Zrobiłem test, który już od dłuższego czasu chodził mi po głowie.
Założenia:
- Chłodna temp otoczenia (w teście około 1 st. C)
- Niewielka odległość do Superchargera (w teście 10 km / 10 min)
- Bateria na tym samym poziomie gdy ruszam do SC (w teście 44-46%)
I w takich warunkach dwie próby ładowania auta - raz z zimną baterią, a raz z ustawieniem w navi Superchargera i podgrzaniem baterii na tym krótkim odcinku.
Efekt:
Dla tych, którym się nie chce oglądać napiszę w skrócie:
- w peaku różnica w szybkości ładowania
dwukrotna: 45 kW (zimna) vs 95 kW (ciepła)
- średnia prędkość ładowania: 34 kW (zimna) vs 56 kW (ciepła)
Na zimnej przy 50% naładowania baterii wartość
spadła do 29kW! Na Superchargerze!
Później bateria się zaczęła nagrzewać i wartość rosła (przy 67% było 40kW) ale wciąż wynik dramat.
Konkluzja:
Nawet mając 10 km do SC zdecydowanie warto ustawić na navi cel - SC.