S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Jest po to żeby wymienić się wiedza a autor wątku w ogóle po to go nie stworzył.
@paradox, sorki ale jesteś bardzo dziwnym typem. :rolleyes:
Co do wątku i osoby Paradoksa to mam wrażenie, że chodzi tylko o klikanie i hasztag, promowanie jeepa i mazdy, nie ważne co ważne żeby klikali :)
ale mnie pojechaliście. taką do mnie kierujecie ciemną energię, że postanowiłem nie zakładać PV ;)
wszystko to jest nieprawda i niecne pomówienia.
nie działam w żadnym spisku anty EV, wielokrotnie to już powtarzałem. sam jestem zadowolonym użytkownikiem i3.
nie mam koneksji z Mazdą i Nissanem.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Bo świat chce suvów.
Firmy likwidują produkcję płaszczaków, bo już mało kto chce je kupować.
A już sedanów to w szczególności.

I dokładnie mnie też wyższe auto, do tego filftback, pasuje o wiele bardziej niż płaski sedan, który uważam za chyba najgorszą wersję nadwoziową w historii motoryzacji.

Nie muszę się męczyć przy wsiadaniu i wysiadaniu, lepiej widzę, wysoka pozycja za kierownicą oznacza lepsze wykorzystanie przestrzeni płyty podłogowej (choć akurat w gigancie segmentu D ma to mniejsze znaczenie - to jeden z minusów Tesli, że nie ma czegoś poręczniejszego).
Z kolei podnoszona w całości klapa oznacza większą uniwersalność samochodu, większe możliwości przewozowe, czy choćby sensowny tryb kampingowy.


Mi już pasowało po 40-tce.
A przy problemach z kręgosłupem, pewnie jeszcze wcześniej ludzie na to patrzą.

P.S.
Ty myślałeś że klienci na Tesle to głównie nastolatkowie? ;-)
ja jeszcze dodam do tych trafnych spostrzeżeń, że wyżej siedzący kierowca zapewnia większe bezpieczeństwo bierne, co jest mocno niedoceniane przy zakupie auta.
 

CFA

Nowy na Forum
Bo piszę, że wolę elektryka od hybrydy, dopóki się to opłaca, czy o co chodzi?

