Zombie mode w Kia Niro EV

pbr

Posiadacz elektryka
A wiecie może czy jakoś można się umówić/podjechać albo czy będzie przez OTA? Bo ja najbliżej obsługę serwisową to mam gdzieś za 16 miesięcy lub 17tyś km czyli pewnie gdzieś za rok....
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
A wiecie może czy jakoś można się umówić/podjechać albo czy będzie przez OTA? Bo ja najbliżej obsługę serwisową to mam gdzieś za 16 miesięcy lub 17tyś km czyli pewnie gdzieś za rok....
ZTCW każde ASO powinno ogarnąć, musisz się pofatygować z autem. Zadzwoń gdzieś i się umów.
 

Octavo

Zadomawiam się
Pytanko o dziwne zachowanie immobilajzera: mam zamontowany dodatkowy EMG QX IMMO, samochod to Niro EV z poczatku wrzesnia 2022.
Kilka razy w ciagu miesiaca po odpaleniu samochodu immobilajzer (lub cos innego z jego okolic) pozwolilo sobie glosno przez okolo 10sekund piszczec w sposob przerywany ale glosny (na pewno nie byl to dzwiek samochodu tylko normalny beeper). Wszystko dzialalo, samochod sie uruchomil, nie bylo zombie mode.
Czy to moze byc przykladowo sygnalizacja slabel baterii w pilocie dodatkowego immobilajzera? Czy one mogla sie wyczerpac po 5 miesiacach ?
Macie jakies doswiadczenie ? Jak pytalem znajomego, ma ten sam immobilajzer ale w poprzedniej Niro i po 2 latach wszytsko dziala, baterii nie zmienial.
Chyba miałem to samo przy odbiorze swojego auta. Salon dał mi nowe baterie do obu breloczków imobilajzera. Po wymianie baterii na parkingu przestało piszczeć. Nie wiem jak to możliwe, skoro serwis dopiero co go zainstalował, ale pomogło. W każdym razie podmieniałem z myślą, jak nie pomoże i uziemi auto to chociaż pod salonem :)
 

Zawisza

Nowy na Forum
Chyba jestem rekordzistą z Zombi Mode. Dziś odebrałem auto z salonu, przyjechałem do domu ok 10 km, wjechałem do garażu, 10 minut później próbuję wyjechać, bo przecież trzeba przewieź dzieciaki i D...A. Dodam tylko że nie bawiłem się w żadne podgrzewanie z aplikacji po prostu jadąc z salonu korzystałem z niej. Po zamknięciu auta i jakichś 15 minutach samo ustąpiło.
Aż strach jechać do sklepu w przerwie meczu bo można na drugą połowę nie wrócić ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja bym przeczołgał salon, że wydali auto bez aktualizacji wszystkich możliwych softów....
 

kiki111

Fachowiec
Jest jeszcze druga możliwość: Salon zadbał o aktualizację (co bezwzględnie powinien zrobić) ale ta aktualizacja jednak nie rozwiązuje problemu. Ja też już jestem umówiony i mocno liczę że problem rzeczywiście będzie rozwiązany. Dodatkowo mam jeszcze jedną akcję na zmianę jakiejś naklejki skrzynki bezpieczników.
 

pbr

Posiadacz elektryka
Ja dostałem od salonu maila

"mamy do wykonania dwie kampanie serwisowe.
1. Aktualizacja SCU: Aktualizacja SCU zapobiegająca problemom z przejściem w tryb „ready”.
2. SG2 PHEV/EV – Wymiana etykiety bezpieczników"

Nie znam się za bardzo na samochodach ale dla mnie aktualizacja SCU niekoniecznie oznacza aktualizację firmware. Gdyby to można było rozwiązać przez aktualizację firmware to nie zrobili by tego przez OTA zamiast ściągać ludzi? Wydaje mi się że to chodzi o przeprogramowanie tego konkretnego procesora w SCU (Shifter Control Unit) co można zrobić tylko na miejscu.
 
Top