Mój elektryk dla firm/JDG ścieżka leasing - wsteczna możliwość uzyskania dopłaty

Benek

Zadomawiam się
W PL zarejestrowane jest łącznie 27 tys BEV wg stanu na 30.09. wiec szczerze zaden to wielki biznes dla FL. Do tego dużo aut sie nie łapie. Mercedesy, Tesle, część BMW. Wiec ten rynek nie był ich zdaniem wart inwestycji.
Dla Nokia kiedyś rynek smartfonów też nie był ich zdaniem wart inwestycji.
 

Quba88

Posiadacz elektryka
Dla Nokia kiedyś rynek smartfonów też nie był ich zdaniem wart inwestycji.
Dotacje to limitowana kwota rozbita na prywatnych/firmy za gotówkę / firmy leasingowe. Dodatkowo limitowana czasem. Cześć krajów już stopuje dotacje dla elektryków. Więc porównanie do Nokii Ci znowu nie wyszło. Inwestycja firmę musi się zwracać. Problem z programem jest w podstawach i u naszych rządzących a nie w firmach leasingowych. I myślę że EFL sprzeda więcej leasingow na droższe auta nie mające dotacji niż na te które mógłby objąć dotacja :)
 

amk

Nowy na Forum
A od kiedy prywatna firma ma obowiązek brać udziału w dotacjach? Tak samo dlaczego żaden prywatny bank nie poszedł w pełnienie roli BOS? tam tez zapisy były otwarte ale jakoś nie bylo biznesowego sensu żeby w to wchodzić.
Co do EFL kojarzę ze komunikowali do kogoś ze biznesowo nie mogą wejść nawet w umowę z BOŚ i proponują tylko przez córkę.

Podjąłeś ryzyko podpisania umów z EFL to niestety ale teraz jestes zablokowany. Wolny rynek.
Przede wszystkim zgoda - nie mam obowiązku brać udziału w podziale dotacji. I nic takiego nie napisałem. To, że żaden bank poza BOŚ w to nie wchodził mnie nie interesuje. Ponadto EFL po raz pierwszy zakomunikował, że nie wchodzi blisko rok po wejściu programu. I w zasadzie miał prawo. I poza rozżaleniem nic nie mogę.
Ja tylko zauważyłem, że środki publiczne nie mogą być tak dzielone, by ci, którzy spełniają kryteria, a więc i cele programu, nie mogli z nich korzystać. Nie można nikogo stawiać w uprzywilejowanej pozycji, a tak się dzieje z podmiotami, które nie ze swojej winy nie mogą się o środki ubiegać. Co innego, gdyby środków było za mało, albo miałbym jakieś niezgodności z celami, albo byłaby zasada "Pierwszych 10.000". A gdyby regulamin ogłoszony 1 stycznia 2021 zapowiadał, że od 1 stycznia 2022 tylko samochody białe dostawać będą dotacje, to też OK.
Tu jednak sam regulamin jest wadliwy, bo choć działa wstecz, to nie przewiduje sytuacji, że komuś coś się nie opłaca. I nie musi się opłacać. Tylko, że oni tego nie przewidzieli. Ale dlaczego skoro mi się chce, to nie mogę?
Oczywiście można tu wspomnieć o pewnym komendancie policji, który w pełni świadomie złamał przepis (w zasadzie pojechał pod prąd) ale wobec okazanej skruchy uniknął kary (komu to się zdarzyło?), a więc o sytuacji, że niektórzy są i będą "lepsi".
 

amk

Nowy na Forum
No i to pokazuje. BOŚ jest państwowy i musiał bo ŻADEN bank komercyjny nie zglosił się do NFOŚIGW żeby być bankiem pośredniczącym. Bo przypominam ze każdy bank mógł sie zgłosić w programie. Co do EFL mi Emil wyraźnie mówił ze jest ryzyko ze nie podpiszą i nie daje mi żadnej gwarancji. Poza tym EFL bierze udział w programie ale przez spółkę córkę - Carefleet. Maja do tego święte prawo. Patrząc po ilości elektryków które jeżdżą po naszych drogach mysle ze EFL nie strzeli sobile w stopę z obecnymi klientami. A dla przyszłych ma Carefleet wiec taka mieli decyzje biznesową. Początkowo w ogóle nie było mowy o dotacjach dla leasingu wiec dobrze ze wprowadzili ale 2 lata temu nie mogłeś oczekiwać ze może wprowadza.
Tak naprawdę nic nie stało na przeszkodzie, by i EFL i Carefleet podpisali umowy, ale aby nie było konfliktu interesów, to EFL ograniczyłby wyłącznie swoją umowę do już zawartych umów. Koszty przystąpienia do programu (prawne, administracyjne) i tak ponieśli, a za aneksowanie umów czy inne operacje mogliby dodatkowo naliczyć nam prowizję. Ale nie chcieli.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak naprawdę nic nie stało na przeszkodzie, by i EFL i Carefleet podpisali umowy, ale aby nie było konfliktu interesów, to EFL ograniczyłby wyłącznie swoją umowę do już zawartych umów. Koszty przystąpienia do programu (prawne, administracyjne) i tak ponieśli, a za aneksowanie umów czy inne operacje mogliby dodatkowo naliczyć nam prowizję. Ale nie chcieli.
Skad to wiesz ?
Bo bez poparcia tego faktami to sa twoje wymysly…
 

