Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

Fachowiec
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

KKL

Posiadacz elektryka
Ja mam pramac p3500i/o. Dzisiaj kupiłbym Fogo F4000iSE. W wakacje był trudno dostępny i miał chore ceny. Bez problemu na swoim puszczam cały dom, oczywiście trzeba zwracać uwagę, co się załącza. Ale sprzęty jak lodówka, zamrażarka, telewizory, komputery, światło, piec gazowy.. to wszystko działa bez problemu. Pożeracze prądu jak czajnik czy kuchenka indukcyjna - te nie mogą być załączane, jeśli w danym momencie działa dużo innego sprzętu.

Warto zrobić sobie przełącznik siec-agregat w rozdzielni elektrycznej. Ja u siebie wpinam agregat, przełączam przełącznik i cały dom działa na agregacie. Agregat ma jedna fazę, która rozprowadzam na wszystkie obwody w domu. Oczywiście nie będą działac żadne urządzenia 3-fazowe. Ale nie mam takich (indukcja rusza też na jednej). Pewnie nie ruszyłby mi wallbox, ale to nie jest wielki problem..
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Poki co wiem że XPlaid na ustawiwniu Sport ( ma Chill ;Sport; Plaid; i jeszcze ten do zabawy po rozgrzaniu "Dragster" ).
Z racji pogody i patrolu w okolicy, jechałem na FSd prawie równo dystans okolo 90km z 130km/h, zużycie z klimą i grzanie tyłków, 2 osób i psa.
Temperatura wew 22st C, - na zewnątrz wiało i padało temp. ok 1-2 st C
ZUŻYCIE 29 kWh /100km
Czyli w zimie 300 + km poleci, a w lecie może z 400+, tak w okolicach dozwolonej prędkości ? Wszystko zależy czy gorki czy dolinki, od pogody itd...
Piepszyć to, jest OK. Jadąc tak jak lubię ok 120-130km/h nie mam prawie ograniczeń
 
Last edited:

daniel

Pionier e-mobilności
IMG_20230204_195413.jpg

Powrót z Bydgoszczy do Poznania. Tempomat ustawiony na 130 (GPS pokazywał 127). Wyprzedziła mnie tylko jedna Skoda Superb Kombi, która jechała w okolicach 150-160 i jakieś Volvo XC, które cisnęło chyba 200 na A2. Resztę czasu ja wyprzedzałem wszystkich, ale i ruch był mały. Ludzie naprawdę nie jeżdżą 120 na S-kach. :unsure:
"Dojazdy" zresetowalem przy wyjeździe z Poznania. Było doładowanie w Bydgoszczy, bo dojechałem na 30% z początkowych 93 około.
 

daniel

Pionier e-mobilności
Co to są dojazdy? Czy w Tesli jest gdzieś automatczny licznik dzienny ?
Masz dwa liczniki (Podróże) - Trip A, Trip B, które możesz nazwać jak chcesz. Nazwałem Dojazdy, bo dowożę córkę do szkoły. Ale teraz mamy ferie i zresetowałem licznik nie zmieniając nazwy.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Co to za wersja auta?
Bo ten zasięg rzędu 225 km brzmi groźnie....
Masz w stopce TM3 RWD, przy takiej pogodzie + 130kmh - całkiem oszczednie 206Wh/km.
Zastanawia mnie ten zielony wykres, ja co nie jadę po S z tempomatem na 130 to mi od razu odjeżdża grubo na żółto. Szczególnie jeśli chodzi o zuzycie na jazdę, a tutaj jak po sznureczku.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Masz w stopce TM3 RWD, przy takiej pogodzie + 130kmh - całkiem oszczednie 206Wh/km.
No fakt, bateria mniejsza od mojej, ale mój przy 130 zimą pewnie nawet 200 by nie zrobił.....
Inna sprawa, że nie jest obłym płaszczakiem, więc ciężko porównywać nawet.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Sobota popołudnie, Warszawa , TM3LR naładowana w garażu na 60% i spontaniczna decyzja że jedziemy na Mityng lekkoatletyczny w Atlas Arena. Nie patrząc na ABRP i żadne inne tego typu apki, z doświadczenia na szybko policzyłem że przy mojej jeździe powinien dojechać do Atlas Areny, potem pokręcić się po Łodzi na kolacje i na powrocie na miękko dojechać na Ionity Nowostawy w okolicy 10% na jakieś 15min ładowania. Mimo śnieżycy po drodze, temperatury -2, potem parkingu kilku godzina na zewnątrz w ujemnej temp dokładnie wszystko się sprawdziło.
Dojechałem na 7-8% chyba .. nawet nie zanotowałem, ale przed dojazdem mocno rozgrzewałem baterię :). Doładowałem się do 45% i dalej w drogę ..

