Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Juz sie przekonuje w strone Y LR, ze wzgledu na wiekszy o wiele bagaznik, software ktore jest updejtowany na bieżąco, mniejsze zuzycie pradu....nawet ksztalty mydelczniki nie nie przeszkadzaja. no ale nie mam gdzie obejrzec chociaz TMY, tylko berlin bo do Wawy za daleko
Oba auta to TOP2 tego segmentu. Niezależnie co wybierzesz, nie powinieneś tego żałować.
Co do software'u, to fakt, Tesla robi aktualizacje na bieżąco, ale nie ze wszystkich będziesz zadowolony. Kilka miesięcy temu zmienili cały layout, do którego nadal nie mogę się przyzwyczaić. Wcześniej wszystko było bardziej intuicyjne. No i jeszcze wcześniej zmniejszyli prędkość ładowania w moim modelu. Jeśli ktoś myśli o kupnie auta długoterminowo, trzeba mieć to na uwadze.
 

nabrU

Moderator
No i jeszcze wcześniej zmniejszyli prędkość ładowania w moim modelu. Jeśli ktoś myśli o kupnie auta długoterminowo, trzeba mieć to na uwadze.

Że co? A w jakim celu? Jakiej to Tesli dotyczy?
Bo ja raczej spodziewałbym się zwiększenia prędkości łądowania a nie uwsteczniania się.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Że co? A w jakim celu? Jakiej to Tesli dotyczy?
Bo ja raczej spodziewałbym się zwiększenia prędkości łądowania a nie uwsteczniania się.
S90D przedlift, krzywa ładowania znaczaco się pogorszyła jakoś po 4 latach użytkowania. Gwarancja na baterię jest na 8 lat bez limitu kilometrów, więc może chcieli się jakoś zabezpieczyć przed ewentualnymi kosztami wymiany.
 

Zychu02

Zadomawiam się
Oba auta to TOP2 tego segmentu. Niezależnie co wybierzesz, nie powinieneś tego żałować.
Co do software'u, to fakt, Tesla robi aktualizacje na bieżąco, ale nie ze wszystkich będziesz zadowolony. Kilka miesięcy temu zmienili cały layout, do którego nadal nie mogę się przyzwyczaić. Wcześniej wszystko było bardziej intuicyjne. No i jeszcze wcześniej zmniejszyli prędkość ładowania w moim modelu. Jeśli ktoś myśli o kupnie auta długoterminowo, trzeba mieć to na uwadze.

Bardziej podchodzilem do tego, ze TMY jeźdza juz dość długo, a EV6 to nowy model ( choroby wieku dzieciecego), jak czesto wychodzic bedzie update softu w KIA, a w Tesli update softu jest dość czesto, gdzie wprowadzaja jakies nowe rozwiązania. No i zuzycie pradu, chyba zaden inny EV nie ma takie zuzycia miasto, trasa 120-140 jak Tesla. No i mam wrazenie ze Tesla lepiej trzyma wartość
 

krzyss

Pionier e-mobilności

Maciek525

Zadomawiam się
Po tygodniu jazdy 3SR wsiadłem dzisiaj na chwilę do Niro i muszę uznać, że Tesla jest lepszym samochodem. Dalej Niro jest bardzo dobrym samochodem, ale wolę Teslę. Po Tesli deska Niro wydaje się przekombinowana a ekran mikroskopijny. Niro też w ogóle nie chce przyśpieszać :) Trzeba teraz siąść z kalkulatorem i pomyśleć, czy za to wszystko warto dopłacić aż 65 tys.
No nie pomagasz 🤣.... ja siedzę z kalkulatorem od 2 tygodni i ni w ząb mi to nie wychodzi na kalkulatorze a stosunek cena/jakosc niro z poerwszego cennika ma raczej bezkonkurencyjny ale.... rozum swoje a serce to już inna bajka. ;).
Mnie tylko odstrasza zawieszenie w Y, choc niby nowe sa cos ponoc poprawione. Daj znac jak polatasz Y jakie są Twoje odczucia.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Top