Master

Fachowiec
Ale leaf nie kosztuje więcej niż Mazda... Właśnie w tym problem. Swoją drogą: leaf też ma podgrzewanie baterii.
No i nie chodzi o problemy z wchodzeniem, tylko o parkowanie pod marketem (pomiędzy innymi samochodami) i na przykład próba wyciągnięcia dziecka z fotelika. Powodzenia.
A jeśli auta nie masz zamiaru używać na dalszych trasach to jakie to ma znaczenie czy ma chłodzenie baterii i CCS?
Z podgrzewania nic nie wynika - sens ma chłodzenie
 

Master

Fachowiec
Co tu się znowu wygaduje ma forum mazdy ?
Koledzy którzy nie maja na codzień Mazdy rozważają za i przeciw do Leafa
No No :)))
Wiec tak
Moja Mazda 32 tys przebiegu -
Golas Tzn Kai Kupiony w 1 edycji pod dostaje
Czy bym kupił w tej samej cenie ( 125 - 27 k KDR ) = tak
Jeśli miałbym zapłacić dzisiejsza cena to NIE
Wolałbym zaczeka na MG4 w podobnej cenie 170 tys Mam 2 elektryki Ioniq 5 i Mazda mx 30
Mazda jest super na dojazdy do pracy i tak zrobiła 32 tys w niecałe 2 lata
ALE
- w końcu kiedyś musisz pojechać dalej i to w sumie nie stanowi problemu ( byłem w Warszawie - 4 ładowania po drodze ) jedynie trochę przeszkadza jak pada deszcz a ty siedzisz i ładujesz
- najgorsze co jest w Mazda to drzwi otwierane
Jak w BMW do przodu , i z tym mam więcej problemu niż z zasiegiem odkąd trzeba zawieźć dziecko do szkoły / przedszkola
Jak jesteś singlem / para bez dzieci i masz blisko do pracy ( ja robie 70 km dziennie ) to auto naprawdę premium i idealne na dojazdu . Ładujesz codziennie
Do Leafa to można porównać jedynie cenę , Leaf większy ale technologicznie epokę do tył . Inny target ale lubię takie porównania bo są życiowe -
Mam 150 tys i co dostanę ?
 

Master

Fachowiec
Skórzana tapicerka (polskora eko, bardzo ładna), obszycia quasi skórzane kokpitu, matriksy, hud, kamery 360 w mega dobrej jakosci, systemy aktywne - np zatrzyma auto nie tylko jak sie zagapisz na wprost, ale tez jak wyjeżdzasz prostopadle tyłem, manetki przy kierownicy do zmiany siły rekuperacji, aktywny tempomat, audio bose, 10 poduszek, podłokietnik z tylu, różni asystenci jazdy - jest tego naprawdę duzo, caly system infotainment nowszy o epokę - jak chodzi, funkcje, łatwość używania i grafiki, - trzeba byłoby zajrzeć w specyfikacje, ale to przychodzi mi tak od razu do głowy
Dodam super aplikacja , planowanie ładowania w kilku opcjach w ciagu doby ( lepiej niż w moim Ioniq 5 ) , system monitorujący uwagę
 

Master

Fachowiec
Ja swojej mazdy na leafa na pewno bym nie zamienił :) ale to już kwestia gustu.
ev6, eniaq, iqoniq 5 albo audi dla mnie są bardziej kompletne i dobrze wyposażone dają więcej. Jednak to już zupełnie inna półka cenowa.
Mam Ioniq 5 i mazdę
Każda ma inna rola do spełnienia :)
I o to chodzi
 

Hainer

Zadomawiam się
Nie zgodzę się. Pod jakim względem? Jak wozisz z tylu notorycznie ludzi, to może, chociaż w mx30 nie ma problemu z wchodzeniem. Wykończenie inna klasa. Nowoczesność inna klasa. Przede wszystkim Mazda ma chłodzenie i podgrzewanie baterii oraz ccs, a leaf cóż….
A względem wiekszej baterii - jeśli nie potrzebujesz tego zasiegu (a tylko o takim przypadku mowimy), to po co płacić za większa baterie i ja wozić? Zapłaciłbyś dodatkowe np 50k jak nie ma to sensu?
Jak sterujesz ogrzewaniem baterii? W mojej Mazdzie ta funkcja jest nie aktywna
 

boa

Pionier e-mobilności
Jak sterujesz ogrzewaniem baterii? W mojej Mazdzie ta funkcja jest nie aktywna
u mnie jest włączone na auto (mogę też ręcznie włączać/wyłączać) i w związku z tym niezbyt analizuję, co z tym samo auto robi - zakładam, że podgrzewanie baterii załączy się, jak w navi będzie szybka ładowarka lub podłączę zimą pod taką - żeby ładować w domu to chyba nie ma potrzeby podgrzewania baterii, ale niech wypowiedzą się może specjaliści techniczni
 

Hainer

Zadomawiam się
To podgrzewanie baterii nie działa. Ja tego manualnie nie potrafię załączyć a samochód podczas ładowania DC jak jest zimna bateria też sam tego nie robi.
 

Master

Fachowiec
To podgrzewanie baterii nie działa. Ja tego manualnie nie potrafię załączyć a samochód podczas ładowania DC jak jest zimna bateria też sam tego nie robi.
Tzn wg mnie działa , podgrzewanie i chłodzenie
Problem jest ze nie jest to na przycisk , na żądanie tylko jak BMS potrzebuje
Zima bez problemu osiągałem Max ładowanie ale pod warunkiem ze startujemy od 5% a nie od 55%
Zreszta słuchać przelewający się płyn chłodniczy
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zima bez problemu osiągałem Max ładowanie
A ja za każdym razem kiedy widzę MX-30 na jakiejś ładowarce, to ładuje się z prędkością 11 kW i to zazwyczaj daleko przed 80 czy 100%.
Ostatnio (tj. w sobotę pod Kauflandem) tak było przy 40 i 66%....
 
Top