2022.36.2 już się zaczyna instalować na świecie

mgapinski

Posiadacz elektryka
Nie wiem co oni zrobili w 36.x ale przeglądarka w trakcie jazdy działa na intelu znakomicie teraz. Kiedyś jak się docisnęło to wizualizacje autopilota zacinały, kamery podobnie. Teraz odczucia prawie jak na ryzenie w MYP. Fajnie, że poprawiają wreszcie co popsuli w V11. Ale autopilot sam w sobie na minus, wycieraczki mogę znieść, ale wyłączanie świateł za każdym razem mnie wnerwia, szczególnie bez auto lane change
 

JareG

Pionier e-mobilności
A tak z ciekawości się zapytam: czy te aktualizacje są takie same (w tym samym czasie, i to samo zmieniają) dla TM3/Y jak dla TMS/X..?

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Nie zawsze. Jednak S/X różnią się w kilku aspektach od 3/Y, więc zdarza się, że aktualizacja wprowadza jakieś funkcję w S/X, ale nie w 3/Y. W szczególności nowe S/X mają mocne komputery i w związku z tym nowoczesne gry, albo nie mają dźwigni "zmiany biegów" przy kierownicy i w związku z tym wprowadzali np. automatyczny wybór kierunku jazdy. Co prawda mogliby to zrobić też w 3/Y ale na razie jeszcze nie wprowadzali.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Nie zawsze. Jednak S/X różnią się w kilku aspektach od 3/Y, więc zdarza się, że aktualizacja wprowadza jakieś funkcję w S/X, ale nie w 3/Y. W szczególności nowe S/X (...)
Mnie bardziej interesowałyby starsze S/X :)
Często w fotach z ogłoszeń widzę, że mają jakieś stare oprogramowanie, i jeżdżą..? System nie wymusza aktualizacji?

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Mnie bardziej interesowałyby starsze S/X :)
Często w fotach z ogłoszeń widzę, że mają jakieś stare oprogramowanie, i jeżdżą..? System nie wymusza aktualizacji?
Jeśli mają starsze oprogramowanie, to na 95% sprowadzane z US i na 80% są po szkodzie całkowitej :p
W zasadzie nie widzę innego powodu, żeby system nie był aktualizowany. Może też się zdarzyć, że takie auto nie będzie w stanie się ładować w sieci SUC i będzie miało problemy ze współpracą z aplikacją mobilną, czyli w zasadzie tracisz dość dużo rzeczy, które sprawiają, że Tesla jest fajna ;) Nawet jeśli teraz się ładuje na SuC, to w zasadzie w dowolnym momencie może przestać.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Jeśli mają starsze oprogramowanie, to na 95% sprowadzane z US i na 80% są po szkodzie całkowitej :p
Ano wiem, ale to było raczej pytanie ogólne. Tesle z USA skreśliłem z listy zakupowej od razu, za dużo możliwych niespodzianek.
W zasadzie nie widzę innego powodu, żeby system nie był aktualizowany. Może też się zdarzyć, że takie auto nie będzie w stanie się ładować w sieci SUC i będzie miało problemy ze współpracą z aplikacją mobilną, czyli w zasadzie tracisz dość dużo rzeczy, które sprawiają, że Tesla jest fajna ;) Nawet jeśli teraz się ładuje na SuC, to w zasadzie w dowolnym momencie może przestać.
Gdybym miał kupować Teslę, to chciałbym mieć możliwość kontroli np. na tym, czy działające wycieraczki przestaną mi działać, czy nie 🤣

Pozdrawiam
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To nie jest tak, że przestaje coś działać w trybie manualnym. Raczej są błędy w automatyzacji.nawet jak padnie ekran, to auto jedzie. Są to jaja ale bez przesady da się jechać. Potrzebny pies przewodnik ale ok.
Starsze wersje dostają to co mogą obsługiwać. Np nie mają tyłu kamer itp, więc tym samym nie będzie pewnych funkcji. Komputer też może nie ogarnięć. Ale aktualizacje są do tych ograniczen dostosowywane. Błędy w funkcjonowaniu się pojawiają i znikają... Lub nie. Nie ma obowiązku aktualizacji, ale są pewnie takie, które muszą być zainstalowane? Nie znam jednak przypadku, może nie doczytałem, aby ktoś został na starym oprogramowaniu i poniósł konsekwencje.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Czyli nawet te stare S/X powinny mieć aktualne wersje systemu? :)

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Tak wszystkie auta Tesla powinny mieć w miarę aktualne oprogramowanie.

Samo oprogramowanie nie powinno nieść żadnych konsekwencji, ale zwykle jest tak, że jeśli ktoś nie aktualizował od kilku miesięcy / lat, to robi to raczej z wyraźnego powodu, którymi pewnie najczęściej są:
  • brak oryginalnego oprogramowania - pytanie dlaczego? Może jakiś nieoryginalny acceleration boost, ale to chyba jest dostępne tylko do TM3P.
  • brak dopuszczenia auta do ruchu w danym regionie albo ogólnie;
  • całe auto albo przynajmniej jego komponenty mogą być kradzione.
Tak czy inaczej kupując takie auto trzeba się liczyć z tym, że prędzej czy później może się zdarzyć, że straci się dostęp do sieci ładowania Tesli i ma się ograniczony dostęp do funkcji i możliwości auta, bo nie wiem np. czy działa wtedy nawigacja i np. podgrzewanie baterii przed ładowaniem. Da się to też chyba aktualizować w jakiś nieautoryzowanych serwisach u ruskich.
Aha, no i mają nieaktualne oprogramowanie traci się gwarancję.
 
Top