Pierwsza podróż na morze - da się bez problemów "normalnie" jak dieslem, ale...

cooler

Pionier e-mobilności
Byłem na wspomnianym Orlenie w Krakowie na Zakopiańskiej. Stacja ekoenergetyki, niestety nigdzie nie ma tabliczki znamionowej ani modelu. A potrafi dawać powyżej 200A. Ta stacja powstała znacznie później niż na przykład w Wierzchosławicach. Widać więc, że Orlen zaczął stawiać inne stacje 100kW niż na początku. Ale co to za model to pojęcia nie mam. Taką miałem prędkość:
Sam widzisz że informacja o tym iż te stacje nie potrafią dawać więcej niż 200A była nieprawidłowa. Jak pisałem, nigdy na Orlenie nie zszedłem poniżej 80kW, najczęściej dojeżdżam do 97. Więc przewaga samochodów z instalacją 800V zostaje chyba tylko przy stacjach 50kW, choć i tu się coś zmieniło bo ostatnio gdzie się nie ładowałem to jechałem 47-48kW ciurkiem gdzieś do 85% SoC
 

vwir

Pionier e-mobilności
Sam widzisz że informacja o tym iż te stacje nie potrafią dawać więcej niż 200A była nieprawidłowa. Jak pisałem, nigdy na Orlenie nie zszedłem poniżej 80kW, najczęściej dojeżdżam do 97. Więc przewaga samochodów z instalacją 800V zostaje chyba tylko przy stacjach 50kW, choć i tu się coś zmieniło bo ostatnio gdzie się nie ładowałem to jechałem 47-48kW ciurkiem gdzieś do 85% SoC
Ale czytasz w ogóle to na co odpisujesz? Są różne stacje Orlenu. Niektóre modele potrafią dawać więcej niż 200A, inne nie. Wszystkie to 100kW.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale czytasz w ogóle to na co odpisujesz? Są różne stacje Orlenu. Niektóre modele potrafią dawać więcej niż 200A, inne nie. Wszystkie to 100kW.
Ja Ci cały czas peoruję że nawet jeżeli są rózne to ja się nie spotkałem z taką która by dawała mniej niż 80kW, a ładowałem się na kilkunastu. Jeżeli na taką trafiłeś to mógł to być wyjątek potwierdzający regułę że większość jak nie wszystkie 100kW Orlenu są uczciwymi stacjami dającymi więcej niż 200A.
Wydaje mi się iż Ty też trafiłeś na uczciwą stację, ale miałeś wysoki SoC lub zimną baterię i stad wyrobiłeś sobie takie przypuszczenie że 200A i nic więcej.
Generalnie chodzi mi o to iż architektura 800V nie jest czymś zupełnie rewolucyjnym i 400V ma się całkiem dobrze, nie mogę sobie przypomnieć gdzie ale był fajny artykuł lub film gdzie omówiono zalety 800V i wyszło że ich praktycznie nie ma a straty są większe (jakieś dodatkowe konwersje DC-DC). Jak znajdę to wrzucę. Może mam dodatkowo awersję do 800V bo mam wykształcenie elektryczne i bawiliśmy się wysokimi napięciami w labie Polibudy i to co toto potrafi jest przerażające. Dlatego 400V odczuwam jako bardziej bezpieczne niż 800V, co zaoszczędzisz na przewodach to zejdzie na izolacji i zabezpieczeniach (a izolację lubią gryzonie, sam sobie dopowiedz co wtedy).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja Ci cały czas peoruję że nawet jeżeli są rózne to ja się nie spotkałem z taką która by dawała mniej niż 80kW, a ładowałem się na kilkunastu. Jeżeli na taką trafiłeś to mógł to być wyjątek potwierdzający regułę że większość jak nie wszystkie 100kW Orlenu są uczciwymi stacjami dającymi więcej niż 200A.
Możesz sobie peorować, ale znam przynajmniej trzy takie stacje. Ba - ich producent ładnie pokazuje na stronie ich specyfikację i faktycznie mają 200A. Po drugie - masz tutaj wyżej wpisy kilku innych kolegów, którzy na takie trafiali. Nie będę teraz robił statystyk, ale z tym "wyjątek potwierdzający regułę" jesteś w głębokim błędzie. Popatrz przy tych stacjach na raporty na plugshare. Jedynie EV6 i Ioniq 5 wpisują tam więcej niż 80kW.

Wydaje mi się iż Ty też trafiłeś na uczciwą stację, ale miałeś wysoki SoC lub zimną baterię i stad wyrobiłeś sobie takie przypuszczenie że 200A i nic więcej.
Jeszcze musisz napisać producentowi stacji że się nie zna i bzdury pisze w swojej własnej specyfikacji. Będziemy mieli komplet... Akurat ze stacji w Wierzchosławicach korzystam najczęściej. Jest ona z pierwszego rzutu Orlenowskich 100kW. Nigdy tam nie miałem więcej niż 80kW, niezależnie od temperatury, SOC, układu gwiazd, etc. Może te później postawione są inne, może tylko zmienili oprogramowanie na istniejących już stacjach - nie wiem. Ale do momentu gdy pisałem pierwotnie ten tekst (marzec 2022) nikt nie wspominał o mocach powyżej 80kW na Orlenach. Obecnie coraz więcej jest takich wpisów. Więc ewidentnie coś się zmieniło.

