Wypożyczenie Tesla Y Standard Range lub spotkanie z właścicielem Warszawa

michalgti

Nowy na Forum
Stoję przed podobnym dylematem i jestem ciekawy wrażeń z jazdy RWD. Z drugiej strony 6,9 do setki to tez nie jest jakiś kiepski wynik. Nikt podczas codziennych dojazdów do pracy lub podwózki dziecka do szkoły nie pociska maksymalnym przyspieszeniem ...........
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Niby nikt nie pociska ale starty robią wrażenie. U mnie czuć różnicę jak auto się zbiera zaraz po naładowaniu i podgrzaniu baterii, jest bardziej żwawe :) 6.9 do setki i sposób przyspieszania i tak jest super, nie ma porównania do benzyny do 100 km/h. 60 tys różnicy ?
 

michalgti

Nowy na Forum
Niby nikt nie pociska ale starty robią wrażenie. U mnie czuć różnicę jak auto się zbiera zaraz po naładowaniu i podgrzaniu baterii, jest bardziej żwawe :) 6.9 do setki i sposób przyspieszania i tak jest super, nie ma porównania do benzyny do 100 km/h. 60 tys różnicy ?
No właśnie .... 60 tysięcy. Z tego powodu oraz nowej technologii baterii jestem już raczej pewny że to będzie RWD. Poruszam się głównie w małym mieście więc uwzględniając ograniczenia prędkości przyspieszenie w zakresie 0-60 km/h będzie wystarczające. Mając na względzie brak innych ograniczeń wersji RWD (to samo audio itd.) jest to bardzo ciekawa opcja zakładając uzyskanie dopłaty. Byłem zdecydowany na BMW X1 ale ceny tego auta poszybowały ostatnio do góry i moja konfiguracja przegrywa z Tesla RWD na wszystkich płaszczyznach, z wyjątkiem wyglądu ;-)
 

itguy

Posiadacz elektryka
No przy mojej konfiguracji leasingu wyszło właśnie 60k różnicy:
1678269370351.pngPoliczyłem z odliczeniem 100% vat od pierwszej wpłaty i potem 50% jako użytek mieszany.
LFP nie jest wcale nową technologią baterii, nowa jest dla tesli, w chinach stosują ją od dawna, jest po prostu tańsze i nie nadaje się do aut typu pocket rocket. Gorzej znosi niskie temperatury, musi być ładowane do 100% żeby estymaty zasięgu były precyzyjnie, ma krótszą gwarancjęw Tesli, choc teoretycznie powinno przeżyć baterię z LR, bo bateria powinna wytrzymać więcej cykli ładowania - ogniwa mają niższe napięcie itd. Temat jest złożony, wczoraj się zdoktoryzowałem odrobinę z różnic, obie wersję mają wady i zalety, z tym że największą wadą LR jest wyższa cena :D

Niby nikt nie pociska ale starty robią wrażenie. U mnie czuć różnicę jak auto się zbiera zaraz po naładowaniu i podgrzaniu baterii, jest bardziej żwawe :) 6.9 do setki i sposób przyspieszania i tak jest super, nie ma porównania do benzyny do 100 km/h. 60 tys różnicy ?
w teorii to nikt nie potrzebuje lepszego przyśpieszenia niż 12 sek do setki w spalinowym aucie, bo jadąc umiejętnie to jest wystarczające żeby wyprzedzić, włączyć się do ruchu na autostradzie itd, wystarczy tylko trochę sprytu za kółkiem. A już na pewno to wystarczy żeby zawieść dzieci po mieście do przedszkola :D Ale... Własnie jest ale, człowiek zawsze chciałby szybciej, więcej, lepiej :D
 

michalgti

Nowy na Forum
No przy mojej konfiguracji leasingu wyszło właśnie 60k różnicy:
View attachment 9252Policzyłem z odliczeniem 100% vat od pierwszej wpłaty i potem 50% jako użytek mieszany.
LFP nie jest wcale nową technologią baterii, nowa jest dla tesli, w chinach stosują ją od dawna, jest po prostu tańsze i nie nadaje się do aut typu pocket rocket. Gorzej znosi niskie temperatury, musi być ładowane do 100% żeby estymaty zasięgu były precyzyjnie, ma krótszą gwarancjęw Tesli, choc teoretycznie powinno przeżyć baterię z LR, bo bateria powinna wytrzymać więcej cykli ładowania - ogniwa mają niższe napięcie itd. Temat jest złożony, wczoraj się zdoktoryzowałem odrobinę z różnic, obie wersję mają wady i zalety, z tym że największą wadą LR jest wyższa cena :D


w teorii to nikt nie potrzebuje lepszego przyśpieszenia niż 12 sek do setki w spalinowym aucie, bo jadąc umiejętnie to jest wystarczające żeby wyprzedzić, włączyć się do ruchu na autostradzie itd, wystarczy tylko trochę sprytu za kółkiem. A już na pewno to wystarczy żeby zawieść dzieci po mieście do przedszkola :D Ale... Własnie jest ale, człowiek zawsze chciałby szybciej, więcej, lepiej :D
Jęsli to nie jest tajemnica czy możesz się podzielić parametrami leasingu? Jaka firma, okres oraz całkowity koszt?
 

itguy

Posiadacz elektryka
Jęsli to nie jest tajemnica czy możesz się podzielić parametrami leasingu? Jaka firma, okres oraz całkowity koszt?
jasne, liczyłem dla pierwszej lepszej oferty którą dostałem, ale jeszcze nie szedłem do wszystkich banków z zapytaniem bo nie zdecydowałem czy LR czy RWD :D Całkowity koszt dla rwd wychodzi 260k, ale jak zrobisz odliczenia, weźmiesz dofinansowanie to można się z mieścić w 212k, co już jest dość atrakcyjną kwotą, biorąc pod uwagę obecne czasy.
1678270833774.png
 

itguy

Posiadacz elektryka
właśnie ciężko porównywać oferty jeśli są na innych warunkach, przynajmniej mnie, nie mam zbyt rozeznania na rynku, zawsze kupowałem za gotówkę.
Btw na 20" felgach nie będzie za twardo?
 

solik

Pionier e-mobilności
Ja mam SR+ i juz bym nie wzial, w PL 3/4 roku to wilgoc na drodze i trakcja jest przydatna zwlaszcza w EV.
 
Top