Nowy cennik GreenWay od 01.11.2022

cooler

Pionier e-mobilności
Ja tylko pokazałem, że nie widzę żadnego Audi S3 schodzącego do 6,5l/100km średnio, co pokazuje że na autostradzie jest to też niemożliwe.

Mam wrażenie, że temat który tu poruszyliśmy to ślepa uliczka. Jeśli ktoś jest niezadwolony z EV może zawsze wrócić do ICE, który pali te 5 czy 6l/100km
No i od tego się zaczeło. 35% użytkowników w USA wraca z elektryków do ICE. I są to ci którzy wcześniej kupili elektryka, więc ta bardziej "oświecona" część społeczeństwa. Reszta jak napisałem, elektryka kijem nawet nie dotknie.

Żeby nie było że narzekam, 95% swoich tras robię w zasięgu mego LR, w większości miejsc gdzie jeżdzę mam też się gdzie podładować za free lub za małą kasę (słupki AC), więc nie ma sensu się pozbywać (na dziś), ale to o czym piszemy to dalsze lub dłuższe wyjazdy i ich opłacalność - a tu już słabo.
 

solik

Pionier e-mobilności
Teraz zmierzasz szybko w stronę jednorożców Elona.
przejrzyj moje posty, raczej daleko mi do fanclubu a raczej zmierzam w strone wkurzonych uzytkownikow.. ja podaje wartosci z SR+ ktore jest lzejsze i ze statystyk z auta, nie mam zewnetrznej appki wiec moze by pokazala wiecej.. nie widzialem spalania 25kwh przy jezdzie 140km/h moim ezgemplarzem
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
I to jest te mityczne "ale znajdź ICE z tym samym performance".
No to przykład 1 z brzegu, podobne wielkością do TM3 Audi S3 2.0 TFSI spala przy stałej autostradowej 130-140 ok 6-6.5l/100, przyspieszenie ma 4.8 do 100km/h i zasięg na 1 tankowaniu pewnie z 700-800km po autostradzie. jak weźmiesz RS3 to masz 3.8 do 100 i podobne spalanie przy spokojnej jeździe.
ICE też ostatnio poszły do przodu ze spalaniem, to już nie to samo co stare paliwożerne V6 czy V8. Owszem, po mieście dalej rządzi elektryk, ale na trasę przy tych cenach prądu ssie i wydłuża jazdę. Dodaj do tego dramat wykonania i awaryjność Tesli oraz cofanie się systemów wspomagania kierowcy i przepis na katastrofę gotowy.
Mogę napisać podobnie, „I to jest te mityczne porównywanie zużycia energii przez elektryka ze zużyciem paliwa benzyniaka w trasie.” Wiadomo, że E takich warunkach elektryk jest na przegranej pozycji. Tak samo jak porównywanie zużycia energii elektryka vs zużycie paliwa benzyniaka w mieście.
Elektryk nie jest dla każdego i każdy powinien przeliczyć to według siebie względem średniego zużycia energii czy spalania benzyny. Jak widać w stopce, przesiadłem się z C-klasy, którą zrobiłem ponad 64k km w 4 lata. TM3 jeżdżę podobnie, a mieszkam w 50 tysięcznym mieście gdzie praktycznie przy jeździe miejskiej silnik spalinowy jest nie dogrzany szczególnie w zimie. Moja C-klasa miała raptem 184 KM i napęd na 4 koła. Prowadziłem dość szczegółowy zapis spalania (motostat.pl) i wyszło, że średnie spalanie wynosiło 10 l/100 km. Gdybym chciał porównać moc do TM3 LR musiałbym wziąć do porównania C43 AMG. Nie wiem jak ci wyszło to spalanie 6-6.5l/100 km? To twoje dane czy dane z katalogu? Mi moja C-klasa paliła 8-8,5l/100 km przy takiej prędkości.
Co do kosztów, to przed zakupem BEV postawiłem PV która kosztowała 20k zł i traktowałem ją jako moją „prywatną stacje benzynową”. Instalacja zwróciła się po niecałym 1,5 roku. Tyle bym zapłacił za paliwo do C-klasy i jeden serwis A.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Trzymajmy się tego co napisałem: na autostradzie A2 130-140 gdzie się dało. Dokładnie takie same warunki mam w Tesli na tej autostradzie.
No ale że Tesla bierze wtedy więcej niż 20 kWh, więc jazda nią jest droższa, czy o co chodzi?

Bo jeśli nawet na autostradzie, przy ładowaniu całości na GW, wychodzi kosztowo podobnie, a w mieście dużo taniej, do tego można koszty obniżyć, to chyba nie jest dowód na nieopłacalność bev?
 

cooler

Pionier e-mobilności
przejrzyj moje posty, raczej daleko mi do fanclubu a raczej zmierzam w strone wkurzonych uzytkownikow.. ja podaje wartosci z SR+ ktore jest lzejsze i ze statystyk z auta, nie mam zewnetrznej appki wiec moze by pokazala wiecej.. nie widzialem spalania 25kwh przy jezdzie 140km/h moim ezgemplarzem
OK, SR+ może tyle nie smali (tyle nie raportuje) , ale ja też mówię o faktycznym zużyciu energii, a tu już Tesla mocno oszukuje. Teslamate podlicza ile energii weszło do akumulatora (raportowane przez samo auto, nie mylić z całkowitym zużyciem z ładowarki które jest jeszcze większe rzędu +10%) i przy 140 są to właśnie takie dane, około 27kWh/100km + straty na ładowaniu, więc pewnie bliżej 29kWh/100
Oto twarde dowody, jazda A1 przy stałej 140km/h pomiędzy dwoma Ionity na A1:
Drive Details - Grafana.png
 
