Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Na to wygląda. Więc na około 725km masz taniej. Razem z ładowaniem do pełna w domu masz pierwszy 1000km w rozsądnej cenie. Wykup odpowiednio wcześniej przed jazdą (np 8 grudnia jeżeli wyjazd ma być 6-7 stycznia to załapiesz się na 2x 145kWh więc starczy też częściowo na powrót.
Ogarnij roaming GreenWay żeby mieć na resztę trasy też trochę taniej.
Wybieraj hotele gdzie można się ładować w cenie. Ja będąc w Genewie w wakacje tak się ładowałem, znacząco zmniejsza to koszty podróży, jeżeli jeszcze hotel nie jest droższy niż inne :)
Dzięki za dobra podpowiedz ,więc jak np pojadę do Chorwacji np 01.06.2023 to pakiet wykupię np 10 tego Maja żeby był do 10 tego czerwca ? a pózniej będę miał nowy na powrót do domu np od 10 czerwca do 10 tego lipca ważny, dobrze kumam?
Co do Gren waya mam kartę ta z drewna;) i aplikacje.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dzięki za dobra podpowiedz ,więc jak np pojadę do Chorwacji np 01.06.2023 to pakiet wykupię np 10 tego Maja żeby był do 10 tego czerwca ? a pózniej będę miał nowy na powrót do domu np od 10 czerwca do 10 tego lipca ważny, dobrze kumam?
Co do Gren waya mam kartę ta z drewna;) i aplikacje.
Dokładnie. Co do GW to potrzebujesz płatnego abonamentu i ceny robią się znośne. W tym roku głównie dzięki GW i SC spokojnie dojechałem do Sardynii, ok 1000km na Sardynii i powrót przez Szwajcarię, Francję i Niemcy. W sumie 5000km. W tamtym roku Istambul, też 5000km przez Rumunię (transfalgarsan) i Bułgarię, powrót przez Albanię, Rumunię. Też za grosze :)
 

KKL

Posiadacz elektryka
A nie da sie kupic pakietu. Zuzyc, przejsc na basic, i znow kupic ?
Podobno się da. Ja nie testowałem, ale na niemieckim forum ludzie pisali, że tak da się zrobić. Zużywasz pakiet, przechodzisz na basic, wracasz na pakiet flat. Ale faktycznie, podobno to może potrwać jeden dzień. Ja u siebie przeszedłem z flat (jak go wysycilem) na basic w kilkadziesiąt minut. Ale nie miałem potrzeby wracać do flat.

Jadąc w trasę, mając zapotrzebowanie na większą ilość kWh założyłbym kilka kont JuicePass po prostu :). Na żonę, na syna/ojca. Tu nie ma relacji aplikacja-samochod. Nawet obstawiam że ta sama karta kredytowa na różnych kontach przejdzie....
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Podobno się da. Ja nie testowałem, ale na niemieckim forum ludzie pisali, że tak da się zrobić. Zużywasz pakiet, przechodzisz na basic, wracasz na pakiet flat. Ale faktycznie, podobno to może potrwać jeden dzień. Ja u siebie przeszedłem z flat (jak go wysycilem) na basic w kilkadziesiąt minut. Ale nie miałem potrzeby wracać do flat.

Jadąc w trasę, mając zapotrzebowanie na większą ilość kWh założyłbym kilka kont JuicePass po prostu :). Na żonę, na syna/ojca. Tu nie ma relacji aplikacja-samochod. Nawet obstawiam że ta sama karta kredytowa na różnych kontach przejdzie....
A to moze założe drugie na wszelki wypadek :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tez wlasnie mysle czy jej nie zamowic, lubie karty :)
Pytanie czy np. jak ionity jest offline to odpali taka karta ladowarke czy nie ?
BO w tauronie to dziala tak ze mimo ze mam karte to jak slupek jest offline to on i tak karta nie odpali, czyli nie ma roznicy czy karta czy apka...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ta karta to nie głupi pomysł bo ta apka to jest drażniąca. Raz w Niemczech mi pokazywała że jestem 200m od ładowarki i nie chciała mi odpalić ... poza tym często musisz wyszukac jakiś numer seryjny ładowarki żeby ją odpalić.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Kolega zamówił kartę, 16 euro, doszła do Polski w nieco ponad tydzień.
Po co zamawiać? Aplikacja Juice Pass umożliwia konfigurację programowej RFID przez NFC. Dziala, testowane - przykładasz telefon do czytnika i już. Polecam!
Chetnie widziałbym tą funkcję w innych apkach
 
Top