Skandaliczna jakość samochodu

cooler

Pionier e-mobilności
Heh, to tak jak u mnie: Byłem przed odbiorem i po VIN-ie znalazłem swoje autko na placu i znalazłem większość rzeczy powyżej opisanych. Wysłałem do Tesli listę do poprawek, z prośbą o dopieszczenie przed odbiorem. Jakie było moje zaskoczenie gdy powiedziano mi że przed moim mailem samochód przeszedł kontrolę jakości :[
Dokładnie tak zapytałem: to co oni tam kontrolowali że rzeczy które kłują w oczy nie poprawili? Do odbioru podkleili plastik spływu wody w dolnym rogu szyby który był po prostu urwany. Reszta została.
Mam obiecaną poprawę wszystkich niedoróbek jak serwis się przeniesie, a że mam tylko 1h do nich to pewnie się kiedyś pojawię.
Szczerze - to są wszystko rzeczy to regulacji i poprawy: koła nie odpadają a samochód jeździ jak złoto.
Z tym że zawsze uważałem że trzeba patrzeć na ręce i domagać się swego bo inaczej wszystko będzie byle jakie i nawet wspaniały experience jazdy Tesla m3 tego nie wyrówna. Tak jak pisałem: VW Polo z końcówki 2018r daje mi satysfakcję z łądnego spasowania i dobrego wyciszenia.
Jak kiedyś kupiłem 3 letniego Passata B5FL 1.8T 2002r to pamiętam że miałem wrażenie jakbym jechał czymś niesamowitym i miałem super satysfakcję że wszystko było porządne, fajnie spasowane a silnik mruczał cichutko po drodze do Chorwacji. Tu tego wyjątkowego uczucia trochę brakuje, bo hałas na autostradzie jest dość znaczny, pewnie przez te niechlujne spasowanie własnie.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Heh, to tak jak u mnie: Byłem przed odbiorem i po VIN-ie znalazłem swoje autko na placu i znalazłem większość rzeczy powyżej opisanych. Wysłałem do Tesli listę do poprawek, z prośbą o dopieszczenie przed odbiorem. Jakie było moje zaskoczenie gdy powiedziano mi że przed moim mailem samochód przeszedł kontrolę jakości :[
Dokładnie tak zapytałem: to co oni tam kontrolowali że rzeczy które kłują w oczy nie poprawili? Do odbioru podkleili plastik spływu wody w dolnym rogu szyby który był po prostu urwany. Reszta została.
Mam obiecaną poprawę wszystkich niedoróbek jak serwis się przeniesie, a że mam tylko 1h do nich to pewnie się kiedyś pojawię.
Szczerze - to są wszystko rzeczy to regulacji i poprawy: koła nie odpadają a samochód jeździ jak złoto.
Z tym że zawsze uważałem że trzeba patrzeć na ręce i domagać się swego bo inaczej wszystko będzie byle jakie i nawet wspaniały experience jazdy Tesla m3 tego nie wyrówna. Tak jak pisałem: VW Polo z końcówki 2018r daje mi satysfakcję z łądnego spasowania i dobrego wyciszenia.
Jak kiedyś kupiłem 3 letniego Passata B5FL 1.8T 2002r to pamiętam że miałem wrażenie jakbym jechał czymś niesamowitym i miałem super satysfakcję że wszystko było porządne, fajnie spasowane a silnik mruczał cichutko po drodze do Chorwacji. Tu tego wyjątkowego uczucia trochę brakuje, bo hałas na autostradzie jest dość znaczny, pewnie przez te niechlujne spasowanie własnie.
A jeszcze zapytam. Czy klamki z przodu masz zlicowane z nadwoziem, a w tylnych drzwiach są zapadnięte? 🙂
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Kolega poprosił z innego wątku to przeklejam tutaj moje wrażenia z odbioru 7.06.2021

...już jestem po odbiorze w poniedziałek, podsumuję wrażenia tak:
Samochód jeździ fajnie, ale poskładany jest stopami jakiś nieogarów.
1. Dach jest przesunięty w prawo jakieś 5mm, więc nie jest w linii zarówno z szybą przednia jak i tylną. Baaardzo się rzuca w oczy, bo dodatkowo z prawej strony odstaje do góry jakieś 2-3mm - widać że ktoś nie trafił dokładnie w łoże i przykleił jak popadnie. Oczywiście słyszę stamtąd szum powietrza.
2. Drzwi przednie prawe i tylne prawe są na różnych wysokościach, jedna listwa nie trafia na drugą - i to ponad 5mm. Widać, słychać i czuć.
3. Niespasowane świata tył prawe + krzywo zamocowany charge port.
4. Wieeelka szpara pomiędzy słupkiem C a klapą bagażnika z prawej strony. z lewej OK
5. Błotnik lewy na styku ze słupkiem A i drzwiami zapadł się do środka (uderzenie?) więc nie fajnie to wygląda
6. wyłamany z zatrzasków trójkąt mocowania lusterka przy lusterku (ten przy szybie) co powodowało głośne gwizdy już od 75km/h. Byłem tak załamany tymi gwizdami już po pierwszej jeździe że uparłem się i znalazłem co tak robiło
7. porysowana klapa bagażnika
8. Porysowane progi i podłoga (osłona?) pod bagażnikiem
9. Nierówne (pozapadane, wystające) uszczelki drzwi tylnych szyby u góry.
10. Kamera prawa lata w zatrzaskach całkiem swobodnie - czyżby wyłamane spinki?

