Zablokowane automatyczne aktualizacje OTA

vwir

Pionier e-mobilności
Mamy trochę tego rozrzuconego po wątkach, więc postaram się w miarę zebrać to do kupy. Generalnie w czym problem: gdy wejdziecie w menu w aktualizacje automatyczne, to może się okazać, że są wyłączone. Gdy spróbujecie je włączyć to nie da się tego zrobić. Dotyczy to głównie samochodów z początku produkcji (Job 1). Problem pojawia się po tym, gdy auto próbuje zainstalować aktualizację OTA w wersji 1.7.1. W niektórych samochodach ten proces utyka w połowie i nie daje się już z tego stanu wyjść. W rezultacie auto jako numer wersji softu w menu zwraca -- (dwa minusy). Jest to spowodowane nieprawidłowym stanem modułu APIM. Moduł ten w wyniku wspomnianej aktualizacji utyka na jakiejś dziwnej wersji i nie da się nic z tym zrobić. Rozwiązanie to przeprogramowanie wspomnianego modułu. Jako iż OTA są zablokowane, to jedyna opcja to wizyta w serwisie. Jeśli standardowa procedura aktualizacji modułu APIM nie przechodzi, to serwis musi zaktualizować moduł manualnie.

W stanach została na to uruchomiona akcja serwisowa 22B08. Opis w załącznikach. Podczas wykonywania wspomnianej akcji serwisowej czasami nie da się zaktualizować modułu APIM za pomocą FDRS przez OBD i serwis musi się wpiąć do modułu APIM manualnie, przez dodatkowe złącze. Procedurę opisuje dodatkowy biuletyn TSB 22-2150.

Próbuję sobie z tym poradzić z moim serwisem. Opiszę ewentualne postępy.
 

Attachments

  • 22B08.pdf
    122,3 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • 22B08 Tech Info.pdf
    47,2 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • TSB 22-2150.pdf
    849,9 KB · Liczba wyświetleń: 13

vwir

Pionier e-mobilności
Zaczynam kolekcjonować zabawki, żeby samemu to zrobić. Karta sieciowa, przejściówka i kabel zamówione. Pozostał do zamówienia interfejs i tutaj jest słabo, bo dedykowane fordowskie interfejsy są drooooogie, a inne niekoniecznie chcą działać ze wszystkimi modułami. Tyle tylko, że z tego co się dowiedziałem to nie współpracują akurat z modułami, na których mi nie zależy. No nic, poszukam i pomyślę jeszcze jak to ugryźć.

Jeśli ktoś jest odważny i chce się dorzucić to możemy zrobić 'grupowe naprawianie'. Bo licencję wykupię tylko na określony czas (prawdopodobnie 48h), więc musielibyśmy się spotkać i wtedy robić auta jedno po drugim.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Na razie utknąłem na głupotce - nie jestem w stanie kupić licencji na FDRS. Wygląda na to, że mając europejski adres IP nie jestem w stanie kupić licencji tam, gdzie kupują amerykanie. Dałbym radę to obejść (mam znajomych w USA, zresztą zawsze można użyc proxy) ale obawiam się, że sam FDRS mógłby nie działać poprawnie z amerykańską licencją, bo wymaga on stałego połączenia z internetem.
Można bezpośrednio na stronie etis kupić licencję będąc w Polsce, ale warunki są nieco gorsze (za 60EUR dostęp na 1 dzień, zamiast 50$ na dwa dni). Jestem w stanie to zaakceptować, ale 1 dzień to trochę 'ciasno' z czasem, więc odłożę to na sobotę. W tygodniu się mogę nie wyrobić.
 

kdldz

Zadomawiam się
Trzymam kciuki 🤞 Z tego co czytałem na zagranicznych forach to ludzie w Europie normalnie kupują abonament 2-dniowy za $50 z uzyciem VPN.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Masz jakiegoś linka? Jestem ciekaw, z którego VPNa korzystają i czy później muszą nadal używać VPNa żeby odpalić FDRSa, czy też może VPN jest potrzebny tylko do samego zakupu licencji.
 

kdldz

Zadomawiam się
@vwir Przyznam szczerze, ze bylo to dawno temu - jakos w pierwszej polowie roku. A teraz jak szukalem, przeczytalem wrecz ze ford zmienil sposób logowania do FDRS dla nie-dealerów na taki w którym uzywasz swojego ford account... więc będę już cicho :)
 

kdldz

Zadomawiam się
Dobra, podrążę temat. Karty w banku Revolut (https://www.revolut.com/pl-PL/) nie weryfikują adresu (I do tego maja dobry kurs). W przeszłości kilka razy już zamawialem sprzęt w Apple Store USA który potem ktoś mi przywoził do EU i bez problemu łykało fikcyjny adres płatniczy w Kalifornii.

Bardziej bym się martwił tym wymaganiem posiadania konta Ford. Z drugiej strony, jeśli sie nie myle to z jednej licencji FDRS aktualizować można tez inne auta a nie tylko te przypisane do swojego konta, więc mozna założyć dodatkowe konto na ford.com bez zadnego samochodu.

Wracając troche do tematów technicznych, kupiłeś jakiś prostownik 30A na czas aktualizacji softu tak jak polecają?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Próbowałem właśnie revolutem. Nie przeszło. Konto ford to nie problem - zakładasz je w trakcie płacenia.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wracając troche do tematów technicznych, kupiłeś jakiś prostownik 30A na czas aktualizacji softu tak jak polecają?
Na razie olewam to wymaganie, bo najbardziej zależy nam na APIM i TCU, a akurat one lecą dosyć szybko i nie załączają chłodzenia. Jeśli zrobię te dwa moduły i zostanie mi czasu to podepnę na kablach spaliniaka córki i powinno w zupełności wystarczyć.

Koniec końców chyba spróbuję z europejską licencją na FDRS, na 1 dzień. Obawiam się tylko jednego - z tego co mówił gość w serwisie to oni w ogóle nie widzą tego TSB i tej akcji serwisowej. Więc obawiam się, że europejski FDRS nie pozwoli mi jej wykonać.
 
Top