Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

Michal

Moderator
W przypadku ładowania 3 fazy, średni prąd ok 11A na fazę straty także ok 10% wartości energii dodanej do baterii.
Na wykresie masz napis, że to było ładowanie jednofazowe :p
1681408932646.png

Jak weźmiesz prąd ładowania (11 A) i pomnożysz razy napięcie (zakłądam 240 V, bo jak świeci słońce to pewnie tyle miałeś), to wychodzi:
11A x 240 V ~ 2,64 kW :p
To też zgadza się z wykresem na którym przez 6,5 godziny doładowałeś te 16 kWh => wychodzi z tego średnia moc 2,5 kW.
Przy ładowaniu trójfazowym musiałbyś mieć prąd ~4A

Kto tu bazuje na domysłach? :D

Środa popielicowa już była żebyś posypał głowę (nie wiem nie znam się)? :ROFLMAO:
 
Last edited:

J123

Zadomawiam się
Na wykresie masz napis, że to było ładowanie jednofazowe :p
View attachment 10064
Tu tak ale mierzyłem i mierzę dalej różne warianty 1 fazowe i 3 fazowe.
Poniżej dzisiejsze ładowanie stałym prądem 3 fazy 10A.
Straty to 8,46% wartości energii dodanej do baterii.
Pomiar energii wejściowej: LUMEL NMID30-2
Energia dodana do baterii: API Tesla
Dane zbieram w sposób ciągły na własnym serwerze bazując na autorskim skrypcie w pythonie. TSDB Prometheus, wizualizacja Grafana.
EVSE bazuje na moim sterowniku wiec mogę tam oprogramować wszystko co potrzebuję.
Robię to z ciekawości prywatnej i zawodowej.
 

Attachments

  • ch3f10A.jpg
    ch3f10A.jpg
    154,5 KB · Liczba wyświetleń: 17

Michal

Moderator
No to chyba ten Twój sterownik jest taki se :p Ja bym nie kupił, bo u mnie na Teslowym EVSE mam 5,42% strat i to przy prądzie 7 A.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ludzie dajcie już spokój z tymi stratami na ładowaniu w domu. To są grosze. 🫣
Bawcie się jazdą, albo jakiś film pooglądajcie, książkę poczytajcie.., 👍
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ludzie dajcie już spokój z tymi stratami na ładowaniu w domu. To są grosze. 🫣
Bawcie się jazdą, albo jakiś film pooglądajcie, książkę poczytajcie.., 👍
nie do końca - jest różnica między 15% a 4% strat - grosze to mogą być na jednym ładowaniu a jak ładowania 25 kWh x 70 w roku to już zaczynają być wymierne straty z nieświadomości

niby nic a 200 zł rocznie zapłacisz za nieświadomość
 

STMS

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie możesz kupować i wierzyć w co tylko Ci się podoba. Ja staram się przekazać dane z wiarygodnych przyrządów pomiarowych i parametrów zwracanych przez pojazd.
Nie bazuje na "raczej" czy domysłach oraz osądach. Takie są dane. Co kto z nimi zrobi to już jego sprawa.
widzę, że wiara to Twoja silna strona i prawda najprawdziwsza "nie na domysłach" ... uważasz, ze Twoje mierniki są lepsze niż ORLENu itd

faktycznie dyskutować z Twoją wiarą nie ma sensu
 

STMS

Pionier e-mobilności
przez przypadek w trakcie jednego wyjazdu musiałem ograniczyć prąd 3F do 10 A - czyli moc ok 7kW leciała
jak się okazało pokazało mi efektywność jeszcze lepszą o 1 % bo aż 97 %

jak ograniczałem dalej 7A , 5A to efektywność już znacząco spadała

w domu też przestawiłem wallconectora na testy na 10 A i faktycznie efektywność wzrosła do 97 %

będę tak ładował od teraz - czyli 3 fazy po 10 A
 

danielm

Pionier e-mobilności
przez przypadek w trakcie jednego wyjazdu musiałem ograniczyć prąd 3F do 10 A - czyli moc ok 7kW leciała
jak się okazało pokazało mi efektywność jeszcze lepszą o 1 % bo aż 97 %

jak ograniczałem dalej 7A , 5A to efektywność już znacząco spadała

w domu też przestawiłem wallconectora na testy na 10 A i faktycznie efektywność wzrosła do 97 %

będę tak ładował od teraz - czyli 3 fazy po 10 A
tak tylko że auta typu tesla podczas ładowania nie śpią czyli żrą prąd, czyli im wolniej ładujesz tym dłużej tym więcej prądu pobierze auto na nicnierobienie
 
Top