I to jest te mityczne "ale znajdź ICE z tym samym performance".
No to przykład 1 z brzegu, podobne wielkością do TM3 Audi S3 2.0 TFSI spala przy stałej autostradowej 130-140 ok 6-6.5l/100, przyspieszenie ma 4.8 do 100km/h i zasięg na 1 tankowaniu pewnie z 700-800km po autostradzie. jak weźmiesz RS3 to masz 3.8 do 100 i podobne spalanie przy spokojnej jeździe.
ICE też ostatnio poszły do przodu ze spalaniem, to już nie to samo co stare paliwożerne V6 czy V8. Owszem, po mieście dalej rządzi elektryk, ale na trasę przy tych cenach prądu ssie i wydłuża jazdę. Dodaj do tego dramat wykonania i awaryjność Tesli oraz cofanie się systemów wspomagania kierowcy i przepis na katastrofę gotowy.
Mogę napisać podobnie, „I to jest te mityczne porównywanie zużycia energii przez elektryka ze zużyciem paliwa benzyniaka w trasie.” Wiadomo, że E takich warunkach elektryk jest na przegranej pozycji. Tak samo jak porównywanie zużycia energii elektryka vs zużycie paliwa benzyniaka w mieście.
Elektryk nie jest dla każdego i każdy powinien przeliczyć to według siebie względem średniego zużycia energii czy spalania benzyny. Jak widać w stopce, przesiadłem się z C-klasy, którą zrobiłem ponad 64k km w 4 lata. TM3 jeżdżę podobnie, a mieszkam w 50 tysięcznym mieście gdzie praktycznie przy jeździe miejskiej silnik spalinowy jest nie dogrzany szczególnie w zimie. Moja C-klasa miała raptem 184 KM i napęd na 4 koła. Prowadziłem dość szczegółowy zapis spalania (motostat.pl) i wyszło, że średnie spalanie wynosiło 10 l/100 km. Gdybym chciał porównać moc do TM3 LR musiałbym wziąć do porównania C43 AMG. Nie wiem jak ci wyszło to spalanie 6-6.5l/100 km? To twoje dane czy dane z katalogu? Mi moja C-klasa paliła 8-8,5l/100 km przy takiej prędkości.
Co do kosztów, to przed zakupem BEV postawiłem PV która kosztowała 20k zł i traktowałem ją jako moją „prywatną stacje benzynową”. Instalacja zwróciła się po niecałym 1,5 roku. Tyle bym zapłacił za paliwo do C-klasy i jeden serwis A.