amk

Nowy na Forum
Nie rozumiem tej obrony EFL. Ja na nich nie naskakuję - napisałem wręcz, że jedynie mogę być i jestem rozżalony.
Może jeśli chcesz brać udział w t(aki)ej dyskusji, to wyraź precyzyjniej pytanie.
Wszak napisałem o kilku sprawach - dwóch umowach, zakresie umowy po stronie EFL, kosztach, prowizji i chęciach. Wszystko w trybie spekulacji, domysłów, ale i pomysłów.
Gdyby ktoś chciał o tym pogadać po stronie leasingodawcy i wyjaśnić powody, dla których muszę odpuścić 27 tysięcy, to byłoby normalnie. A jedyne co mówią, to "decyzja biznesowa". Tylko że biznes, to zawsze partnerstwo. Jeśli im się nie opłaca, to może należałoby negocjować, dojść do kompromisu, a nie "nie, bo nie". Natomiast gdyby było tak, że nie mogą wejść do programu, bo w umowę weszła córka, to by napisali, że względy prawne na to nie pozwalają. Nie napisali. Zatem nie chcą.
 

Quba88

Posiadacz elektryka
@amk
Nikt nie broni EFL ale trzeba tez starac sie zrozumiec ich strone. Tutaj padaja opcje pozywania, zglaszania EFLa do Uwagi TVN. Ja rozumiem w 100% rozżalenie, ale jesteśmy przedsiębiorcami i niestety nie ma tutaj takiej ochrony jak konsumenci i zdawaliśmy sobie sprawę z ryzyk podpisujac z nimi leasing. Powinniscie uderzac do NFOS i meczyc ich o zmiane w regulaminach i zasadach, a nie do firmy ktora powiedziala nie.

Co do EFL pamietaj ze ELF i Carefleet to 2 rozne spolki i znajac zycie maja oddzielne systemy i dzialy wsparcia. Wiec wdrozenie drugi raz dla EFL moze nie byc wcale takie tanie jak sie wydaje :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem tej obrony EFL. Ja na nich nie naskakuję - napisałem wręcz, że jedynie mogę być i jestem rozżalony.
Może jeśli chcesz brać udział w t(aki)ej dyskusji, to wyraź precyzyjniej pytanie.
Wszak napisałem o kilku sprawach - dwóch umowach, zakresie umowy po stronie EFL, kosztach, prowizji i chęciach. Wszystko w trybie spekulacji, domysłów, ale i pomysłów.
Gdyby ktoś chciał o tym pogadać po stronie leasingodawcy i wyjaśnić powody, dla których muszę odpuścić 27 tysięcy, to byłoby normalnie. A jedyne co mówią, to "decyzja biznesowa". Tylko że biznes, to zawsze partnerstwo. Jeśli im się nie opłaca, to może należałoby negocjować, dojść do kompromisu, a nie "nie, bo nie". Natomiast gdyby było tak, że nie mogą wejść do programu, bo w umowę weszła córka, to by napisali, że względy prawne na to nie pozwalają. Nie napisali. Zatem nie chcą.
Napisales ze „Tak naprawdę nic nie stało na przeszkodzie, by i EFL i Carefleet”

Skad to wiesz, skoro EFL napisal wprost ze nie moga podpisac umowy z BOŚ bo im to koliduje z innymi umowami.
Wiec jasno pytam czemu twierdzisz inaczej niz EFL?
Ja nie bronie EFL bo zachowali sie zle i wcale sie nie dziwie ze wiecej nikt z nimi nie chce wspolpracowac. Mysle ze sporo na tym straca, ale tako ich wybor.
 

Michal

Moderator
Komedii z PKO Leasing ciąg dalszy:
Po 2 miesiącach od skompletowania i wysłania wniosku okazuje się, że jednak jest potrzebny aneks do umowy...
A w aneksie same cuda...
Opłata za coś tam 1,5% od wartości dotacji - 405 zł, więc chyba już nie będzie się nawet z nimi użerał...
Konieczność dostarczenia protokołu odbioru auta - na auto odebrane prawie 2 lata temu.
Konieczność dosłania do nich po zakończeniu "przedsięwzięcia" oświadczenia o przebiegu auta oraz fotografii licznika.

Przypominam, że NFOŚiGW dwa miesiące temu przelał do BOŚ kasę dla mnie, no to chyba uznali, że jest ok, a teraz się okazuje, że nie jest? ehhh :confused:
No nic, pewnie jutro podpiszę aneks oraz protokół i kolejne 2-4 tygodnie czekania na informację, że czegoś brakuje :p
Oby się udało do 17.12.2022, bo wtedy kończy się moje "przedsięwzięcie" i mogą się zacząć jakieś nowe jaja jeśli nie zdążą złożyć kompletu dokumentów...
 
Top