Korzystanie z superchargera

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak to dziala? Moja Tesla widzi tylko Superchargery i stacje Allego. Zadnych innych ladowarek nie widzi, nawet tych na ktorych bardzo czesto sie laduje. Jak dodam ladowarke na ktorej ostatnio sie laowalem to widzi ja jako punk docelowy a nie jako ladowrka i nie zagrzeje baterii. Jak dodajecie punkt ladowania na ktorym sie ladowaliscie? Jest gdzies instrukcja do tego?
Poklikaj te pioruniki na gorze co widac... i powinny sie pojawic.
 

Attachments

  • 3B5515ED-2635-4C20-96BE-3D8E16C2F1CE.jpeg
    3B5515ED-2635-4C20-96BE-3D8E16C2F1CE.jpeg
    76,4 KB · Liczba wyświetleń: 68

simen

Zadomawiam się
no wlasnie klikalem pioruniki i sie nie pojawiaja. Przy dwoch lub trzech piorunikach, nadal mam tylko SC albo Allego. Przy jednym sa inne ale np mojego pod domem nie ma (a laduje sie tam co najmniej raz w tygodniu). :(
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
no wlasnie klikalem pioruniki i sie nie pojawiaja. Przy dwoch lub trzech piorunikach, nadal mam tylko SC albo Allego. Przy jednym sa inne ale np mojego pod domem nie ma (a laduje sie tam co najmniej raz w tygodniu). :(
Być może dom, jako lokalizacja "ulubiona" już zawiera w sobie (lub pod sobą) punkt ładowania?*

*domysł
 

Twari

Zadomawiam się
Zrobiłem test, który już od dłuższego czasu chodził mi po głowie.
Założenia:
- Chłodna temp otoczenia (w teście około 1 st. C)
- Niewielka odległość do Superchargera (w teście 10 km / 10 min)
- Bateria na tym samym poziomie gdy ruszam do SC (w teście 44-46%)
I w takich warunkach dwie próby ładowania auta - raz z zimną baterią, a raz z ustawieniem w navi Superchargera i podgrzaniem baterii na tym krótkim odcinku.

Efekt:

Dla tych, którym się nie chce oglądać napiszę w skrócie:
- w peaku różnica w szybkości ładowania dwukrotna: 45 kW (zimna) vs 95 kW (ciepła)
- średnia prędkość ładowania: 34 kW (zimna) vs 56 kW (ciepła)
Na zimnej przy 50% naładowania baterii wartość spadła do 29kW! Na Superchargerze!
Później bateria się zaczęła nagrzewać i wartość rosła (przy 67% było 40kW) ale wciąż wynik dramat.

Konkluzja:
Nawet mając 10 km do SC zdecydowanie warto ustawić na navi cel - SC.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Zrobiłem test, który już od dłuższego czasu chodził mi po głowie.
Założenia:
- Chłodna temp otoczenia (w teście około 1 st. C)
- Niewielka odległość do Superchargera (w teście 10 km / 10 min)
- Bateria na tym samym poziomie gdy ruszam do SC (w teście 44-46%)
I w takich warunkach dwie próby ładowania auta - raz z zimną baterią, a raz z ustawieniem w navi Superchargera i podgrzaniem baterii na tym krótkim odcinku.

Efekt:

Dla tych, którym się nie chce oglądać napiszę w skrócie:
- w peaku różnica w szybkości ładowania dwukrotna: 45 kW (zimna) vs 95 kW (ciepła)
- średnia prędkość ładowania: 34 kW (zimna) vs 56 kW (ciepła)
Na zimnej przy 50% naładowania baterii wartość spadła do 29kW! Na Superchargerze!
Później bateria się zaczęła nagrzewać i wartość rosła (przy 67% było 40kW) ale wciąż wynik dramat.

Konkluzja:
Nawet mając 10 km do SC zdecydowanie warto ustawić na navi cel - SC.
mój test odbył się przy -15 stopniach. najpierw trasa 75km do Ciechocinka startując bez żadnego dogrzewania niczego, nawi ustawione na orlen nie na SC więc auto nie wiedziało co go czeka, potem 190km autostradą z nawigacją ustawioną na supercharger w ciechocinku. wyniki poniżej:
 

Attachments

  • sesje ładowania.png
    sesje ładowania.png
    14,8 KB · Liczba wyświetleń: 109

kARPIU

Fachowiec
to macie rozbiezne dane. Zastanawiam sie z czego to moze wynikac.
konkluzja jest taka, ze bateria lepiej wygrzac. Rozumiem ze odbywa sie to przed dodanie ładowarki jako punktu docelowego
Czy to "wygrzewanie" baterii ma jakies skutki uboczne? Wieksze zuzycie energii, szybsza degradacja baterii...?
 

Twari

Zadomawiam się
Te dane nie są takie rozbieżne wcale. Po 75 km trasy bateria zapewne rozgrzała się na tyle, na ile u mnie rozgrzała się przy podgrzewaniu baterii w czasie 10 min na odcinku 10 km. I te dwie linie się w zasadzie pokrywają (około 50kW przy 50% baterii).
 

danielm

Pionier e-mobilności
Te dane nie są takie rozbieżne wcale. Po 75 km trasy bateria zapewne rozgrzała się na tyle, na ile u mnie rozgrzała się przy podgrzewaniu baterii w czasie 10 min na odcinku 10 km. I te dwie linie się w zasadzie pokrywają (około 50kW przy 50% baterii).
też uważam że nie ma rozbieżności. większość aut elektrycznych ma na sztywno zaprogramowaną krzywą ładowania. przeważnie jedyną zmienną jest temperatura baterii przy negocjacji sesji ładowania i nic więcej. Tesla potrafi dobierać prędkość ładowania do zmieniających się w czasie warunków. Mój przypadek jest warunkiem esktremalnym bo wiedząc jaka będzie temperatura zostawiłem auto na 24h przed garażem. rano wsiadłem, odmroziłem szyby i pojechałem na testy. przez 50km jazdy rekuperacja była absolutnie zerowa, dopiero po 50km jazdy zaczęła jako tako działać. baterię dogrzało jako tako ostatnie 10km zrobione autostradą ale celowo jechałem 100-120km/h by dogrzać baterię jak najmniej. stąd dolna linia. potem zrobiłem 90km autostradowym tempem pod nieczynną jeszcze stację Ionity, i spowrotem już ustawione SC w nawigacji więc pełne dogrzanie baterii by mieć drugą kreskę w warunkach optymalnych dla baterii mimo temperatury mocno ujemnej na zewnątrz. 2 tygodnie później zrobiłem już test w normalnych warunkach, jadąc w długą trasę ale bez dodatkowego dogrzewania baterii i uzyskałem 3ci wynik:
 

Attachments

  • sesje ładowania 2.png
    sesje ładowania 2.png
    19,7 KB · Liczba wyświetleń: 56
Top