Michal

Moderator
elektryk jest w tej chwili dla 'osób myślących' a nie jeżdzących na pałę!
Jest dla wszystkich, tylko Ci jeżdżący na pałę (ja do nich należę) zapłacą trochę więcej - mniej więcej tyle co za ICE.
Czy to tragedia? Nie dla mnie, oszczędności roczne, rzędu 500 zł np. mnie nie bardzo jarają. Gdyby tak było, to jedna w miesiącu wizyta w knajpie mniej da mi więcej niż te oszczędzanie na ładowaniu DC ;)
Ionity nie traktuję poważnie, a osobiście bardziej cenię 100% dostępność / pewność SuC niż niższe ceny gdzieś tam indziej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie np Lucimierz jest na powrocie z Warszawy i nie dlatego ze mam jeszcze darmowe ładowania na SCh , ale że jest hotel i wracając późnym popołudniem mam trzy grzyby w barszczu . Spanie , ładowanie i niezłą kolację .,A do tego wole jechać w dzień jak w nocy , to rano jazda jest taka jaką lubię .
Ale gdyby to była trasa czesto przejeżdzana , to owszem darmowe ładowania były by tezważne a i pewnie czas itd ...Więc tu podejścia są różne, a nie uniwersalne.
 

viallos

Pionier e-mobilności
zapłacą trochę więcej - mniej więcej tyle co za ICE.
Absolutnie się zgadzam ... ale zaraz będzie argument że płacę jak za ICE a muszę się ładować, szukać stacji itp ... ponadto dużo łatwiej i przyjemniej jest znaleźć GW na MOPie niż SuC w Ciechocinku - odpada jakikolwiek zjazd z autostrady itp.

Ja staje się fanem GW bo naprawdę stację stawiają w dobrych miejscach i fajnej mocy!
 

Michal

Moderator
Też jestem fanem GW, bo to jedyna sieć, która naprawdę się stara (poza SuC oczywiście).
Jednak z innymi sieciami, to zawsze jest jakaś loteria: czy będzie działać, czy będą dostępne łącza, nawet jak są 2x 150 kW, to czy to jest rzeczywiście 2x 150 kW, czy może jednak dzielone i jak ktoś będzie podpięty, to wyjdzie jednak 2 x 75 kW. Jak używam SuC, to zawsze wiem na czym stoję.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Też jestem fanem GW, bo to jedyna sieć, która naprawdę się stara (poza SuC oczywiście).
Jednak z innymi sieciami, to zawsze jest jakaś loteria: czy będzie działać, czy będą dostępne łącza, nawet jak są 2x 150 kW, to czy to jest rzeczywiście 2x 150 kW, czy może jednak dzielone i jak ktoś będzie podpięty, to wyjdzie jednak 2 x 75 kW. Jak używam SuC, to zawsze wiem na czym stoję.
A to już stare SC nie dzielą mocy na pół?
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Poniżej 200PLN za 1000km :)


Sorry że zabrzmi to trochę nieelegancko .. ale musze powiedzieć, że elektryk jest w tej chwili dla 'osób myślących' a nie jeżdzących na pałę!!!.
Niestety lata monopolu przemysłu rafineryjnego spowodowały że ludzie przestali myśleć bo i tak się nie opłacało .. paliwo czy diesel praktycznie wszędzie kosztował w okolicy tak samo i nie było pola do manewru.
Z BEV ten monopol jest łamany .. dlatego tak wielki opór tej materii.
Od kiedy mogę sobie sam wyprodukować paliwo do swojego samochodu czuję prawdziwą niezależność.

Jak ludzie szukają okazji w necie żeby kupić telewizor to spędzają na porównywarkach całe dnie .. a jak mają znaleźć taniej prąd do elektryka to już jakaś czarna magia.

Włączcie myślenie ludzie!
Nie myśli ten co pisze bzdury typu prąd z PV za darmo 😀 hahaha
Matematyka
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Też jestem fanem GW, bo to jedyna sieć, która naprawdę się stara (poza SuC oczywiście).
Jednak z innymi sieciami, to zawsze jest jakaś loteria: czy będzie działać, czy będą dostępne łącza, nawet jak są 2x 150 kW, to czy to jest rzeczywiście 2x 150 kW, czy może jednak dzielone i jak ktoś będzie podpięty, to wyjdzie jednak 2 x 75 kW. Jak używam SuC, to zawsze wiem na czym stoję.
Z mojego doświadczenia GW 140kW dzieli moc na dwie wtyczki.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Nie myśli ten co pisze bzdury typu prąd z PV za darmo 😀 hahaha
Matematyka
No już mi się zwróciła instalacja .. bo mam jeszcze Pompę ciepła i kilka klimatyzacji i nie korzystam z gazu ... planowanie i matematyka ... BEV to produkt uboczny nadmiaru PV :)
 
Top