Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Chip zacytuje Was z podobnym komentarzem:
"Swoją drogą cudowne to forum, dwie strony zajmuje sprzeczka o fotele w BMW".
Teraz będzie miał okazję dać bardziej dosadny....

Moim zdaniem fotele to jeden z kluczowych elementów auta! Swoje pierwsze auto sprzedałem (Toyota Corolla), bo w fotelu coś strzeliło i sprężyna zaczęła mnie kłuć w tyłek. Gdyby nie to, nie pozbywałbym się, bo poza tym złego słowa o tym samochodzie powiedzieć nie mogłem. Kosztował grosze i w zakupie, i w eksploatacji, no i jeździł - wtedy nie miałem żadnych dodatkowych potrzeb :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
No I jutro mamy artykuł na głównej Chip "[DZIEJE SIĘ] Dziecinada - Uzytkownicy forum elektrowóz szkalują redaktorów a potem chwalą się swoimi jajkami".

Sytuacja smutna, bo @Łukasz Bigo zadał sobie trud żeby trasę przejechać i naprostować dyrdymały wypisywane przez redaktora naczelnego a został anonimkiem, całe forum za to zostało sektą.

Szkoda, że pan redaktor nie widzi sekty na przykład petrolli, ktorzy się zlatują pod prawie każdym postem na Twitterze o EV. Tam to dopiero jest hejt, sam widziałem jak już nawet elektrowozowi proponowano pozew bo niby kłamie. Na porządku dziennym jest wyzywanie od frajerów co dali się nabić w butelkę, od lewaków. Powielanie mitów o bateriach wyrzucanych w lasach. Autach zapalających się od samego patrzenia na nie.

Pan redaktor Chipa dołożył cegiełkę i dokłada kolejne. Brawo.

Obym jak najdłużej był anonimem. Nigdy nie planowałem i nie planuję być sławny. Niestety, nie ułatwia mi tego fakt, że wedle mojej najlepszej wiedzy jestem jedyną osobą w Polsce, która się tak właśnie nazywa :)

Z tymi pozwami to... ludzie chyba za dużo amerykańskich filmów się naoglądali. Im się wydaje, że sąd będzie decydował o tym, czy 2+2=4, czy może =4,14159. Podejrzewam, że takie propozycje to efekt niskiej samooceny lub słabego wykształcenia. Tacy ludzie nigdy nie dyskutowali problemów, nie prowadzili doświadczeń, nie popełniali błędów, więc nie mają większego pojęcia o dyskursie naukowym, nikt im nigdy nie powiedział, że nauka to droga wyboista i pełna ślepych zaułków.

Nie pamiętają już, że gdy uczyli się jeździć na rowerze, to zaczynali od wywrotek. Znają tylko to, co widzą na ekranach: pozwy sądowe :)

Ładnie odbiegliśmy od tematu :)

Reasumując: chciałem powtórzyć eksperyment, bo jego wynik mnie zaskoczył. Sam nie wiedziałem, co z tego wyjdzie. Spodziewałem się, że będzie podobnie (szybsza niż spodziewana utrata zasięgu, konieczność wizytowania innych stacji). BMW i4 bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Zrobiłem podobny eksperyment .. zresztą robię go praktycznie przynajmniej raz w miesiącu ;-)

Samochód: TM3LR
Trasa Tam kiedy: 03.03.23
Trasa Tam pogoda: od 4 do 0 stopni, brak opadów
Trasa Tam wraz z procentami baterii: okolice Wawa (95%) - GW MOP Malankowo (12%) do (85%) 30min - okolice Koszalin (9%) - suma 505km
Trasa Tam Prędkość: Autostrada A2/A1 Autopilot na maksa czyli 140km/h (z akcentami 150) ..po zjeździe z autostrady Nowe Marzy - Tuchola - Człuchów - dopuszczalna +(10km/h)