Z innych rzeczy denerwujących, ale nie wiem czy to normalne czy nie :
- ciągle brzęczą jakieś wentylatory (coś jak w starym PC do wymiany) aż głośno burczy i wątpię czy dałbym radę zasnąć w camping mode. Brzęczą niezależnie czy jest klima czy nie, czy jadę, czy stoję czy nawet jak wyłączę zasilanie z ekranu - coś cały czas się kręci i hałasuje aż buda drży. Sentry (wartownik)) włączony czy nie. Alarm włączony czy nie. Ciągle brzęczy aż się ludzie oglądają w nocy.

Może mi ktoś powiedzieć czy u nich też tak coś ciągle się kręci?

Jeździ jak marzenie, porobiłem pomiary na ok 20km A2 w obie strony i tak:
przy 130km/h bez klimy (było równo 20stC) wynik to 193W/km
Przy 140 km/h bez klimy - wynik to 220W/km.
Łatwo policzyć co i jak :) Bateria E3DL :)

EDIT: Poszedłem obejrzeć nowe Polo żony i dodatkowo się załamałem: wszystko równiutko i nie ma się o co przyczepić jeżeli chodzi o spasowanie, choć się starałem aby się choć trochę pocieszyć że to nie tylko Tesla tak ma... Ale nic z tego. Dodatkowo chyba jest ciszej w środku przy prędkościach autostradowych - samochód za grosze przy Tesli m3.

Mozesz wrzucic kilka fotek najbardziej razacych rzeczy?
Az z ciekawosci porownam ze swoja czy mam tak samo i tego nie zauwazam czy mam lepszy egzemplarz po prostu.
Biznesowo sie nijak nie spina niechlujna produkcja zeby potem po miesiacu serwis musial to wszystko poprawiac, regulowac, dopieszczac.
Mysle na ile wplyw ma male doswiadczenie polskiego salonu, ktory wydaje te auta - moze w Norwegii po 2 latach sa bardziej doswiadczeni pod tym wzgledem?

Ciekawi mnie tez jak to wyglada w innych markach - czy takie Polo czy inne BMW przychodza juz w lepszym stanie z fabryki czy ostateczne spasowanie elementow/regulacja jest juz dokonywana u dealera.
 

krist

Posiadacz elektryka
Kolega poprosił z innego wątku to przeklejam tutaj moje wrażenia z odbioru 7.06.2021

...już jestem po odbiorze w poniedziałek, podsumuję wrażenia tak:
Samochód jeździ fajnie, ale poskładany jest stopami jakiś nieogarów.
1. Dach jest przesunięty w prawo jakieś 5mm, więc nie jest w linii zarówno z szybą przednia jak i tylną. Baaardzo się rzuca w oczy, bo dodatkowo z prawej strony odstaje do góry jakieś 2-3mm - widać że ktoś nie trafił dokładnie w łoże i przykleił jak popadnie. Oczywiście słyszę stamtąd szum powietrza.
2. Drzwi przednie prawe i tylne prawe są na różnych wysokościach, jedna listwa nie trafia na drugą - i to ponad 5mm. Widać, słychać i czuć.
3. Niespasowane świata tył prawe + krzywo zamocowany charge port.
4. Wieeelka szpara pomiędzy słupkiem C a klapą bagażnika z prawej strony. z lewej OK
5. Błotnik lewy na styku ze słupkiem A i drzwiami zapadł się do środka (uderzenie?) więc nie fajnie to wygląda
6. wyłamany z zatrzasków trójkąt mocowania lusterka przy lusterku (ten przy szybie) co powodowało głośne gwizdy już od 75km/h. Byłem tak załamany tymi gwizdami już po pierwszej jeździe że uparłem się i znalazłem co tak robiło
7. porysowana klapa bagażnika
8. Porysowane progi i podłoga (osłona?) pod bagażnikiem
9. Nierówne (pozapadane, wystające) uszczelki drzwi tylnych szyby u góry.
10. Kamera prawa lata w zatrzaskach całkiem swobodnie - czyżby wyłamane spinki?

Z innych rzeczy denerwujących, ale nie wiem czy to normalne czy nie :
- ciągle brzęczą jakieś wentylatory (coś jak w starym PC do wymiany) aż głośno burczy i wątpię czy dałbym radę zasnąć w camping mode. Brzęczą niezależnie czy jest klima czy nie, czy jadę, czy stoję czy nawet jak wyłączę zasilanie z ekranu - coś cały czas się kręci i hałasuje aż buda drży. Sentry (wartownik)) włączony czy nie. Alarm włączony czy nie. Ciągle brzęczy aż się ludzie oglądają w nocy.

