vwir
Pionier e-mobilności
Mamy trochę tego rozrzuconego po wątkach, więc postaram się w miarę zebrać to do kupy. Generalnie w czym problem: gdy wejdziecie w menu w aktualizacje automatyczne, to może się okazać, że są wyłączone. Gdy spróbujecie je włączyć to nie da się tego zrobić. Dotyczy to głównie samochodów z początku produkcji (Job 1). Problem pojawia się po tym, gdy auto próbuje zainstalować aktualizację OTA w wersji 1.7.1. W niektórych samochodach ten proces utyka w połowie i nie daje się już z tego stanu wyjść. W rezultacie auto jako numer wersji softu w menu zwraca -- (dwa minusy). Jest to spowodowane nieprawidłowym stanem modułu APIM. Moduł ten w wyniku wspomnianej aktualizacji utyka na jakiejś dziwnej wersji i nie da się nic z tym zrobić. Rozwiązanie to przeprogramowanie wspomnianego modułu. Jako iż OTA są zablokowane, to jedyna opcja to wizyta w serwisie. Jeśli standardowa procedura aktualizacji modułu APIM nie przechodzi, to serwis musi zaktualizować moduł manualnie.
W stanach została na to uruchomiona akcja serwisowa 22B08. Opis w załącznikach. Podczas wykonywania wspomnianej akcji serwisowej czasami nie da się zaktualizować modułu APIM za pomocą FDRS przez OBD i serwis musi się wpiąć do modułu APIM manualnie, przez dodatkowe złącze. Procedurę opisuje dodatkowy biuletyn TSB 22-2150.
Próbuję sobie z tym poradzić z moim serwisem. Opiszę ewentualne postępy.
W stanach została na to uruchomiona akcja serwisowa 22B08. Opis w załącznikach. Podczas wykonywania wspomnianej akcji serwisowej czasami nie da się zaktualizować modułu APIM za pomocą FDRS przez OBD i serwis musi się wpiąć do modułu APIM manualnie, przez dodatkowe złącze. Procedurę opisuje dodatkowy biuletyn TSB 22-2150.
Próbuję sobie z tym poradzić z moim serwisem. Opiszę ewentualne postępy.