Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

marmlo

Zadomawiam się
Podeślesz linka?
Taki. Jest tego pełno na znanym portalu aukcyjnym. Znajdziesz bez problemów. Trafiają się też czasami używane innych firm i o większej mocy.
 

Attachments

  • 20220924_132513.jpg
    20220924_132513.jpg
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 80

nnnnn

Pionier e-mobilności
Każde ładowanie zawsze obniży napięcie. Inaczej nie miałbyś przepływu prądu z elektrowni (a właściwie transformatora) do odbiornika. No i jeśli masz napięcie - powiedzmy - 209V, to podłączenie ładowania nawet 16A obniży napięcie o kilka V. A to już spowoduje, że napięcie spadnie poniżej granicy 207V. To już jest poza granicą normy, więc wallbox wyłącza ładowanie. A skoro wyłączył, to napięcie znowu skoczy o kilka V do góry, więc znowu może zacząć ładowanie. Dokładnie taki scenariusz miałem ze swoim wallboxem.

Drugi wallbox na tej samej linii niczego nie sprawdza, tylko po prostu ładuje. Nie ma z nim żadnych problemów, nic się nie rozłącza. Uprzedzając pytania, gdybania i insynuacje bez pokrycia: przewód od licznika 10mm2, od skrzynki do wallboxa 6mm2. Niskie napięcie w sieci jest w moim przypadku zbawienne, bo fotowoltaika się nie wyłącza i nie przekracza 253V w ciągu dnia. Ale nocą mam ok. 210-215V i jest to u mnie raczej normalne (bez ładowania auta).
U mnie włączenie ładowania z mocą .... 2kwh powoduje spadek napięcia o 14V, jak odpalę czajnik niestety jest on na tej samej fazie co auto to napięcia spadają poniżej 190V i ekspres do kawy nie chce się uruchomić:D Ale mój dom jest ostatni a transformator jest 7km od mojego domu. Dramat
 

krzyss

Pionier e-mobilności
U mnie włączenie ładowania z mocą .... 2kwh powoduje spadek napięcia o 14V, jak odpalę czajnik niestety jest on na tej samej fazie co auto to napięcia spadają poniżej 190V i ekspres do kawy nie chce się uruchomić:D Ale mój dom jest ostatni a transformator jest 7km od mojego domu. Dramat
Zglos do energetyki, to jest ponizej normy.
Pasz PV ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Zglos do energetyki, to jest ponizej normy.
Pasz PV ?
Mam PV i mam zabawę z Panem od prądu, bo średnio zgłaszam wahania 2-3 razy dziennie. On już nie przyjeżdża tylko dzwoni i pyta jakie było napięcie w najniższym punkcie. Teraz nie mam czasu tego na poważnie rozgrzebywać (intensywny okres w pracy), ale zamierzam podjąć jakieś kroki względem Tauronu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie wiem o co chodzi.
Nastawilem ladowanie do 100% i podgrzanie baterii. Przejechalem 284km w jakies 2:30h zuzylem 60kWh zostalo mi 3%…
Gdzie jest moje pozostale 10kWh baterii ? Na zewnatrz owszem 1stopien, ale to chyba pokazywac ze zuzyl wiecej ?

Dodatkowo po aktualizacji 36.2 przestal mi dobrze dzialac TesLax :(
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Aktualizacja, nabomblowałem się na Orlenie, 3% do 60% weszło 39kWh, umie ktoś obliczyć pojemność baterii ?
@Michał ? :D
 

Attachments

  • IMG_6086.JPG
    IMG_6086.JPG
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 74
  • IMG_6087.JPG
    IMG_6087.JPG
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 64
  • 1D840AD2-FCB8-490F-9251-6F3C775D9450.jpeg
    1D840AD2-FCB8-490F-9251-6F3C775D9450.jpeg
    256,3 KB · Liczba wyświetleń: 53

Michal

Moderator
Yyyy, no to jest taka podstawowa matematyka :p
pojemność baterii = 39 kWh / (60% - 3%) = 68,42 kWh +/- 2,08 kWh
Ta niepewność wychodzi z faktu, że auto podaje naładowanie w pełnych procentach i pełnych kWh, więc tak naprawdę mogłeś się naładować:
  • od 2,51% do 60,49%
  • od 3,49% do 59,51%
  • no i jeśli chodzi o energię od 38,51 kWh do 39,49 kWh
1666258381911.png


Ps. W nowym widoku zużycia pokazuje procent baterii z dokładnością do jednego miejsca po przecinku, więc tam da się to oszacować z błędem tylko procentów.
 
Last edited:
Top