Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

cooler

Pionier e-mobilności
No to Juice pass i pakiet 45€ za 145kW odnowil sie na nowy miesiac.
Jedyny problem to nie startuja mi ladowarki GW z aplikacji. Zastanawiam sie czy jednak nie zamowic karty.
A sprawdzałeś z karty wygenerowanej przez aplikację?
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Panowie. To co mam teraz wykupić od 1 stycznia aby było najtaniej? Ionity? Shell recharge? GreenWay?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale gdzie i co ma być najtaniej?
AC, DC gdziekolwiek w Polsce, Ionity, czy szybkie ładowarki za granicą?
Na jedną podróż w miesiącu, czy na stałe szybkie doładowania?
W jakim aucie?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Panowie. To co mam teraz wykupić od 1 stycznia aby było najtaniej? Ionity? Shell recharge? GreenWay?
To zalezy :)
Niestety nie ma dobrej odpowiedzi… pytanie gdzie jezdzisz i ile kWh potrzebujesz miesiecznie i jakie stacje sa dla Ciebie po drodze.
 

KKL

Posiadacz elektryka
Greenway już przypomina mailem, że od niedzieli ceny w górę o wyższy VAT..to tak a propos postów, że paliwa będą miały wyższy VAT. Prąd też. Ładowarki DC 100kW+ w planie standard po 3.25zl za kWh. Cena jak za pół litra pb95. Absurd. W trasie, jadąc jak dziadek zima prędkością 100-110km/h, będzie koszt przejazdu 100km rzędu 60-65zl. MASAKRA.
 

Piter

Posiadacz elektryka
Nie moge jej wygenerowac na iOS nie ma takiej opcji w apce.
Zamowilem karte. Ionity mi sie teraz przydaje bo czesto smigam Wawa - Poznan.
Mieszkając w rejonie Poznania to wg mnie IONITY pass to opcja „must have”, jeżdżąc do Warszawy lub do Europy. Abonament zwraca się migiem. Jedyny minus to brak faktur na firmę, ale ponoć mają to wprowadzić w 2023.
 
Top