Fotowoltaika dla domu i samochodu w net-billingu

Cav

Pionier e-mobilności
ok, czyli podsumowując moją sytuację:
1. Instaluję PV na 10 kWp
2. Nie wdaje się w żadne szemrane umowy na "net-billing 1:1"
Jeśli znajdziesz kogoś kto Ci to zaoferuje to dlaczego nie?
Ale raczej nie znajdziesz, albo warunkiem będzie cena instalacji znacznie przekraczająca rynkową, czyli też dopłacisz, ale więcej z i z góry. ;-)
3. Maksymalizuje autokomsumpcję z użyciem BEV
Macie na to jakieś proste sprawdzone schematy ?
Tu optymalnie byłoby mieć (przynajmniej latem) samochód na stałe podłączony do gniazdka i ładować się gdy jest nadprodukcją, czyli w ciagu dnia. Są jakieś sprytne system, które mogą tym zarządzić ? A może jakieś inne dobre praktyki ?
Takie rozwiązania ma np. solplanet.
A przynajmniej o nich mówi że je zaczyna wdrażać.
To z tańszych.

Z droższych ma co do drugi producent.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Na tym samym przyłączu oznacza użycie tego samego falownika? @Cav masz moze jakieś dodatkowe info? Rozbudowa miałaby być o 4.5kWp i magazyn energii około 10kWh.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tu optymalnie byłoby mieć (przynajmniej latem) samochód na stałe podłączony do gniazdka i ładować się gdy jest nadprodukcją, czyli w ciagu dnia. Są jakieś sprytne system, które mogą tym zarządzić ? A może jakieś inne dobre praktyki ?
Są wallboxy, które ładują auto taką mocą, ile aktualnie produkuje fotowoltaika.

Na tym samym przyłączu oznacza użycie tego samego falownika? @Cav masz moze jakieś dodatkowe info? Rozbudowa miałaby być o 4.5kWp i magazyn energii około 10kWh.
Przecież rozbudowa nie powoduje, że musisz przejść na nową umowę, z net-billingiem. Tak po prostu, bez żadnych kombinacji. Rozbudowywałem z 6,6 na 9,9 i nie musiałem przechodzić na nową umowę. A gdy zapytałem co by było gdybym wyskoczył powyżej 10kW to dostałem informację, że nadal mógłbym zostać na starych zasadach. Na nowe zasady przechodzi sią wyłącznie na własne życzenie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie robiłem (jeszcze) ale zgadza się - taką dostałem informację w PGE. Nie wiem czy w tym roku nie będę rozbudowywał do ponad 10kW, bo zamontowałem pompę ciepła i na pewno nie pokryję jej zużycia.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mam 9,8 kWp i juz przy samych elektrykach nie pokrywa to mojego zurzycia w 100% , a z pompa bierze od np 200 kW w ciepłe dni do 1000 kWh w mróz na mc. Produkcja w 2022 akurat była większa niż nominalne 9,8 w roku.
Dołożenie na starych zasadach powyżej 10 kWp z 30% minusem z magazynu ma sens jesli zaczniemy pilnować autokonsumpcji a nie tylko tanich godzin.
Dla mnie to za upierdliwe i tu nie zawsze samochód ma na tyle miejsca w baterii aby przyjąć nadmiar. Faktycznie w przypadku pompy z zasobnikiem można grzać ostro CWU jako magazyn energii i prac, suszyć itd w fazie produkcji. Tu juz kazdy sobie musi rozważyć swoje priorytety
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Czyli powyżej 10 kW dalej można mieć magazyn u operatora tylko kosztuje 30 % a nie 20 % ? Robił ktoś tak ?
To wynika z ustawy. Przekraczasz 10 kW płacisz za magazyn 30%. Jakbym dołożył paneli do obecnego falownika to pewnie płaciłbym za magazyn 30%. Tylko trzeba mieć pomysł co zrobić z nadmiarem energii, a w naszym wypadku muszę się zastanowić jak zagospodarować 3000 kWh nadprodukcji.
 
Top