Nowy cennik GreenWay od 01.11.2022

cooler

Pionier e-mobilności
Tak, ale porównaj spalanie ICE o podobnej mocy silnika.
Poczekajmy do stycznia kiedy wróci akcyza i podatek do standardowych wartości. Wtedy będziemy porównywać.
I to jest te mityczne "ale znajdź ICE z tym samym performance".
No to przykład 1 z brzegu, podobne wielkością do TM3 Audi S3 2.0 TFSI spala przy stałej autostradowej 130-140 ok 6-6.5l/100, przyspieszenie ma 4.8 do 100km/h i zasięg na 1 tankowaniu pewnie z 700-800km po autostradzie. jak weźmiesz RS3 to masz 3.8 do 100 i podobne spalanie przy spokojnej jeździe.
ICE też ostatnio poszły do przodu ze spalaniem, to już nie to samo co stare paliwożerne V6 czy V8. Owszem, po mieście dalej rządzi elektryk, ale na trasę przy tych cenach prądu ssie i wydłuża jazdę. Dodaj do tego dramat wykonania i awaryjność Tesli oraz cofanie się systemów wspomagania kierowcy i przepis na katastrofę gotowy.
 

solik

Pionier e-mobilności
Audi S3 nie jest segmentem D :) to kompakt C w dwoch typach nadwozi - hatchback i sedan.

zasięg na 1 tankowaniu pewnie z 700-800km po autostradzie

otoz nie, dlaczego? mialem, wiem.. srednia w 2.0 310KM bez GPF to byla 14l, z GPF podejrzewam ze jest o wiele gorzej bo on sie niewidzialnie wypala i wtedy rosnie spalanie.

Zrzut ekranu 2022-10-18 o 11.36.32.png

Wyposazone S3 podobnie do Tesli 3 to 250k, RS3 to juz blizej 350k niz dalej (akurat to auto to zly przyklad bo ma 2.5 R5 co staje sie juz kultowym silnikiem i ci co maja te auta chowaja je do szopy)

Pomijam koszt przegladow gdyz tanio nie jest nawet w 2.0 a i naped haldex tez ma swoje bolaczki (to przednionapedowy samochod z dolaczanym tylem, czasem sie zdarzy ze tyl sie nie zalaczy kiedy trzeba - w TM3 naped jest perfekcyjny). Z perspektywy posiadacza obu pojazdow nie ma co porownywac, wygrywa TM3 mimo wad takich jak wadliwy soft, brak dzialajacych swiatel adaptacyjnych..
 

Cav

Pionier e-mobilności
otoz nie, dlaczego? mialem, wiem.. srednia w 2.0 310KM bez GPF to byla 14l, z GPF podejrzewam ze jest o wiele gorzej bo on sie niewidzialnie wypala i wtedy rosnie spalanie.

Wyposazone S3 podobnie do Tesli 3 to 250k, RS3 to juz blizej 350k niz dalej (akurat to auto to zly przyklad bo ma 2.5 R5 co staje sie juz kultowym silnikiem i ci co maja te auta chowaja je do szopy)
I to miał być ten przykład na ice które na trasie mnie pali niż bev i mniej kosztuje na starcie?
ROTFL !!!!
Mało trafiony raczej. ;-)
 

cooler

Pionier e-mobilności
srednia w 2.0 310KM bez GPF to byla 14l,
słowa-klucz: "na autostradzie przy 130-140" jechałem ze znajomym z Warszawy do Łodzi i tyle wyszło. Na tej samej trasie Tm3 zużycie to 22-25kWh/100. Jedyne co można się czepić że na A2 stała prędkość 140 jest nieosiągalna, ale to samo tyczy się Tesli.
Co innego po mieście, dlatego też napisałem że po mieście elektryk tak.
Nie znalazłem S3 ale audi A4 (większe od Tesli) z podobnym, mniej wysilonym silnikiem przy 140 pali 7.3l/100:
Zatkało?
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Autostrada 10l, mniej to tylko emeryci albo w kraju gdzie sa skuteczne kontrole. Majac tyle mocy to i w miescie niepotrzebne a na autostradzie jechac za tirem szkoda.

Przy zalozeniu ze moje TM3 zuzywa 20kwh / 100km na autostradzie to przy 1,7 zl DC na Orlen = 34 zl
Audi przy tej cenie PB95 to 65 zl

A ja laduje G11 za 0,70 zl, nie mam zadnego PV i mieszkam w bloku. Czasem trafie na darmowa ladowarke przy Kauflandzie gdzie miesiac nie korzystam z wlasnego pradu, na stacji jedynie cene zbijalem punktami payback :)

Reasumujac jesli ktos chce miec mocne auto segmentu D wzwyz to elektryk nadal jest i pewnie bedzie dobrym wyborem pod katem ekonomii (spalanie + eksploatacja typu hamulce, oleje, filtry). Jesli ktos celuje w popularne samochody ktore nie maja sportowych aspiracji to musi sie zastanowic.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
@nabrU przy czym srednie sa dobre ale w krajach gdzie jest kultura drogowa. U nas mimo zmian przepisow nadal mozna przejechac polowe kraju na pelnej i nie poniesc za to zadnych konsekwencji :)
 

nabrU

Moderator
Ja tylko pokazałem, że nie widzę żadnego Audi S3 schodzącego do 6,5l/100km średnio, co pokazuje że na autostradzie jest to też niemożliwe.

Mam wrażenie, że temat który tu poruszyliśmy to ślepa uliczka. Jeśli ktoś jest niezadwolony z EV może zawsze wrócić do ICE, który pali te 5 czy 6l/100km
 

cooler

Pionier e-mobilności
Autostrada 10l, mniej to tylko emeryci albo w kraju gdzie sa skuteczne kontrole. Majac tyle mocy to i w miescie niepotrzebne a na autostradzie jechac za tirem szkoda.

Przy zalozeniu ze moje TM3 zuzywa 20kwh / 100km na autostradzie to przy 1,7 zl DC na Orlen = 34 zl
Audi przy tej cenie PB95 to 65 zl
Teraz zmierzasz szybko w stronę jednorożców Elona. Przy takiej jeździe jak S3 spalająca 10l Tesla będzie smalić pewnie ze 30kWh/100 jak nie więcej.
Trzymajmy się tego co napisałem: na autostradzie A2 130-140 gdzie się dało. Dokładnie takie same warunki mam w Tesli na tej autostradzie.
A wklejanie średniej (pewnie głównie z miasta) to nie to co porównujemy - mowa o jeździe poza miastem na autostradzie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
@nabrU przy czym srednie sa dobre ale w krajach gdzie jest kultura drogowa. U nas mimo zmian przepisow nadal mozna przejechac polowe kraju na pelnej i nie poniesc za to zadnych konsekwencji :)
To pojedź tak Teslą i powiedz do której ładowarki nie dojechałeś ;)
 
Top