Kuba K.

Posiadacz elektryka
Na Orlenie powinno się nie zmienić ... z paliwem dokonali cudów :)
cudów utrzymywania cen gdy ceny surowców spadały.
I to tłumaczenie, że nie chcieli by były kolejki na stacjach, poziom żenady przekroczony.
 

domingo

Fachowiec
Czy mi się coś przyśniło czy Tesla miała sprzedawać prąd na Superchargerach bez zysku dla siebie?
To albo Orlen i Greenway też tacy dobrzy nagle, albo w Tesli się zapatrzyli na Obajtka.

Te ceny to jakiś skandal, a wczoraj jeszcze po godz 12 sprawdzałem i świeciło 2,50zł poza "szczytem". Ktoś na te dziwne lokalizacje będzie jeszcze specjalnie zjeżdżał z tras? Teraz jak dali ogrzewanie przed szybkim ładowaniem baterii do innych ładowarek to wątpię.
 

Michal

Moderator
Zastanawiam się jak to jest zwykle jak jestem na SuC i mam takie przemyślenia.
SuC miało działać jak osobna firma i bilansować się na zero.
Moim zdaniem problem w tym, że SuC nie dostaje "dotacji" od Tesla za ich akcje "marketingowe" typu:
  • darmowe dożywotnie ładowanie TMS i TMX
  • program poleceń i związane z nim darmowe ładowanie
  • "Promocje na koniec roku z 10 000 km darmowego ładowania w cenie auta odbieranego po 15.12. To już zupełnie jest przegięcie, bo 1500 km tak jak przy programie poleceń by spokojnie wystarczyło...
Ogólnie moim zdaniem dają dupy na tym froncie, bo jest to nie fair dla wszystkich innych i finał jest taki jaki jest, że opłaca się ładować tylko tym co załapali się na jakieś takie akcje marketingowe, a inni za to płacą.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak sie weźmie cene pradu taryfie w C11(lub C12) i doda 1zł/kWh na sprzęt do ładowania oraz teren pod ładowarkę to moim zdaniem sie zgadza i na trasie 1,5zł przy AC i 2,50zł przy super DC to jest nardzo tanio bez łupienia kierowców. Żeby firma która to stawia i utrzymuje miała zysk to raczej 2zł AC i 3zł DC w dzisiejszych czasach
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Jak sie weźmie cene pradu taryfie w C11(lub C12) i doda 1zł/kWh na sprzęt do ładowania oraz teren pod ładowarkę to moim zdaniem sie zgadza i na trasie 1,5zł przy AC i 2,50zł przy super DC to jest nardzo tanio bez łupienia kierowców. Żeby firma która to stawia i utrzymuje miała zysk to raczej 2zł AC i 3zł DC w dzisiejszych czasach
A takie firmy nie mają jakichś długoterminowych kontraktów na tańszy prąd, który kupują od prywatnych sprzedawców, którzy też kombinują na giełdzie na jakichś kontraktach? GreenWay nawet bez abonamentu i tak tańszy.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
A takie firmy nie mają jakichś długoterminowych kontraktów na tańszy prąd, który kupują od prywatnych sprzedawców, którzy też kombinują na giełdzie na jakichś kontraktach? GreenWay nawet bez abonamentu i tak tańszy.
za samo gwarantowanie mocy w danym punkcie dostawca energii el. "łupi" na - strzelam - ewentualne kary, jeśli by się nie wywiązali z dostawy energii?
 

Michal

Moderator
Top