Last edited:

Michal

Moderator
OK, SR+ może tyle nie smali (tyle nie raportuje) , ale ja też mówię o faktycznym zużyciu energii, a tu już Tesla mocno oszukuje. Teslamate podlicza ile energii weszło do akumulatora (raportowane przez samo auto, nie mylić z całkowitym zużyciem z ładowarki które jest jeszcze większe rzędu +10%) i przy 140 są to właśnie takie dane, około 27kWh/100km + straty na ładowaniu, więc pewnie bliżej 29kWh/100
Oto twarde dowody, jazda A1 przy stałej 140km/h pomiędzy dwoma Ionity na A1:
A to ciekawe, bo ja jechałem 140 kmh dosłownie w sobotę wracając ze Szczecina i miałem zużycie ~200 Wh/km przez co najmniej 100 km.
Może miałeś jakiś straszliwy wiatr w twarz i deszcz? Podaj datę.
 

nabrU

Moderator
Panowie, nie ma co się przebijać wynikami spalania bo każdy ma swoje 'use case'.

Jeśli ta Tesla zużywa na autostradzie nawet 29kWh/100km, a S3 spala 10l/100km to przy Tesli te koszty mogą być od 0zł aż do 87zł (przy cenie 3zł/kWh powiedzmy). S3 będzie kosztować odpowiednio ok. 70zł (litr po 7zł załóżmy).

Ktoś powie: 'no tak, @cooler miał rację! Tesla wychodzi drożej!', ale kto inny wyciągnie wniosek: 'Teslą moge jechac nawet za darmo, a z ICE się tak nie da'. Jak widać można porównywać masło ze smalcem, tylko ciężko takie porównaie sprowadzić do wspołnego mianownika. Jedyną powszechną konkluzją jest, że kierowca Tesli ma realny wpływ na cenę za 100km, kierowca ICE już nie. I to dla mnie jest następna z zalet EV, o której często zapominają 'przeciwnicy' EV.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
A to ciekawe, bo ja jechałem 140 kmh dosłownie w sobotę wracając ze Szczecina i miałem zużycie ~200 Wh/km przez co najmniej 100 km.
Może miałeś jakiś straszliwy wiatr w twarz i deszcz? Podaj datę.
Michał, nie zaklinaj rzeczywistości. Krzywdzisz tym przyszłych napalonych userow Tesli. Naczytaja się a potem zawód i szukają awarii.
LR na tyle nie da rady zejść nawet z górki. Po prostu gdzie się dało leciałeś max 140 a potem za tirem 90 przez parę minut. Ja Ci pokazałem realny wykres gdzie przez 90% czasu jechałem GPSowe 140 (142 licznikowe) na autostradzie nocą, temp ok 5st bez wiatru. W tym roku zrobiłem 5000km do Sardynii i z powrotem, większość przez autostrady, również zakorkowane i nie ma bata nawet przy 40st żeby mieć tyle zużycia przy 140, choć rzeczywiście było lepiej niż u nas.
 

nabrU

Moderator
Michał, nie zaklinaj rzeczywistości. Krzywdzisz tym przyszłych napalonych userow Tesli. Naczytaja się a potem zawód i szukają awarii.
LR na tyle nie da rady zejść nawet z górki. Po prostu gdzie się dało leciałeś max 140 a potem za tirem 90 przez parę minut. Ja Ci pokazałem realny wykres gdzie przez 90% czasu jechałem GPSowe 140 (142 licznikowe) na autostradzie nocą, temp ok 5st bez wiatru. W tym roku zrobiłem 5000km do Sardynii i z powrotem, większość przez autostrady, również zakorkowane i nie ma bata nawet przy 40st żeby mieć tyle zużycia przy 140, choć rzeczywiście było lepiej niż u nas.

Powrót z PL do UK, jakieś 150 km z tego to były drogi jednopasmowe, reszta to S-ki i autostrady. To nie super oszczędną Teslą, tylko 'ludowym' ID.3 ;). Jechałem przeważnie 130km/h (gdzie się dało) i nigdy za TIR-em, bo na zachód od Odry jest ładowarek bez liku. Też 'zaklinam rzeczywistość'?

IMG-20220423-202914.jpg
 

Michal

Moderator
Ale nie prawda, za żadnymi tirami nie jeździłem, ale fakt, ze na trasie z Poznania są jakieś roboty drogowe no i bramki Kulczyka co chwilę.
Zobacz sobie w poście: [klik] - też mam wykres, który zwykle pokazuje prawdę poza jakimiś wygibasami typu 190 kmh (tutaj akurat takich nie ma) :p
[edit] Przepraszam mój błąd - na tym odcinku miałem jednak prędkość w drugiej połowie 135 kmh, a nie 140.
Początek to wyjazd z Poznania, ale później właśnie poza bramkami i remontem rozpędzałem się z 120 kmh do właśnie 135 kmh (pierwsze 50-70 km), pilnując dojechania na miejsce z 5% baterii.
 
Last edited:
Top