Mój elektryk dla firm/JDG ścieżka leasing - wsteczna możliwość uzyskania dopłaty

MiKo

Posiadacz elektryka
Jesteś z EFL? Takie mam wrażenie.
Nie jestem z EFL

jak ktoś pokaże Ci, że coś dla Ciebie robi czego w sumie nie musi, to buduje w ten sposób swoją markę
na razie to pokazali co myślą o budowaniu marki poprzez nieodbieranie telefonów :)
Widzę, że tego nie rozumiesz.
Wydaje mi się, że rozumiem. Nie neguję tego co piszesz, tylko podejrzewam, że EFL ma to po prostu w dupie - podjęli inną decyzje biznesową, która akurat nam nie jest na rękę.
Jak ktoś dobrze obsłuży klienta, to ma wysokie prawdopodobieństwo, że ten klient do niego wróci.
Ale mnie dobrze obsłużyli. Podpisanie umowy było bardzo sprawne, doradca był na każde zawołanie, ogarnięcie auta też, umowa poprawna, na reklamację odpowiedzieli w czasie.

Nic by ich to nie kosztowało, żeby podpisać tę umowę z BOŚ Bankiem.
Czyli twierdzisz, że EFL to gamonie i działają na swoją szkodę. Bo przecież inna opcja nie wchodzi w grę, że inaczej sobie to biznesowo poukładali, np. że umowę podpisał Carefleet?
 
Last edited:

Quba88

Posiadacz elektryka
Całe zamieszanie wynika jak to w Polsce z tego, że urzędnicy przez 2 lata uruchamiali program dotacji i nie mogli go uruchomić. Najpierw, jeszcze przed uruchomieniem programu, NFOŚ ogłosił że kwalifikują się do niego pojazdy nabyte po 1.05.2020. Sam program natomiast uruchomili w połowie 2021 roku, a faktycznie wszystko zaczęło działać na początku 2022 roku. Ten program jest niepotrzebnie tak skomplikowany biurokratycznie. No ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz.
Nikt wówczas pod koniec 2020 roku i w pierwszej połowie 2021 roku nie wiedział kto przystąpi do programu a kto nie przystąpi. Nikomu nie przeszło przez myśl, że firma która nazywa siebie "Liderem elektromobilności" nie przystąpi do programu. Uważam, że to ich głupota, bo stracą przez to znaczną część rynku. Ponadto nie spodziewałem się, że oleją nas klientów, dzięki którym zostali "Liderem elektromobilności".
Co do BOŚ to nie masz racji, że jest BOŚ bo nikt inny nie chciał. Jest BOŚ, bo to Państwowy bank i dogadali się politycznie, że to będzie właśnie BOŚ, bo np. to rolą BOŚ jest wspierać zielone projekty.
To nie jest tak, że nie pomyślałem albo popełniłem błąd. Na tamtym etapie nie działał po prostu program, a było tylko tyle wiadomo, że dotacje będą dla pojazdów kupionych po 1.05.2020.

Także to co napisałeś, to takie "mądrowanie" trochę. Miałbyś rację gdybym dzisiaj wybrał EFL, jak już wszystko wiadomo.
No i to pokazuje. BOŚ jest państwowy i musiał bo ŻADEN bank komercyjny nie zglosił się do NFOŚIGW żeby być bankiem pośredniczącym. Bo przypominam ze każdy bank mógł sie zgłosić w programie. Co do EFL mi Emil wyraźnie mówił ze jest ryzyko ze nie podpiszą i nie daje mi żadnej gwarancji. Poza tym EFL bierze udział w programie ale przez spółkę córkę - Carefleet. Maja do tego święte prawo. Patrząc po ilości elektryków które jeżdżą po naszych drogach mysle ze EFL nie strzeli sobile w stopę z obecnymi klientami. A dla przyszłych ma Carefleet wiec taka mieli decyzje biznesową. Początkowo w ogóle nie było mowy o dotacjach dla leasingu wiec dobrze ze wprowadzili ale 2 lata temu nie mogłeś oczekiwać ze może wprowadza.
 

Benek

Zadomawiam się
Czyli twierdzisz, że EFL to gamonie i działają na swoją szkodę. Bo przecież inna opcja nie wchodzi w grę, że inaczej sobie to biznesowo poukładali, np. że umowę podpisał Carefleet?
Pewnie, że "gamonie i działają na swoją szkodę". Carefleet specjalizuje się w najmie długoterminowym i Grupa EFL chyba sobie wymyśliła, że to jest lepszy biznes niż zwykły leasing. Na najmie pewnie faktycznie mają większą marżę, ale lepiej mieć najem długoterminowy w Carefleet dla segmentu klientów, którzy chcą najem, a w EFL mieć zwykły leasing dla zupełnie innej grupy klientów. Przecież nic ich nie kosztuje uruchomienie współpracy z BOŚ i nawet ścieżkę już mają przetartą, bo zrobili to w Carefleet.

Klasyczne Corpo, tak sobie poukładali to w grupie kapitałowej, żeby zoptymalizować procesy i poprawić biznes. W efekcie stracą znaczną część rynku samochodów elektrycznych i nie tylko. Klient leasinguje samochód, później maszynę, ciągnik, budynek, czy inną inwestycję. Będą mieli synergię 2+2=3.

Ponadto i EFL i Carefleet są w Grupie EFL i mają tego samego właściciela i nie wierzę w żaden "problem", który im uniemożliwia przystąpienie do Mój elektryk przez EFL. To ściema.
EFL nie kanibalizuje również rynku Carefleet, bo mają zupełnie różne produkty i różnych klientów. Pomyśl sobie czy jako wieloletni klient EFL, chciałbyś nagle zmieniać Opiekuna i robić Umowy z jakimś Carefleet. Raczej niechętnie, bo po co... Jak EFL powie klientowi - nie mam oferty dla Ciebie, to oprócz weryfikacji w Carefleet przy okazji zweryfikujesz inne leasingi, bo de facto zachęcą Cię do tego.
 

