Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No przecie masz IVA 8,11 EUR (22%) na fakturze.
A CLIENTE jest Krzysztof...
Tak, że tegoo...
Tak, ale jesli na fakturze VAT dla firmy wystawią ją z VATem a nie netto... to wiesz... nie wiem czy tam da sie zalozyc profil firmowy z NIP EU.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Może mi ktoś objaśnić jak korzystać z tego Juice Pass ??? chce jechać np do Niemiec lub Austrii i co mam ściągnąć ,tak step by step :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Może mi ktoś objaśnić jak korzystać z tego Juice Pass ??? chce jechać np do Niemiec lub Austrii i co mam ściągnąć ,tak step by step :)
Aplikację na telefon, zarejestruj konto, dodaj kartę płatnicza i wykup pakiet :)
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Mam aplikacje, zarejestrowałem się i dodałem auto,na końcu są róże warianty z tymi płatnościami i teraz kiedy się to wybiera i jak długo to działa? trzecia opcja jest Pay Per Use Basic ?
 

KKL

Posiadacz elektryka
Mam aplikacje, zarejestrowałem się i dodałem auto,na końcu są róże warianty z tymi płatnościami i teraz kiedy się to wybiera i jak długo to działa? trzecia opcja jest Pay Per Use Basic ?
Jak klikniesz na jakąkolwiek z opcji to dostaniesz info w apce. Generalnie możesz wykupić 145kWh za 45 euro lub 70kWh za 25 euro. Pakiet odnawia się automatycznie tego samego dnia każdego miesiąca, co pierwsze uruchomienie. Lepiej po zakończeniu pakietu przełączy się ręcznie na Pay Per Use i ewentualnie ponownie aktywować pakiet flat jak będzie potrzeba.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Tzn że za 45 euro mam za to 145 kwh? na ionity?czy jeszcze coś dopłacam lądując się w trasie? i gdzie to najbardziej się opłaca mieć ?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Tak Ionity i nie tylko. Wszędzie tam gdzie apka pokazuje. Mamy jak dziecku 3 letniemu tłumaczyć. Proszę ogarnij się i poczytaj pogoogluj.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Mam obcykane różne apki ale nie chce klikać 45 euro w ciemno bo wole iść za to na obiad dobry ,pytam bo nigdy nie ładowałem się za granica oprócz darmowych ładowarek .A z tym googlowaniem to jakoś nie mogłem nigdzie odszukać co i jak z aplikacja, ogólnie wiedziałem ze Ionity jest drogie, kiedy to uruchomię to mam tyle do wykorzystania rozumie a jak pobiorę więcej niż 145kw? czy to na tym progu się samo wyłączy?
 
Top