Czego innego się spodziewasz na forum o elektrykach?
Że ludzie wolą jednak spaliniaki i hybrydy, a elektrykami to za karę jeżdżą?
Dopóki to się opłaca, to może oznaczać, że się przesiądziesz na ICE jak polityka prądowa dobije użytkowników.
Czytam forum okazjonalnie i raczej nie spodziewałem się tutaj wychwalania spaliniaków.
Oczekiwałem jakiejś zachęty do EV, pokazania zalet a
w zasadzie najgorętsze dyskusje dotyczą niedoskonałości EV, trudności w eksploatacji a zwolennicy skrajnych opcji się okopali na swoich pozycjach i prześcigają się w coraz głupszych informacjach jak ta o zużywaniu opon przez elektryki (to przeciw EV) czy niedawno ten siermiężny filmik (niby za EV). Trzeba czytać, zbierać informacje, sprawdzać, konfrontować i wypracować sobie jakieś
zdanie w tym temacie, bo niestety trzeba filtrować informacje mocno.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dopóki to się opłaca, to może oznaczać, że się przesiądziesz na ICE jak polityka prądowa dobije użytkowników.
Czytam forum okazjonalnie i raczej nie spodziewałem się tutaj wychwalania spaliniaków.
Oczekiwałem jakiejś zachęty do EV, pokazania zalet a
w zasadzie najgorętsze dyskusje dotyczą niedoskonałości EV, trudności w eksploatacji a zwolennicy skrajnych opcji się okopali na swoich pozycjach i prześcigają się w coraz głupszych informacjach jak ta o zużywaniu opon przez elektryki (to przeciw EV) czy niedawno ten siermiężny filmik (niby za EV). Trzeba czytać, zbierać informacje, sprawdzać, konfrontować i wypracować sobie jakieś
zdanie w tym temacie, bo niestety trzeba filtrować informacje mocno.
Niewiele osób jest tutaj zaślepionych na EV ale się zdarzają. Podam teraz krytyczne info o EV, w mojej Corsie podobnie jak w e-C4 (ta sama stajnia PSA) chyba też przeguby protestują. Dziś podczas energicznego wyjazdu z podporządkowanej w lewo usłyszałem terkotanie, wydaje mi się że nie była to kontrola trakcji bo nie zaświeciło się nic na desce. Jutro podjadę do serwisu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Dla jednej osoby w koło komina masz za mało miejsca i mało bagażnika ???
Styropian sprzedajesz ?
Żyję w pl a nie w NL i nie jestem nauczony zagospodarowywać każdej wolnej przestrzeni, zastanawiać się jak co ułożyć żeby to zoptymalizować, plac na którym egzystuje też jest duży i nie potrafię funkcjonować w ciasnocie, może tez nie mam potrzeby dostosować się do ciasnoty.
Płaszczak jak TM3 na pewno jest bezkonkurencyjny na trasy(opory powietrza). Do tej pory jeździłem dużym kombiakiem(może nie najprzestronniejszym na rynku ale kombiakiem), sedana uważałem za auto bez sensu ani to pakowne ani wygodne, po prostu wielkie ciężkie nie praktyczne auto- jeżeli chodzi o spaliniaki, TM3 nie siedziałem , nie wiem nie wypowiadam się.
W aucie potrzebuje przewieźć narty, podejrzewam że TM3 ma takie możliwości. Hak na rowery i przyczepę np. żeby moto przetransportować w Alpy lub na Bałkany TMY ma większy uciąg. Kiedyś jeździliśmy z dużym namiotem na kempingi, ale dzieci już dorosłe i nie potrza. Zdarzało się ładować na dach deskę serfingową +boxa, a na hak rowery. w bagażnik namiot stoliki i krzesła i inny szpej kemingowy. Teraz już dzieci dorosłe, żona wygodna co najwyżej zostanie mi jakie rowery na hak i deskę na dach, lub box na narty, Ale dalej chciałbym przestronne auto, a że tesla nie ma kombiaków, sedanów nie lubię wiec zostaje tylko Y, lub Loniq5 jak hyunday zareaguje na politykę cenową Tesli.
Tesla ma też duży uciąg, jakby mi odbiło i chciałbym na przyczepie ciągnąc motocykle w świat i co 200km ładować to( 3 turystyki legalnie przetransportuje, a jak będzie potrzeba to pewnie i 4)
 

KKL

Posiadacz elektryka
Tak trochę wbije się w wasze dywagacje o wieku i preferencjach.. ;). Właśnie skończyłem weekendowy wyjazd na Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej.. nota bene nasi zagrali beznadziejnie.

Jechałem trasę Warszawa - Śląsk swoim 9-cio letnim Oplem Insignia 2.0 CDTI (tym razem oczojeb został dla żony na weekend). Zrobiłem w sumie 820km z czego około 650km jako trasa szybkiego ruchu/autostrada a reszta jazda po śląsku. Spalanie na całej trasie średnio wg wskazań komputera 5.7 litra ON na 100km. Prędkość ustawiona na tempomacie 130km/h i trzymałem ja równo w trasie. Jazda po śląsku - wiadomo, ruch miejski.

Patrząc na koszty jazdy to jadąc oczojebem bym spalił 20kWh na 100km. Zakładając że z domu wywożę 64kW to doliczając straty na ładowaniu 10% koszt prądu ze zniżką GW 30% wyszedł by mnie 282zl. Koszt paliwa 360zl (liczac ON po 7.7zl). Bez zniżki GW koszt na prądzie byłby 30zl wyższy niż ON nawet licząc, że z domu wywożę 64kWh po 45groszy za 1kWh (mam PV, nie wyjdę ponad 2tys rocznie pobranej energii więc mam cenę zamrożona).