1675586036985.png


No i w tym momencie zaczyna się zabawa. Zaledwie po kilku minutach jazdy STOP i korek. Szybki rzut na procenty baterii: mam 40% .. spoko.
Jest 22:20, na zewnątrz -5. W samochodzie z żoną i 2 dzieci. Wszyscy najedzeni i napici więc luz. Temp komfortowa ustawiona na 21 .. no to zamiast sesję Netflixa w domu zrobimy ją w samochodzie. Zaczęliśmy oglądać film na ładowarce przez 15min zatem odpalamy Netflixa i oglądamy dalej.
Mijają godziny .. kolejny film no w końcu o 1:14 powoli zaczyna się coś ruszać.
1675586439658.png


3h stania z włączonym ogrzewaniem na 21, odpalony Netflix, ładują się 3 telefony komórkowe, na zewnątrz już -7 i zużyte 3% .. czyli można założyć 1% na godzinę.

Pytam o odczucia żony ... twierdzi że było dużo lepiej niż w Audi Q7 mniej więcej w tym samym miejscu i porze nocy, tyle że jesienią (nie było tak zimno). A dlaczego? Stała temperatura bez konieczności włączania/wyłączania silnika no i seans na dużym ekranie. Siedzenia niestety na minus ale ogólnie rewelacja.
Sama zauważyła że ludzie w innych samochodach marzną, niecierpliwią się .. wysiadają, rozgrzewają się, ktoś tam wyciągał jakiś koc z bagażnika, szyby zaparowane.

Powoli ruszamy jakieś 5min zanim dojeżdżamy do miejsca zdarzenia - niestety nie był to wypadek ale zaplanowana akcja wyciągania TIRa z rowu który stał tam cały dzień .. PS. kto robi coś takiego w nocy przy takich temperaturach bez zaplanowania wcześniej objazdu i skierowania na niego ludzi???
Ale najciekawsze że my, w tym elektryku który to w takich warunkach miał się rozładować i pozostać na środku drogi .. a w nim zamarznięci ludzie, rusza bezproblemowo z zadowolonym ludźmi ... a na tych około 1000 metrów do zdarzenia mija po drodze 2 osobówki i jednego Vana na awaryjnych :cool: . Chyba ICE nie dały rady w takich warunkach niestety dalej pojechać.

Po 2-3km się rozluźnia i lecę non stop 150-160 i przy mrozie -7 wciąż z włączoną klimą na 21 i do tego z belkami dachowymi (bez boxa) na dachu zużycie wygląda tak.

1675587550953.png


PS. wygląda na to że można byłoby tak sobie w elektryku siedzieć 10 godzin na lajcie .. ciekawe ile ICE bym wtedy na awaryjnych minął na tym krótkim odcinku. Obawiam się że mógłby być pogrom.

Miłej niedzieli ... 'beznadziejny elektryk' w zimie znowu się sprawdził chyba lepiej niż ICE.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Niemożliwe, musiałeś zamarznąć i jechać 70kmh za TIRem, BEV inaczej nie potrafią. A tym ICE to się nic nie stało, po prostu chcieli kontynuować miłe spotkanie towarzyskie dalej. 😂😂😂😂😂
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Miłej niedzieli ... 'beznadziejny elektryk' w zimie znowu się sprawdził chyba lepiej niż ICE.

