Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

pawlaczynski

Fachowiec
😂 co z tego że wszystko napisali na forum, nawet przeczytałem ale ze zrozumieniem już gorzej. A jak sam wspomniałeś pojęciami niektórzy strzelają na wszystkie strony co tylko utrudnia zrozumienie.
Ale podsumowując: jak nie kupię EVSE mocniejszego to moja żona będzie miała zasięg mocno ograniczony. Też spoko w sumie 😀
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Spokojnie kazdy niemal przez to przechodził. Komplenie zmienia sie liczenie , spalanie itp
Ale jest tak tanio ze prawie nie warto liczyć gdy jeździ sie wokół komina a ładuje w domu

Ładowarke nasz w samochodzie w Tesli daje max 11kw ale z trzech faz minium po 16A
Możesz więc mając evse dane od Tesli jak kupisz (bylo) NEMA 32A ładować z jednej fazy max 32A czyli ok 7 kW. To co dali to lipa i ładune wolno z 230v. Wymienia się końcówki z wtyczką NEMA tak to nazywają!
Lepiej się szarpnąć na drugie Evse 3 fazowe np 3x 16A (dla T m 3 większe nic nie da) bedzie taniej i wtedy Tesla Ci sama pokaże na ekranie ile mozesz brać jakie jest napiecie i czas . Na ekranie samochodu sobie możesz zmieniać moc ładowania np aby nie obciążać jakiejś fazy bo Ci np wywali korki bo coś tam jeszcze w domu obciąża instalację? .
Ps warto miec tez większą moc w umowie i odpowiednie zabezpieczenie przedlicznikowe
 
Last edited:

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
😂 co z tego że wszystko napisali na forum, nawet przeczytałem ale ze zrozumieniem już gorzej. A jak sam wspomniałeś pojęciami niektórzy strzelają na wszystkie strony co tylko utrudnia zrozumienie.
Ale podsumowując: jak nie kupię EVSE mocniejszego to moja żona będzie miała zasięg mocno ograniczony. Też spoko w sumie 😀
15-18 km na godzinę - tyle przybywa ze zwykłego gniazdka z teslowego kabla na 13A

liczysz dzienny przebieg i już wiesz na ile czasu musisz codziennie podłączać, żeby mieć rano gotowy do drogi
Jeśli ten czas wychodzi dłuższy, niż nocny pobyt w domu, potrzebujesz ładować z 3 faz
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Szukam takiego kabla, który podepnę bezpośrednio samochód - gniazdo trójfazowe w garażu. EVSE mi nie potrzebne.
Gdzies widzialem takie evse to wyglada jak kabel, bo cale evse jest ukryte we wtyczce. Ale cena 1000€.
Z autem doatajesz kabel do slupkow 11kW oraz evse jednofazowe z wtyczka do zwyklego gniazdka. Mozesz dokupic przejsciowke niebieska 32A oraz dorobic samemu kolejna i wtedy ladowac sie w garazu z sily 7kW ale sprawdz czy masz przydzial mocy na dom odpowiedni i zabezpieczenia minimum 32A
 

pawlaczynski

Fachowiec
15-18 km na godzinę - tyle przybywa ze zwykłego gniazdka z teslowego kabla na 13A

liczysz dzienny przebieg i już wiesz na ile czasu musisz codziennie podłączać, żeby mieć rano gotowy do drogi
Jeśli ten czas wychodzi dłuższy, niż nocny pobyt w domu, potrzebujesz ładować z 3 faz
Właśnie tak to sobie policzyłem i wystarczy ładowanie co dwa/trzy dni. Także klasyczny wk - wokół-komin
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Poki można i jeszcze jest moc dostępna w okolicznym trafo, to brać 3 fazy i minimum 40- 48 A zabezpieczenia .
Ceny podniesienia za 1 kW nie są duże i jednorazowo to ok 55 zł. Opłata mocowa niewielka.
Jak się ludzie rzucą na elektryki to zaczną może wydzielać moc?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
O to chyba?


Tu sie Bjorn produkuje o tych kablach Metronu

Albo bezpośredno ze żródła...
PS: 1 wada - 3-fazowy maksymalnie ciągnie 16A na fazę, czyli nie jest uniwersalne rozwiązanie w drogę, żeby móc z Commando 32 A pociągnąć 7.2 kW, trzeba dokupić na EVSE Tesli przejściówkę i wozić w podróże wszystko. Aha i nie piszą nić o otwieraniu portu ładowania Tesli...
 
Last edited:
Top