Insignia małym autem stanowczo nie jest (wielkie i ciężkie bydle). Jeszcze w wersji kombi. Jadąc oczojebem jechałbym wolniej (110-120km/h) i straciłbym pewnie lacznie 2h na ładowanie. Wiec finalnie Insignia było mi wygodniej. Wokół komina Kia idealna, ale w trasę jednak jazda Insignia była wygodniejsza... Takie moje 3 grosze do dyskusji ..
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Żyję w pl a nie w NL i nie jestem nauczony zagospodarowywać każdej wolnej przestrzeni, zastanawiać się jak co ułożyć żeby to zoptymalizować, plac na którym egzystuje też jest duży i nie potrafię funkcjonować w ciasnocie, może tez nie mam potrzeby dostosować się do ciasnoty.
Płaszczak jak TM3 na pewno jest bezkonkurencyjny na trasy(opory powietrza). Do tej pory jeździłem dużym kombiakiem(może nie najprzestronniejszym na rynku ale kombiakiem), sedana uważałem za auto bez sensu ani to pakowne ani wygodne, po prostu wielkie ciężkie nie praktyczne auto- jeżeli chodzi o spaliniaki, TM3 nie siedziałem , nie wiem nie wypowiadam się.
W aucie potrzebuje przewieźć narty, podejrzewam że TM3 ma takie możliwości. Hak na rowery i przyczepę np. żeby moto przetransportować w Alpy lub na Bałkany TMY ma większy uciąg. Kiedyś jeździliśmy z dużym namiotem na kempingi, ale dzieci już dorosłe i nie potrza. Zdarzało się ładować na dach deskę serfingową +boxa, a na hak rowery. w bagażnik namiot stoliki i krzesła i inny szpej kemingowy. Teraz już dzieci dorosłe, żona wygodna co najwyżej zostanie mi jakie rowery na hak i deskę na dach, lub box na narty, Ale dalej chciałbym przestronne auto, a że tesla nie ma kombiaków, sedanów nie lubię wiec zostaje tylko Y, lub Loniq5 jak hyunday zareaguje na politykę cenową Tesli.
Tesla ma też duży uciąg, jakby mi odbiło i chciałbym na przyczepie ciągnąc motocykle w świat i co 200km ładować to( 3 turystyki legalnie przetransportuje, a jak będzie potrzeba to pewnie i 4)
Masz racje, nie mam Balkanow ani Alp w koło komina bo dla mnie to max 200km. 90% robię max w 2osoby z dwoma walizkami i plecakami z kompani.
A jakbym miał codziennie jeździć do Chorwacji albo Austrii to bym inne auto niż Y wybrał.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tu na forum jest zróżnicowana grupa użytkowników EV.
Opinie i poglądy są, więc różne.
Część ma tylko BEV, jeden lub kilka,
Inni mają BEV, ale dysponują też ICE.
Są też tacy, którzy jako kompromis uznali PhEV.
No i jest spora grupa bez EV, którzy się boją takiej zmiany i tacy, których na obecnym etapie nie stać na takie auta.
Są też tacy którzy nieszczęśliwie trafili (możliwe w każdej matce) na wadliwy, albo nie spełniający ich oczekiwań egzemplarz i wylewają żale na całą koncepcję EV lub któraś markę.
Najważniejsze to nie popadać w skrajności i brać życie takim jakie jest. Nie dorabiać na siłę ideologii do swoich poglądów zależnych od sytuacji w jakiej się znajdujemy.
Ale generalnie są tu ludzie gotowi mniej lub bardziej na nowe w Świecie, a to zawsze jest pewnego rodzaju elita ciągnąca społeczeństwo ku przyszłości.
✌️😎 pozdrawiam wszystkich.
 
Top