Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie.
To nie jest ten model o którym pisałem wcześniej ten w teście to EQS w dwusilnikowej, 523-konnej odmianie 580 4Matic a ten o którym mówię to EQS450+ , ten oczywiście jest mniej efektywny, wg Bjorna, 478 km przy 120km/h versus 539 km.
Ale rzeczywiście trochę pewnie mu zabraknie do 500 przy 140km/h, ale przyznacie że gdyby to była Tesla RWD to z taką baterią 500+ by już było osiągalne - 166W/km wystarczyło by na 644km przy 120km/h , więc 500 przy 140 pewnie z palcem w nosie i w prawie każdej pogodzie :)

Ja bym dopłacił kilkadziesiąt tysięcy do tak dużej baterii jeżeli wiedziałbym że to auto na trasy.
Wtedy posiadanie PV i wożenie "swojego darmowego prądu" powodowało by że cena prądu na publicznych ładowarkach by nas nie załamywała.

Co z tego że np w USA infrastruktura SC jest zarąbista, jak już rok temu koszt podróży 2000mil wychodził $177 na EV versus $200 przy spaliniaku. A teraz jest pewnie już drożej (w EU jest).
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
To nie jest ten model o którym pisałem wcześniej ten w teście to EQS w dwusilnikowej, 523-konnej odmianie 580 4Matic a ten o którym mówię to EQS450+ ,
Nie czytasz uważnie:
cyt:
"Dotarłem do użytkownika Mercedesa EQS, ale w jednosilnikowej, 333-konnej odmianie 450+. W tej wersji EQS ma jeden silnik zamiast dwóch i taką samą pojemność akumulatora, jak odmiana 580. EQS w takiej konfiguracji przy jeździe autostradowej zużywa wg skrupulatnych pomiarów użytkownika, około 25 kWh/100 km. A to wynik, który zapewnia ponad 400 km realnego autostradowego zasięgu. I to jest duża rzecz. "
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie czytasz uważnie:
cyt:
"Dotarłem do użytkownika Mercedesa EQS, ale w jednosilnikowej, 333-konnej odmianie 450+. W tej wersji EQS ma jeden silnik zamiast dwóch i taką samą pojemność akumulatora, jak odmiana 580. EQS w takiej konfiguracji przy jeździe autostradowej zużywa wg skrupulatnych pomiarów użytkownika, około 25 kWh/100 km. A to wynik, który zapewnia ponad 400 km realnego autostradowego zasięgu. I to jest duża rzecz. "
Jasne, na szybko rzuciłem okiem że to nie ten model a u Bjorna prezentuje się dużo gorzej. ponad 400 przy 140 to już lepiej, choć nie idealnie.
 

KKL

Posiadacz elektryka
W Tesli.
W innych dolicz może i 50%.

Mój Soul przekracza 20 kWh/100 już przy 110, przy 140 pewnie spokojnie łyknie 30.
Nie no, aż tak źle z soulem nie jest. W zeszłym roku w sierpniu byłem soulem we Włoszech i jeżdżąc z prędkościami 120-130 miałem "spalanie" rzędu 19-20kWh.

Zima co innego. Przy jeździe 140km/h spala mi około 25-26kWh (sprawdzone na odcinku z Ionity Nowostawy do mnie na wieś pod Warszawą) przy temperaturze około 10 stopni. Pewnie w temp ujemnej by było 30.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Nie no, aż tak źle z soulem nie jest. W zeszłym roku w sierpniu byłem soulem we Włoszech i jeżdżąc z prędkościami 120-130 miałem "spalanie" rzędu 19-20kWh.
Na całej trasie, w jakimś kółku tam i z powrotem z wjazdem na podobną wysokość na jakiej zaczynałeś pomiar?
Czy na odcinku jak zjeżdżałeś z Alp?
 

KKL

Posiadacz elektryka
Spadając w przepaść..

Nie, to informacja ile miałem "mniej więcej" jadąc prędkością autostradowa od momentu wyjazdu z punktu a po dojechaniu do ładowarki. Nie bawię się w aptekarza mierząc każdy moment życia jak i jazdy. Jak wyjeżdżałem z kempingu, to jechałem jakieś 250km i ładowanie.. jechałem prędkością między 120 a 130 autostrada (np odcinek Wenecja Florencja). Spalanie pokazywał mi licznik na poziomie 19kWh. Zaokraglilem więc nieco w górę do 20. Sorry, ale nie mierze nachylenia czy jest ciut wyższe czy nie.. jazda przez góry to zupełnie inna bajka. I nie chce wchodzić w dalej w te dywagacje. Nie bronie BEV więc nie musisz szykować kolejnych pytań :), bo wiem że lubisz drążyć.

W ostatni weekend zrobiłem trase na Śląsk i z powrotem do Wawy plus jazdy po śląsku, lacznie ponad 800km i spalanie w ICE oplu Insignia było 5.7l ON. Wg niektórych tutaj niemożliwe, a jednak. Na tempomacie ciągle 130km/h.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Najzabawniejsze w tym wszystkim tez jest to ze nikt nie patrzy na różnice w prędkości CAN i GPS.

Tesla ma bardzo małe zakłamanie czyli licznikowe 140 to jest realne 137.

W mojej Alfie licznikowe 140 to jest gps 128.

Zatem jadąc Tesla 140 będę się czuł jak w Alfie przy 160.

Analogicznie to ma wpływ na zasięg. Każdy narzeka ze zasięg przy 140 jest dużo gorszy i nie chce zwalniać do 120 ale właśnie czasami ta jazda Tesla 125 to jak w innych markach prawie 140.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Chyba kupię insignię…
Moje MB w dieslu poniżej 9 nie schodzi. 🤣
No wlasnie, służbowa skoda superb 2.0TDi przy 110km/h to 6.2, przy 130 pewnie z 7-8l. Jaki to silnik w tej Insignii?
 
Top