Może mi ktoś powiedzieć czy u nich też tak coś ciągle się kręci?

Jeździ jak marzenie, porobiłem pomiary na ok 20km A2 w obie strony i tak:
przy 130km/h bez klimy (było równo 20stC) wynik to 193W/km
Przy 140 km/h bez klimy - wynik to 220W/km.
Łatwo policzyć co i jak :) Bateria E3DL :)

EDIT: Poszedłem obejrzeć nowe Polo żony i dodatkowo się załamałem: wszystko równiutko i nie ma się o co przyczepić jeżeli chodzi o spasowanie, choć się starałem aby się choć trochę pocieszyć że to nie tylko Tesla tak ma... Ale nic z tego. Dodatkowo chyba jest ciszej w środku przy prędkościach autostradowych - samochód za grosze przy Tesli m3.
to moj egzemplarz w porównaniu wypada nie najgorzej, przynajmniej dach równo wklejony i nic nie szumi, zawsze jakaś pociecha.

Co do szumu wiatraków to zależy od temperatury i jazdy, czasem sobie coś szumi, ale nie cały czas. Po chwili przestaje, tylko Ty widocznie wtedy już odszedłeś od auta. Wydaje mi się że pod domem (mam wyłączone zamykanie auta na podjeździe) czasem przestaje jak zamknę auto z aplikacji, ale może to przypadek że akurat przestaje.
 

newbe

Posiadacz elektryka
to moj egzemplarz w porównaniu wypada nie najgorzej, przynajmniej dach równo wklejony i nic nie szumi, zawsze jakaś pociecha.

Co do szumu wiatraków to zależy od temperatury i jazdy, czasem sobie coś szumi, ale nie cały czas. Po chwili przestaje, tylko Ty widocznie wtedy już odszedłeś od auta. Wydaje mi się że pod domem (mam wyłączone zamykanie auta na podjeździe) czasem przestaje jak zamknę auto z aplikacji, ale może to przypadek że akurat przestaje.
Szumi sobie, burczy jak nie śpi. Ale stoi w garażu i nie drażni.
Co do działania klimy i snu w samochodzie: można spać, w strachu nie budzę się...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A jeszcze zapytam. Czy klamki z przodu masz zlicowane z nadwoziem, a w tylnych drzwiach są zapadnięte? 🙂
Ja w tylnych mam jedna zapadnieta. Na pytanie odpowiedzino mi ze tak ma byc :)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Biznesowo sie nijak nie spina niechlujna produkcja zeby potem po miesiacu serwis musial to wszystko poprawiac, regulowac, dopieszczac.
Ależ im się to doskonale spina, ponieważ większość klientów nie reklamuje. Nie reklamuje z różnych powodów, bo nie zauważa, bo nie przeszkadza, bo nie chce im się jechać do Serwisu 200 km, bo sami sobie naprawiają. Tylko mały procent ludzi eskaluje wady i tylko jakiś procent z nich jest uznawany przez producenta. To jest taki model, który biznesowo doskonale się sprawdza.

Mysle na ile wplyw ma male doświadczenia polskiego salonu, ktory wydaje te auta - moze w Norwegii po 2 latach sa bardziej doswiadczeni pod tym wzgledem?
To chyba nie ma większego znaczenia, ponieważ to jest korporacja i takie na standardy. W Niemczech jest kilka centr serwisowych i odbioru. Samochody Tesla sprzedaje w Niemczech od 2019 roku, a fora toną w postach dotyczących odbiorów.

Ciekawi mnie tez jak to wyglada w innych markach - czy takie Polo czy inne BMW przychodza juz w lepszym stanie z fabryki czy ostateczne spasowanie elementow/regulacja jest juz dokonywana u dealera.
Podobno dealer czyli de facto pośrednik poprawia wady, nieraz nawet włącznie z ponownym lakierowaniem elementów. Jaka jest tego skala i jaki to procent nikt Ci nie powie.
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Podobno dealer czyli de facto pośrednik poprawia wady, nieraz nawet włącznie z ponownym lakierowaniem elementów. Jaka jest tego skala i jaki to procent nikt Ci nie powie.
Czyli ktos w koncu skapituluje - albo inni producenci zaczna nasladowac Tesle i obnizy sie generalnie jakosc wydawanych aut albo Tesla usprawni QC przed wydaniem auta bo narzekan bedzie tylko wiecej i wiecej w miare wzrostu sprzedazy.
Oby dla nas klientow wygrala opcja nr 1.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Czyli ktos w koncu skapituluje - albo inni producenci zaczna nasladowac Tesle i obnizy sie generalnie jakosc wydawanych aut albo Tesla usprawni QC przed wydaniem auta bo narzekan bedzie tylko wiecej i wiecej w miare wzrostu sprzedazy.
Oby dla nas klientow wygrala opcja nr 1.
Chyba opcja nr 2 :)
 
Top