Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

nabrU

Moderator
Dziwie się że Kia Charge w abonamencie ma 1,35 PLN za 1kWh skoro wykupiłem IONITY Pass w listopadzie z ceną 1,28 PLN. Umowa na 12 m-cy z automatycznym przedłużeniem na czas nieokreślony. Trafiłem na jakąś promocję?‼️

A kwota abo taka sama była w obu? Bo może tutaj się to wszystko balansuje.
Automatyczne przedłużenie będzie raczej po nowej cenie (bo umowa jest na 12 m-cy jak napisałeś), więc wg mnie ten ficzer nie jest wcale taki dobry, bo trzeba pamiętać aby na koniec umowy zorientować się jaki jest koszt jej wznowienia.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Reasumując, Model 3 całkiem nieźle nadaje się na trasy, dostępność SC na zachodzie powoduje bezstresową jazdę z przystankiem co 2-2,5h.
Ale i tak chciałbym mieć 2x taką baterię, takie dostępne 110-120kWh baaardzo ułatwiało by podróże, więc te obiecane przez Muska 614km na autostradzie było by osiągalne i jak znalazł. Jak przekonałem się też w Italy, elektrykom pomimo żaru nie straszne stanie w korku, zużycie jest minimalne i wręcz oszczędzamy jak stoimy w korku :)
tylko ile ważyłoby auto z taką wielką baterią, a to podniosłoby pewnie zużycie o jakieś 15%,
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
W elektrykach ten wpływ masy jest jednak mniejszy niż w ICE. Oczywiście im większa masa tym większy moment aby to ruszyć i więcej kWh ale jednocześnie tym większa masa do wyhamowania czyli moce rekuperacji też większa.
 

cooler

Pionier e-mobilności
tylko ile ważyłoby auto z taką wielką baterią, a to podniosłoby pewnie zużycie o jakieś 15%,
No tak sobie, EQS 450+ waży +1t więcej niż Tm3, jednak ma znośne zużycie (10% większe) i prawie 540km zasięgu przy 120km/h (vs 422 dla M3LR) a jest dużo większą bryłą i duuużo wygodniejszym autem niż Tm3.

Daj taką baterię do M3LR i mamy game changer w świecie EV, za to warto dopłacić żeby mieć spokój na trasie.

To co jest w M3LR to dla mnie jest za mało, w wakacje fajnie co chwila gdzieś stanąć (sprawdziłem logi i na autostradzie średnio co 1h48 minut musiałem się ładować) ale gdy musisz coś szybko ogarnąć i wrócić, zwłaszcza zimą i w złą pogodę, to na razie tylko ICE. Dodaj do tego że z tych 1h48m jakieś 10 minut trwa zjazd z autostrady i dojazd do SC i już widzisz w czym problem. Dobrze się nie rozpędzisz i już musisz stawać.
 

Cav

Pionier e-mobilności
No tak sobie, EQS 450+ waży +1t więcej niż Tm3, jednak ma znośne zużycie (10% większe) i prawie 540km zasięgu przy 120km/h
Ale Ty nie chcesz jeździć 120, tylko 140.
Wtedy to nie będzie zużycie większe o 10%, tylko o 50% i zasięg spadnie poniżej 400 km....
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale Ty nie chcesz jeździć 120, tylko 140.
Wtedy to nie będzie zużycie większe o 10%, tylko o 50% i zasięg spadnie poniżej 400 km....
Z moich obliczeń wynika że przy takiej baterii i (107kWh) i zużyciu jakie latem notuję dla 140km/h (ok 220W/km, jak bardzo gorąco to już nawet bliżej 200W/km) zasięg autostradowy byłby ok 486km. Przy 130 już około 500km, a to oznacza postoje co ok 4h. Jak dla mnie dużo lepiej niż jest.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z moich obliczeń wynika że przy takiej baterii i (107kWh) i zużyciu jakie latem notuję dla 140km/h (ok 220W/km, jak bardzo gorąco to już nawet bliżej 200W/km)
W Tesli.
W innych dolicz może i 50%.

Mój Soul przekracza 20 kWh/100 już przy 110, przy 140 pewnie spokojnie łyknie 30.
 
Top