Trasa Powrót kiedy: 05.03.23
Trasa Powrót pogoda: od -3 do 1 stopnia, marznące opady śniegu, błoto pośniegowe
Trasa Powrót wraz z procentami baterii: okolice Koszalina (87%) - GW MOP Malankowo (14%) do (94%) 52min - okolice Wawa (505km) (7%)
Trasa Powrót Prędkość: Do autostrady: Koszalin - Człuchów - Tuchola - Nowe Marzy - dopuszczalna +(10km/h) ... Autostrada A1/A2 Autopilot na maksa czyli 140km/h (z akcentami 150)

W takich warunkach jechałem na powrocie
20230305_135116.jpg

Na GW na powrocie nie planowałem tak długiego postoju ale że była pora obiadowa to jakoś się zeszło .. miałem stać standardowe 30-35min .... i potem ewentualnie na Ionity doładować się 5min ... ale nie musiałem .. i dobrze !!!! .. bo pierwszy raz jak zjechałem na siku na Ionity w kierunku Warszawy wszystkie 4 pola zajęte mimo ze chyba tylko 3 ładowarki działają .. a do tego dojechał 5 elektryk i zaparkował z boku. WOW .. tam potrzeba zdecydowanie więcej miejsc.

Generalnie na lajcie jak zawsze robię taką trasę na jeden postój ... no i standardowow wyprzedzam 95% samochodów spalinowych ... rzadko jestem wyprzedzany przez Audi,BMW które lecą zdecydowanie ponad normę na autostradzie (160+) .. ale już na drodze krajowej wszystkie te BMKi i Audi nie mają ze mną szans bo nie są w stanie wyprzedzać 'pociągów' samochodów z taką łatwością jak ja ;-)

Aha dodam koszta. Oczywiście Wawa i Koszalin prąd z fotowoltaiki za darmo.

Oba ładowania 53kWh oraz 65kWh pokryte z abo Juice Pass (pakiet 145kWh za 45EUR (215zł?)) i jeszcze trochę mi zostało.
Trasa 1000km za około 200PLN .. ktoś pobije w spalinówce?
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Trasa 1000km za około 200PLN .. ktoś pobije w spalinówce?
Mnie się ostatnio podobny dystans zamknął w 100-110 zł, dzięki promocjom w GW.
Nawet włącznie z kosztem autostrady A1.
Trasa Poznań-Gdańsk-Ustka i z powrotem.

Oczywiście nie w ice i też z wykorzystaniem PV oraz darmowego ładowania w galeriach (przed wyjazdem).
 

viallos

Pionier e-mobilności
Mnie się ostatnio podobny dystans zamknął w 100-110 zł, dzięki promocjom w GW.
Nawet włącznie z kosztem autostrady A1.
Trasa Poznań-Gdańsk-Ustka i z powrotem.

Oczywiście nie w ice i też z wykorzystaniem PV oraz darmowego ładowania w galeriach (przed wyjazdem).
Pewnie można za darmo przejechać .. ale tutaj też chodzi o czas jazdy. Ja pokazuje na przykładzie czasów przejazdów porównywalnych z ICE.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Pewnie można za darmo przejechać ..
Nie bardzo.
Chociaż, w sumie w Gdyni jest darmowy Kaufland, ale zimą tam nie dojadę, a i ładowanie 20 kWh nie uważam za opcję do wykorzystania w trasie.
ale tutaj też chodzi o czas jazdy. Ja pokazuje na przykładzie czasów przejazdów porównywalnych z ICE.
Ja też.
Pewnie jadę wolniej niż Ty, ale też auto samo z siebie ładuje się wolniej, więc nie ma wyjścia i sensu grzać szybciej, bo nic się w ten sposób nie zyska.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zrobiłem podobny eksperyment .. zresztą robię go praktycznie przynajmniej raz w miesiącu ;-)

Samochód: TM3LR
Trasa Tam kiedy: 03.03.23
Trasa Tam pogoda: od 4 do 0 stopni, brak opadów
Trasa Tam wraz z procentami baterii: okolice Wawa (95%) - GW MOP Malankowo (12%) do (85%) 30min - okolice Koszalin (9%) - suma 505km
Trasa Tam Prędkość: Autostrada A2/A1 Autopilot na maksa czyli 140km/h (z akcentami 150) ..po zjeździe z autostrady Nowe Marzy - Tuchola - Człuchów - dopuszczalna +(10km/h)

