viallos

Pionier e-mobilności
ależ właśnie pokazałem na swoim przykładzie, że na razie układ BEV + ICE dla mnie jest najbardziej korzystny
No to zajebiscie .. w końcu możemy zamknąć ten wątek. Paaa
 

nabrU

Moderator
No to zajebiscie .. w końcu możemy zamknąć ten wątek. Paaa
Chyba się tak nie da na tym Forum ;) Ale jest pomocny przycisk 'Ignore' :p
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
podoba mi się opinia

KKL

 

ducarider

Posiadacz elektryka
Cześć, to i ja swoje 3 grosze dołożę. Byłem teraz w Kolonii MB EQE 350 plus. To moja pierwsza trasa elektrykiem. Prędkość do 120 km/h. Od domu do miejsca docelowego autostrada (w sumie może 30 km dróg lokarnych). Zużycie z samochodu 21 kWh/100. Koszt kWh na szybkich ładowarkach 0,79 EUR. Koszt 100 km 77,97PLN nie licząc strat na ładowaniu. W niedzielę trasa około 290 km, autem spalinowym V8, 625 km, nie przekraczałem 130 dla testu (może czasami jak musiałem żeby mnie ktoś nie zepchnął z drogi 😂). Zużycie 10,8 L/100 km. Przy czym wyraźnie wyższa średnia 96 vs 128,1 km/h. Cena benzyny 1,839 EUR = 93,34 PLN na 100km.
Koszt ICE 93,34 vs BEV 77,97 PLN
Średnia ICE 128,1 vs BEV 96 km/h

Potwierdza się moja teoria, BEV jest fajny dookoła komina. Gdzie prąd tani. Ładowanie nie jest uciążliwe jak jest infrastruktura. Wg mnie i tak każdy normalny użytkownik raz lub dwa razy do roku gdzieś wyjeżdża dalej. Także ładowanie w domu wychodzi taniej i wygodniej. Dlatego z czystej ciekawości zamówiłem Y i nie mogę się doczekać.
Ekonomicznie, jeśli ktoś nie może ładować w domu nie ma to za bardzo sensu. Ekologicznie bardziej. Ale jak widzę KAmazy jeżdżące w najlepsze po ulicach to powątpiewam. Sami nic nie zrobimy.

7DA1A9BD-C810-4AC4-87D2-ABB01D07FE4C.jpeg
 

Attachments

  • 576D317A-8A94-429F-99E0-5F9E5D02BABD.jpeg
    576D317A-8A94-429F-99E0-5F9E5D02BABD.jpeg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 43

PiotrS

Posiadacz elektryka
Może ja nie potrafię liczyć, ale wyjazd w trasę 3 000 km jest u mnie tańszy TM3, niż ICE.
Może dlatego, że nie płacę 0,79 EUR za kWh ;)
Mam teraz abonament w Ionity i to bardzo obniża koszt ładowania.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Poniżej 200PLN za 1000km :)


Sorry że zabrzmi to trochę nieelegancko .. ale musze powiedzieć, że elektryk jest w tej chwili dla 'osób myślących' a nie jeżdzących na pałę!!!.
Niestety lata monopolu przemysłu rafineryjnego spowodowały że ludzie przestali myśleć bo i tak się nie opłacało .. paliwo czy diesel praktycznie wszędzie kosztował w okolicy tak samo i nie było pola do manewru.
Z BEV ten monopol jest łamany .. dlatego tak wielki opór tej materii.
Od kiedy mogę sobie sam wyprodukować paliwo do swojego samochodu czuję prawdziwą niezależność.

Jak ludzie szukają okazji w necie żeby kupić telewizor to spędzają na porównywarkach całe dnie .. a jak mają znaleźć taniej prąd do elektryka to już jakaś czarna magia.

Włączcie myślenie ludzie!
 
Last edited:
Top