Benek

Zadomawiam się
Ale mnie dobrze obsłużyli. Podpisanie umowy było bardzo sprawne, doradca był na każde zawołanie, ogarnięcie auta też, umowa poprawna, na reklamację odpowiedzieli w czasie.
Mnie też dobrze obsłużyli, bo Doradca EFL jest bardzo ok.
To firma EFL nawaliła u góry, a nie Doradcy, którzy z nami podpisali umowy.
 

Benek

Zadomawiam się
No i to pokazuje. BOŚ jest państwowy i musiał bo ŻADEN bank komercyjny nie zglosił się do NFOŚIGW żeby być bankiem pośredniczącym. Bo przypominam ze każdy bank mógł sie zgłosić w programie. Co do EFL mi Emil wyraźnie mówił ze jest ryzyko ze nie podpiszą i nie daje mi żadnej gwarancji. Poza tym EFL bierze udział w programie ale przez spółkę córkę - Carefleet. Maja do tego święte prawo. Patrząc po ilości elektryków które jeżdżą po naszych drogach mysle ze EFL nie strzeli sobile w stopę z obecnymi klientami. A dla przyszłych ma Carefleet wiec taka mieli decyzje biznesową. Początkowo w ogóle nie było mowy o dotacjach dla leasingu wiec dobrze ze wprowadzili ale 2 lata temu nie mogłeś oczekiwać ze może wprowadza.
Mylisz się... NFOŚ już chyba na początku 2021 potwierdził, że do dotacji będą kwalifikowały się samochody elektryczne kupione po 1.05.2020. Potwierdził również, że program będzie obowiązywał również dla pojazdów leasingowanych.
To chyba normalne, że na podstawie tych informacji zakładaliśmy, że firmy leasingowe przystąpią do tego programu i rozliczą nam dotację. Oczywiście zgoda, że nikt wtedy nie miał pewności 100%, bo program po ogłoszeniu był długo wdrażany.

A Emil to jeden z najlepszych Doradców w EFL i ma swój duży udział w tym, że EFL może szczycić się "Liderem elektromobilności".
Emil powinien dostać order i dużą pochwałę z premią od EFL za swoje działania.
Wydaje mi się, że Emil też może mieć dyskomfort, że EFL tak się zachował...
 

Quba88

Posiadacz elektryka
Pewnie, że "gamonie i działają na swoją szkodę". Carefleet specjalizuje się w najmie długoterminowym i Grupa EFL chyba sobie wymyśliła, że to jest lepszy biznes niż zwykły leasing. Na najmie pewnie faktycznie mają większą marżę, ale lepiej mieć najem długoterminowy w Carefleet dla segmentu klientów, którzy chcą najem, a w EFL mieć zwykły leasing dla zupełnie innej grupy klientów. Przecież nic ich nie kosztuje uruchomienie współpracy z BOŚ i nawet ścieżkę już mają przetartą, bo zrobili to w Carefleet.
Jasne ludzie na forum wiedzą że wdrożenie BOS jest bezkosztowe a tym bardziej że innego rodzaju dofinansowania i treść umowy z BOS nie zagraża ich innym umowa biznesowym. mBank tak podniósł marzę przy moim.elektryku żeby pokryć koszty że przestali być konkurencyjni to marketingowo chyba lepiej w ogóle nie wchodzić w progra.
 

Benek

Zadomawiam się
Jasne ludzie na forum wiedzą że wdrożenie BOS jest bezkosztowe a tym bardziej że innego rodzaju dofinansowania i treść umowy z BOS nie zagraża ich innym umowa biznesowym. mBank tak podniósł marzę przy moim.elektryku żeby pokryć koszty że przestali być konkurencyjni to marketingowo chyba lepiej w ogóle nie wchodzić w progra.
Według Ciebie ludzie na forum nic nie wiedzą, ale Ty wiesz wszystko, w szczególności że wdrożenie BOŚ zagraża EFL i jest ogromnie kosztowne.
 

Quba88

Posiadacz elektryka
Według Ciebie ludzie na forum nic nie wiedzą, ale Ty wiesz wszystko, w szczególności że wdrożenie BOŚ zagraża EFL i jest ogromnie kosztowne.
Ja wiem ile zajmują zmiany w dużych firmach odnośnie systemów IT. Do tego legal i compliance nie są mi obce więc podejrzewam że decyzja biznesowa była ważniejsza niż zadowolenie kilku chłopaków z forum :) sami poważni przedsiębiorcy co zielonego pojęcia nie mają jak działają duże firmy pierwsi chcą lecieć do uwagi TVN albo pozywać firmę bez jakiejkolwiek podstawy prawnej. Piaskownica normalnie :)
 

Michal

Moderator
A ja obstawiam, że EFL nie może przystąpić do tego programu, bo robi jakieś kombinacje w innym miejscu i po prostu prawnie nie ma takiej możliwości. Jako że firma Francuska, to przychodzi mi do głowy temat dopłat do EV w FR (są duże) - może znaleźli jakąś lukę i tam biorą dopłaty na EV, a później sprzedają auta w PL, ale przecież cały czas są właścicielem w FR, więc nie mogą brać udziału w "mój elektryk".
Kiedyś połowa sprzedaży EV w FR jechała tirami do NO na takim wałku, bo ludzie brali dopłaty, i od razu sprzedawali dalej z zyskiem.
 
Top