Zakup kontrolowany juz dotyczy też elektryków

Bronek

Pionier e-mobilności
Wczoraj oglądałem jak wybierano pomiedzy Audi Etron , BMW IX, Kią i Teslą Y performance .
Wygrala u obu Panów Tesla
Facet niby z odpowiednią kasą , ale kupil BMW I3 od,sąsiada poza programem, co nie jest głupie jakmchce się przekonać jak żyć z EV itd...I3 jest moim zdanie ponadczasowy .
Ale obiecal Miastu i Światu że kiedyś kupi albo Tesle albo BMW.
Dwa wnioski jakie sie nasuwają ,że w mediach juz konczy sie faza hejtu ze strachu lub sponsorowanego..
, bo wydźwięk programu byl pozytywny bez zlosliwych wstawek
Po drugie pojawila sie Tesla , raczej omijana marka gdy sie tylko dało i też bez wielkich złośliwości .

Czyli i tu a szczegolnie na stronie EW raczej pozostaną znane nam jedynie Nicki kilku zawodowych hejterów, bo jak media się przestawiają to i Naród również ..
Może wzorem ostatniej pojawi się Ustawa zakazująca szkalowania elektryków , nawet jak któryś z nich popieści kierowcę .....prądem ?
 

Michal

Moderator
Ja jak to czytam, to chyba sprzedam TM3 i kupię kunia. Kuń to i 10 lat pojeździ, a później też pożytek, bo kiełbasę można zrobić. Na pewno lepiej niż EV.
 

HMS

Zadomawiam się
To nie to forum 😜 potem zarzucą mi spamowanie.
Nie bój się, tutaj nie gryzą
By nie być gołosłownym napiszę ja póki co jeżdżę avensis 1.8 zagazowaną, a Ty ?
Nie wstydź się, dawaj śmiało jaka fura, który rok, jaki przebieg ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dla mnie 2045-2050. Starszymi niż 15 lat zasadniczo nie jeżdżę
dlatego 2050, a że wtedy ICE będą już nieprodukowane a ludzie będą tęsknili za zapachem diesla i benzyny to może przesuniesz swój przedział wiekowy.
15 lat temu nie podejrzewałem, że będę miał BEV może za kolejnych 15 będę miał Xpeng X2...
1679952282907.png

Kto wie:D
 

Olecki

Pionier e-mobilności
w używkach tragedii cenowej nie ma. Chyba że to laguna II;);)

Miałem megane 1,416v 99r. 5lt temu poszła za 900zł przebieg 315k i oprócz zawieszenia(rutynowe tulejki) silnika krokowego nic tam nie było robione. Tylko dziura w podłodze.
brawo 2008 1,6d bez dpf fabrycznie, 330k orzebiegu. Psuło się tylko na gwarancji, chłodnica klimy rozsczelniona, fotel kierowcy popsuł się coś tam z radiem. Po gwarancji do tej pory też tylko raz zawias robiony. olej do 250k co 30tys, a póżniej raz na 3-4lata co 20tys i loto.
CRV 2,2d 11r 220 tys, nic nie naprawiane, jedynie rok temu dpf myty 300zł( mały przebieg jak na swój wiek i jazda po mieście). Olej co 20tys a czsem co 10 jak zaczyna kipieć z bagnetu.
Sąsiad ma identyczną i ponad 500k nalotu. Po 400 dpf aut i dwumasa zrobiona.
BMW 525 3.0D kombi 11r, 330k nalotu- miechy zawieszenia tylny zawias, gumy na wale napędowym(akcja serwisowa) lampa tylna led za 500zł, ukręcona półoś ale bączki kręcone. Olej co 30k, ostatno co 20k bo rzadziej wymieniany(skrzynia 80-130k). DPF nie odezwał się, oleju nie przybywa.
Jakoś te ICE nie sypią sie . Na serwisie nigdy nie zostawiłem ani 1zł, tylko lokalni szpece.

Tak tak, a świstak siedzi i zawija je w te sreberka... 15-letnie Bravo z nalotem 330k robiąc 5-7k rocznie, ciekawe. Bezproblemowe 3.0D BMW które ma (całkowicie zasłużoną) opinie studni bez dna - tylko wśród moich bezpośrednich znajomych znam 3 przypadki śmierci silnika (2 x pęknięty łańcuch rozrządu i obrócona panewka), nie mówiąc już o jakości osprzętu.
To że czegoś nie naprawiasz wcale nie oznacza że jest sprawne, gwarantuje Ci że żaden z wymienionych przez Ciebie przypadków nie przeszedłby rzetelnego okresowego badania technicznego. Na szczęście już niedługo zaczną się tworzyć strefy czystego transportu i przynajmniej w miastach zacznie ubywać tego syfu.

No i jeszcze co do tej rzekomej bezawaryjności ICE - w serwisie w którym pracuję wymieniamy około 100 silników rocznie (średnio jakieś 2 na tydzień). Jak to się dzieje skoro się w ogóle nie psują ???

Pewnie stąd te informacje o złomowiskach elektryków w Norwegii, może to nie klimat dla nich.

A to już jest całkowite bajkopisarstwo. Pokaż mi te złomowiska na których stoją setki elektryków. Tylko nie te z samochodami po wypadkach i szkodach całkowitych, tylko takie z całymi samochodami których nie opłaca się naprawiać z powodu usterki.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Po co? To nie jest forum dla użytkowników ICE 😜
Dlatego że to co piszesz się nie klei. 110k obecnie to kosztuje średnio wyposażony Yaris . W ciągu 10 lat samochody podrożały między 50-100% więc ciekawi nas co to za przypadek który podrożał tylko o jakieś 20%.
 
Top