TESLA VISION jestem zaskoczony dobrym działaniem

pluto

Pionier e-mobilności

kristof46

Fachowiec
W innym wątku znajdziesz test sebixa dlaczego samochody elektryczne to zło 😅

Opisujemy tutaj nasze subiektywne odczucia z używania systemu po kilku tygodniach, a nie click bait z YouTube.
Nie będę analizował jego twórczości. Na YT jest inny filmik gdzie gość z testuje dwie Tesle bardzo podobnie. I co? Efekt jest ten sam. O ile kamera przy cofaniu radzi sobie w miarę Ok tak ta przednia ma po prostu za wysoka martwa strefę i tyle. Trzeba byłoby dołożyć dodatkowe kamery (a przynajmniej jedna) lub nie być upartym jak Elon i jednak dać kilka czujników.
Tak jak też zostało już zaznaczone kamery musza też dawać nam coś więcej. Ostrzegać przy wyjeżdżaniu itd. Inni już to robią. Wiem ze Elon nie lubi nieswoich rozwiązań ale cóż na razie trzeba sobie powiedzieć w prost. Tesla Vision to Beta jak nie alpha a my bierzemy w tym udział. Tak być nie powinno i tyle.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Tesla Vision to Beta jak nie alpha a my bierzemy w tym udział. Tak być nie powinno i tyle.
Z tym się zgadzam. Trzy aktualizacje softu w 4 tygodnie miałem. Na Windows tylko jedną i to taką, która nic nie zmieniała w systemie tylko naprawiała jakieś błędy bezpieczeństwa.

Ale ja akurat chcę brać w tym udział, uwielbiam rzeczy nowe, używałem iPhone jedynkę z którego nie dało się dzwonić i dopiero w 3G to poprawili zmieniając plecki na plastikowe. Nie zmieniało to faktu że byłem zachwycony tym telefonem pomimo ogólnego hejtu, że jak telefon bez fizycznej klawiatury - "oszaleli".

Uważam że podejście z kamerami jest lepsze bo patrzę na to z perspektywy doświadczeń z pracy z uczniem maszynowym. To musi być lepsze niż czujniki ultradźwiękowe, rozdzielczość i ilość informacji przekazywana przez obraz jest znacząco większą niż z czujników. To że nie działa to jeszcze w każdych warunkach to kwestia czasu. Ja akurat nigdy nie parkowałem na milimetry jak widzę w innych wątkach ludzie robią zdjęcia, stąd pewnie inne odczucia z tego co jest.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Pytanie czy kamera w ogóle będzie w stanie poprawić swoją widoczność „tuż przed maska”. Jesli nie to zadne cuda tu nie pomoga
Tak, bo bierzesz pod uwagę wiele klatek wideo z przeszłości, a nie tylko klatki bieżące. System może zapamiętać gdzie co się znajduje na podstawie danych które zabrał podczas dojeżdżania do przeszkody.

Oczywiście zaraz znajdzie się ktoś, że jest edge case X, który w sumie nie występuje, ale co by było gdyby babcia się położyła pod samochodem gdy nas nie było, a samochód był uśpiony i nie miał aktywnych kamer 😅
 

Michal

Moderator
Babcia, to babcia, ale dziadek? To by dopiero było...
 

Michal

Moderator
Pies to powinien w budzie siedzieć, a nie biegać, tak jak babcia w domu starców :p
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Niestety ja jestem innego zdania, kompletnie nie mogę zaufać temu systemowi... o ile jeszcze na zewnątrz, przy dobrym świetle działa to jeszcze znośnie, to o tyle u mnie w garażu 240cm szerokości totalna klapa... muszę wjeżdzać tyłem do garażu, bo przodem bez czujników nie mam szans zaparkować 10cm od prawej ściany... ale Vision już przy przekraczaniu szerokiej na 2m bramy garażowej krzyczy stop... mimo że dalej samochód mieści się razem z lusterkami. Mijając stojący przy wjeździe zmiękczacz wody, mijając go na 5cm to dla niego już kolizja.

Dodatkowo jak kamery w słupkach wjadą do garażu to automatycznie jest "ograniczony system". Stojące w garażu opony widzi jako tira...

Tutaj zawiodłem się niestety, o ile widok cofania, kamery są w bardzo dobrej rozdzielczości i bez lusterek jestem w stanie cofnąć na milimetry o tyle pojechać do przodu i zaparkować jak najbliżej prawej ściany to się nie odważę...


Czy może ktoś potwierdzić z samochodem z czujnikami, czy też robi wam w korku 5 m odstępu od poprzedzającego auta?
 

kristof46

Fachowiec
Niestety ja jestem innego zdania, kompletnie nie mogę zaufać temu systemowi... o ile jeszcze na zewnątrz, przy dobrym świetle działa to jeszcze znośnie, to o tyle u mnie w garażu 240cm szerokości totalna klapa... muszę wjeżdzać tyłem do garażu, bo przodem bez czujników nie mam szans zaparkować 10cm od prawej ściany... ale Vision już przy przekraczaniu szerokiej na 2m bramy garażowej krzyczy stop... mimo że dalej samochód mieści się razem z lusterkami. Mijając stojący przy wjeździe zmiękczacz wody, mijając go na 5cm to dla niego już kolizja.

Dodatkowo jak kamery w słupkach wjadą do garażu to automatycznie jest "ograniczony system". Stojące w garażu opony widzi jako tira...

Tutaj zawiodłem się niestety, o ile widok cofania, kamery są w bardzo dobrej rozdzielczości i bez lusterek jestem w stanie cofnąć na milimetry o tyle pojechać do przodu i zaparkować jak najbliżej prawej ściany to się nie odważę...


Czy może ktoś potwierdzić z samochodem z czujnikami, czy też robi wam w korku 5 m odstępu od poprzedzającego auta?
Po co to mówisz. To niedobra jest. Czujniki są złe. Kamery lepsze. Nie ważne ze nie działają.
 
Top