gqx

Nowy na Forum
Muszę was zmartwić ale w naszym kraju jeżdżenie autem elektrycznym nie jest bardziej ekologiczne niż spalinowym, na dowód daję link do artykułu.https://e.autokult.pl/polestar-pokazal-jak-to-jest-z-emisja-co2-i-elektrycznymi-autami,6807629065951361a
Tak więc może się okazać że bardziej ekologiczne będą wodorowe albo na sprężone powietrze.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Proponuje wejść tutaj:
i porównać H2 NEXO, BEV MACHE i ICE XC60
Wodór może nadawać się jako magazyn dla energii, chociaż i tak sprawność energetyczna jego wytwarzania może przekreślić i takie zastosowanie
 

tuwxyz

Fachowiec

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Z tym że akurat w drugą stronę, liczyli emisję na wytworzenie samochodu łącznie z baterią i następnie dodatkowo jeszcze baterię osobno.
Każdy może sobie stwierdzić że dane NCAP są do d..., pobazgrać po grafice i napisać "szwagier twierdzi że mniej o 30%"
Metodyka NCAP wczytując się w jej opis jest spójna i sensowna (można oczywiście z nią dyskutować) i przynajmniej daje możliwość porównań, bo stosujemy ten sam aparat badawczy.
Jakbyś jednak porównał dane NCAP to widać wprost BEV < H2 < ICE, c.n.d
 

mALEK

Pionier e-mobilności

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ale co w drugą stronę? Napisz jasno.

I przeczytaj cały wątek. FYI Auke to nie jest "każdy".
Skompromitował zawyżając emisje BEV do nawet bez tego co Auke napisał (przejrzałem jego argumentacje). Dochodziło do sytuacji w których ICE było LCA korzystniejsze niż BEV, był oczywisty błąd polegający na wliczaniu osobno produkcji baterii i pojazdu z bateria co zawyżało emisje. Nadal wyglada ze cos jest nie tak bo produkcja pojazdów EV maja wyższa emisje bez baterii niż ich odpowiedników ICE.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Skompromitował zawyżając emisje BEV do nawet bez tego co Auke napisał (przejrzałem jego argumentacje). Dochodziło do sytuacji w których ICE było LCA korzystniejsze niż BEV, był oczywisty błąd polegający na wliczaniu osobno produkcji baterii i pojazdu z bateria co zawyżało emisje. Nadal wyglada ze cos jest nie tak bo produkcja pojazdów EV maja wyższa emisje bez baterii niż ich odpowiedników ICE.
bo emisje z produkcji liczy się ze średniej na kilogram x ilość kilogramów. pomija się fakt że każda fabryka produkuje auta w innych procesach, z innymi emisjami. za to w przypadku aut spalinowych paliwo magicznie samo pojawia się w baku, emisje z wydobycia, rafinacji i transportu ropy się pomija
 
Top