Generalnie chodzi mi o to iż architektura 800V nie jest czymś zupełnie rewolucyjnym i 400V ma się całkiem dobrze, nie mogę sobie przypomnieć gdzie ale był fajny artykuł lub film gdzie omówiono zalety 800V i wyszło że ich praktycznie nie ma a straty są większe (jakieś dodatkowe konwersje DC-DC). Jak znajdę to wrzucę. Może mam dodatkowo awersję do 800V bo mam wykształcenie elektryczne i bawiliśmy się wysokimi napięciami w labie Polibudy i to co toto potrafi jest przerażające. Dlatego 400V odczuwam jako bardziej bezpieczne niż 800V, co zaoszczędzisz na przewodach to zejdzie na izolacji i zabezpieczeniach (a izolację lubią gryzonie, sam sobie dopowiedz co wtedy).
Ale po jaką cholerę próbujesz mnie do tego przekonać? Ja to świetnie wiem.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ej ale ja trafilem na dwie stacje Orlenu co daja 95kW wiekszosc ma 76kW…
Dwie od strony Poznania do Wawy zaliczylem i 70-76kW dawaly… musze nie miec szczescia.
 

nabrU

Moderator
Nie ma co kruszyć kopii bo @vwir ma rację: są takie ładowarki które mają max prąd 200A i za 'Chiny' nie dadzą więcej przy 400V.
Niedaleko mam ładowarki typu Chargepoint CPE250, a nie dalej jak milę 4 x ładowarki typu BYD EVD120KU, które są opisane jako 120kW DC, a nigdy nie dały mi w ID.3 więcej niż 80kW. Poniższy wykres ze specyfikacji ładowarki BYD wyjasnia dlaczego:

1668438767137.png

Jeśli więc chcemy się przebijać na argumenty musimy znać typ ładowarki -> tabliczka znamionowa
 

cooler

Pionier e-mobilności
Możesz sobie peorować, ale znam przynajmniej trzy takie stacje. Ba - ich producent ładnie pokazuje na stronie ich specyfikację i faktycznie mają 200A. Po drugie - masz tutaj wyżej wpisy kilku innych kolegów, którzy na takie trafiali. Nie będę teraz robił statystyk, ale z tym "wyjątek potwierdzający regułę" jesteś w głębokim błędzie. Popatrz przy tych stacjach na raporty na plugshare. Jedynie EV6 i Ioniq 5 wpisują tam więcej niż 80kW.


Jeszcze musisz napisać producentowi stacji że się nie zna i bzdury pisze w swojej własnej specyfikacji. Będziemy mieli komplet... Akurat ze stacji w Wierzchosławicach korzystam najczęściej. Jest ona z pierwszego rzutu Orlenowskich 100kW. Nigdy tam nie miałem więcej niż 80kW, niezależnie od temperatury, SOC, układu gwiazd, etc. Może te później postawione są inne, może tylko zmienili oprogramowanie na istniejących już stacjach - nie wiem. Ale do momentu gdy pisałem pierwotnie ten tekst (marzec 2022) nikt nie wspominał o mocach powyżej 80kW na Orlenach. Obecnie coraz więcej jest takich wpisów. Więc ewidentnie coś się zmieniło.


Ale po jaką cholerę próbujesz mnie do tego przekonać? Ja to świetnie wiem.
To ja nie wiem o czym dyskutujemy. Ty piszesz że Orlen Be a ja że niekoniecznie. Prawdopodobnie obaj możemy mieć rację ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja pierdzielę… Pokaż mi gdzie napisałem, że orlen be.
Pisząc że się słabo ładuje, w domyśle że oszukują bo piszą że 100kW a dają ładowarki co wyciągają przy 400V tylko 80kW. Więc Ci napisałem że ja na wszystkich do tej pory osiągałem ZAWSZE ponad 80 więc coś nie tak z Twoją teorią i się zaczęło, a może to była taka ładowarka albo siaka. Ja Ci piszę o moich doświadczeniach a ty brniesz dalej, że w takim razie zobaczysz co to było itp, a ostatecznie sam wklejasz shota że masz 89kW tam gdzie kiedyś coś ładowałeśo_O
Nic nie rozumiem co chcesz osiągnąć, wystarczy że napisałbyś że Ty kiedyś miałeś max 80 ale skoro inni wyciągają więcej to pewnie coś z mocą było nie tak ale się zmieniło... A tu zaczyna się dyskusja o niczym... Ja wysiadam
 
Top