Trasa Powrót kiedy: 05.03.23
Trasa Powrót pogoda: od -3 do 1 stopnia, marznące opady śniegu, błoto pośniegowe
Trasa Powrót wraz z procentami baterii: okolice Koszalina (87%) - GW MOP Malankowo (14%) do (94%) 52min - okolice Wawa (505km) (7%)
Trasa Powrót Prędkość: Do autostrady: Koszalin - Człuchów - Tuchola - Nowe Marzy - dopuszczalna +(10km/h) ... Autostrada A1/A2 Autopilot na maksa czyli 140km/h (z akcentami 150)

W takich warunkach jechałem na powrocie
View attachment 9226

Na GW na powrocie nie planowałem tak długiego postoju ale że była pora obiadowa to jakoś się zeszło .. miałem stać standardowe 30-35min .... i potem ewentualnie na Ionity doładować się 5min ... ale nie musiałem .. i dobrze !!!! .. bo pierwszy raz jak zjechałem na siku na Ionity w kierunku Warszawy wszystkie 4 pola zajęte mimo ze chyba tylko 3 ładowarki działają .. a do tego dojechał 5 elektryk i zaparkował z boku. WOW .. tam potrzeba zdecydowanie więcej miejsc.

Generalnie na lajcie jak zawsze robię taką trasę na jeden postój ... no i standardowow wyprzedzam 95% samochodów spalinowych ... rzadko jestem wyprzedzany przez Audi,BMW które lecą zdecydowanie ponad normę na autostradzie (160+) .. ale już na drodze krajowej wszystkie te BMKi i Audi nie mają ze mną szans bo nie są w stanie wyprzedzać 'pociągów' samochodów z taką łatwością jak ja ;-)

Aha dodam koszta. Oczywiście Wawa i Koszalin prąd z fotowoltaiki za darmo.

Oba ładowania 53kWh oraz 65kWh pokryte z abo Juice Pass (pakiet 145kWh za 45EUR (215zł?)) i jeszcze trochę mi zostało.
Trasa 1000km za około 200PLN .. ktoś pobije w spalinówce?
Fajnie napisałeś ale albo mam już zmęczone oczy ale nie widzę czasu przejazdu od A do B całościowo i ile było w tym jazdy...
Dopiero wtedy będzie można porównywać do ICE i czy rzeczywiście było to tak samo szybko. 500km nawet moja krowa 3.5lV6 robi bez postoju jadąc 150km/h autostradą i 110-120 poza.
Wracając z nart zrobiłem ok 1000km w 8:55 licząc od startu spod stoku pod drzwi domu, włącznie z jednym tankowaniem już w PL i 2 postojami na siku.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Porównywali z tym o czym pisał już chyba 10 razy, że jeździ tę trasę kilkanaście razy w roku i wie - myślę, że już przerabialiśmy to i nie trzeba podawać całości danych. Poza tym jak staje na obiady/hotdogi/siku w drodze, to wystarczy to zgrać z ładowaniem i nie ma szans na dłuższy czas przejazdu po prostu, bo nie ma na czym tracić czasu dodatkowo.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Porównywali z tym o czym pisał już chyba 10 razy, że jeździ tę trasę kilkanaście razy w roku i wie - myślę, że już przerabialiśmy to i nie trzeba podawać całości danych. Poza tym jak staje na obiady/hotdogi/siku w drodze, to wystarczy to zgrać z ładowaniem i nie ma szans na dłuższy czas przejazdu po prostu, bo nie ma na czym tracić czasu dodatkowo.
Może tak jest że wszyscy już dobrze wiedzą w jakim czasie @viallos robi tą trasę, ja nie śledzę wszystkich wątków i po prostu brakuje mi w tej wypowiedzi czasu.
 

Michal

Moderator

Najnowsze dyskusje

Top