Musisz kiedyś zrobić zestawienie swoich opinii na temat BEV: tych 'z zamierzchłych czasów' i tych ostatnich ;) Fajnie by się czytało...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Musisz kiedyś zrobić zestawienie swoich opinii na temat BEV: tych 'z zamierzchłych czasów' i tych ostatnich ;) Fajnie by się czytało...
Powinienem napisać .. nie będę się ośmieszał :cool: .. ale na poważnie, to nie sądzę aby moje opinia się bardzo zmieniła .. być może te bardzo wczesne .. ale jak zrobiłem analitykę to stwierdziłem że na rynku jest tylko jeden elektryk który spełnia moje wymagania .. i dalej w sumie to podtrzymuje ;-)
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Widać, że elektryk bardziej się sprawdza jako budka do stania w korkach :) Jak czekam za dzieciakami to też wolę w elektryku bo w spalinowym niehumanitarnie stać na włączonym silniku :)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Jak czekam za dzieciakami to też wolę w elektryku bo w spalinowym niehumanitarnie stać na włączonym silniku :)

Humanitarnie czy nie, w niektórych krajach nie wolno stać na włączonym silniku :unsure:
 

mALEK

Posiadacz elektryka
tak odnosnie temp. w samochodach. jadac sobie, juz znudzilo mnie szukanie BEV - rzadkosc taka, ze jak widze, to juz zdaze zapomniec , ze "szukalem". wiec mam inny sport dla urozmaicenia czasu spedzonego w BEV - ogladanie tych wszyskich ludzi w ICE w czapkach, kurtkach, rekawiczkach z minami potwierdzajacymi, ze zdecydowanie .izdzi w aucie :D az przykro patrzec, bo zanim sie autko im rogrzeje, to w 90% przypadkow wlasnie dojada na miejsce ;)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@mALEK
Takie historie przytrafiają się w BEV także, jak ich kierowcy oszczędzają (a pierwsze do wyłączenia jak kiepsko z zasięgiem jest ogrzewanie), więc bym się tak nie uśmiechał...
 

mALEK

Posiadacz elektryka
co innego wlasny wybor, a co innego ograniczenia technologiczne.
btw. w PL postoj z odpalonym silnikiem w terenie zabudowanym to mandat 100-300 pln
 

nabrU

Pionier e-mobilności
co innego wlasny wybor, a co innego ograniczenia technologiczne.

Większość nowych ICE ma nic innego jak dodatkowe grzałki elektryczne do ogrzewania wnętrza (i nie mówie tutaj o Webasto jak by co). Mój poprzedni Tiguan 2.0TDI z 2019 roku tak miał, więc ciepło było równie szybko jak w BEV choć to diesel :eek:

An electrical auxiliary air heater is installed in diesel vehicles. The electrical auxiliary air heater is a combination of a PTC heater element with an integrated control unit. It is installed downstream of the heat exchanger and provides additional heating of the vehicle interior after cold-starting the engine. The electrical auxiliary air heater directly heats the air which enters the vehicle interior. It acquires all information needed for operation via the convenience CAN data bus.

Activation conditions

The electrical auxiliary air heater is activated:

- in the case of the 2C-Climatronic and Climatic: automatically via the CAN data bus; in the case of the heating system: if the occupants set the heating output to over 90% at the operating unit (analog signal),
- if the water temperature is below 75°C,
- if the engine speed is higher than 500 rpm,
- if no load management system is active and
- if the ECON button is not pressed.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
@mALEK
Takie historie przytrafiają się w BEV także, jak ich kierowcy oszczędzają (a pierwsze do wyłączenia jak kiepsko z zasięgiem jest ogrzewanie), więc bym się tak nie uśmiechał...
Tu raczej taki problem ze zanim autko rozgrzeje środek to już po podróży. W BEV jednak ciepełko masz od ręki.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Tesla 3 SR zaniża realne zużycia. Moja dzisiejsza trasa miała 224 km (wg google maps), a wg Tesli 285 km! Ostatnia trasa 109 wg Tesli 117 km. Trasa to 30% drogi podmiejskie i reszta autostrada. W pierwszą stronę jechałem autostradą 120 km/h, w drugą 140 (ostatnia trasa). Wyjechałem zagrzanym samochodem z baterią na 100%. Temperatura -3. Co o tym myślicie?
EDIT: Jeszcze sprawdziłem symulacje trasy i wychodzi dokładnie 236 (google maps czasami skraca trasę, jak gubi gps) vs 285 Tesli.
 

Attachments

  • 20230205_165745.jpg
    20230205_165745.jpg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 40
Last edited:
Top