylko dodatkowe funkcjonalności z osobnym poborem energii.
  • SuC kasuje za energię dodana do baterii (👍 @PiotrS)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Elektrykiem w trasie jak dieslem - niezupełnie. Elektrykiem jest drożej.
108 kWh + straty na ładowaniu 18% (wg pomiarów ADAC) x 2,65 zł/kWh = 337 zł
8,9 litra ON/100km x 7,5 = 334 zł

Audi Q7 jest jakby nieco większe o Tesli 3.
Tyle tylko, że ropy sobie sam nie wyprodukuję w domu :)
Strat na SuC nie ma.
I on sie ladowal po 22:00 za 1,6zl i co teraz ? 😜
 

viallos

Pionier e-mobilności
Czyli zakładamy że nie mamy żadnego dostępu do gniazdka i ładujemy się tylko na SuperChargerze .. to powiem że na powrocie było taniej.

57 kWh @ 2,40 zł/kWh = 136,80 zł

Myślę że sensowne jest policzenie około 55kW po 0,70gr z gniazdka + Supercharger. To nam da obraz faktycznego kosztu jak ktoś nie ma PV.

Czyli

55x0,7 = 38,50
i np: 136,80 zł
Czyli jakieś 175,30 dla tych co nie mają PV.

Ja po obu stronach tej trasy mam nadwyżkę PV więc tylko opłaty SC ....

W przypadku gdy ktoś nie ma dostępu nawet do najzwyklejszego gniazdka i kupuje elektryka to chyba jednak coś nie tak z kalkulatorem w głowie.
Albo po prostu kupuje bo jest eko .. albo ma kupe kasy i nie ma znaczenia dla niego ile zapłaci za przejazd.

Ja nie mam dużo kasy ale wystarczająco żeby nie martwić się czy diesel w tej trasie mi spali 9 czy 8 l jak będę wolniej jechał. To samo przy ładowarce czy załaduję o te kilka kW więcej za 20PLN .. dla mnie mimo wszystko liczy się czas podróży.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jak Ktoś kupuje np MB S-klass AMG63 to nie sadze żeby przejmował się kosztem paliwa.
Jak liczy każdy grosz, bo za dużo wydał na autu to kupuje wersję diesel 🤣😉
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ale pojedz EV6 140km/h i wtedy sprawdz zuzycie ;)
Robilł ktoś taki test innym wozem niż TM3? Czy nie ma czy chwalić się?
Na powrocie z Ciechocinka do zjazdu na Pruszków przeleciałem zdaję się 215km w okolicach 1h25min ... bateria z 88% na 9%.

Wątpię czy jakimkolwiek innym elektrykiem udałaby się ta sztuka.
Pewnie nie pamiętasz prędkości i zużycia energi na powrocie, ogolnie testy bardziej precyzyjne są przy danych w obie strony

Też niecierpliwie czekam na zimowy test do Zakopanego z prędkościami jakimi normalnie podróżuje się.
Z całym szacunkiem do kolegi z kanału Youtube Zakopane Test, ta formuła w tym wykonaniu nic mi nie przedstawia.

Dokonam lekkiej korekty wpisu na temat Zakopane Test, on ma sens dla samochodów które kręcą się wokół komina.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Jeździłem Mach-E SR AWD z takimi prędkościami. Latem zużycie około 28kWh/100km (już super-dokładnie nie pamiętam, zresztą Mach-E zaokrągla do pełnych kWh). Teraz gdy spada temperatura to już około 30kWh/100km. Dane sprzed wczoraj.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Też niecierpliwie czekam na zimowy test do Zakopanego z prędkościami jakimi normalnie podróżuje się.
Z całym szacunkiem do kolegi z kanału Youtube Zakopane Test, ta formuła w tym wykonaniu nic mi nie przedstawia.
Tobie nie przedstawia (teraz), ale jak zaczniesz jeździć ev, to zacznie.
Postrzeganie świata Ci się zmieni, podobnie jak ocena szans na utrzymywanie 140 na zakopiance jak się tam raz czy dwa wybierzesz.

Przyjmij że jednak to on wie co mówi, a nie Ty.
 
Top