TESLA VISION jestem zaskoczony dobrym działaniem

bart_zaw

Posiadacz elektryka
U mnie przekłamuje odległości od przeszkody. Praktycznie mnoży razy 2. Przy 80 cm od ściany pokazuje ok 40-45cm. Nie działa też stabilnie. Gdy samochód się zatrzyma odległość czy to z tyłu czy z przodu auta zmienia się i linia faluje. Dla mnie to badziew. Skoda lepiej sobie radzi teraz z wspomaganiem parkowania niż markowa tesla. Ale na to się zgodziliśmy :(
U mnie na odwrót - codziennie parkuje przodem na to samo miejsce i zawsze pokazuje 80cm zapasu gdzie mam realnie może 30cm miejsca.
do tylu i na boki nie zwracam uwagi bo kamery dają wystarczający obraz.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
W końcu to wymarzony samochód każdego akwizytora 😂
No tak, skoro sprzedawanie popularnego auta dla ludzi powoduje że deprecjonujesz długą historię producenta, który stworzył kilkanaście modeli, startował w wyścigach, działał w komunizmie to czekam na "markę" Tesli gdy spełni swoje obietnice produkowania dostępnego masowego modelu:), w sumie w latach 90 Mc Donalds był postrzegany jako restauracja, dziś jem tam gdy niema nić innego w okolicy i czas goni i nieważne co zjem;)
 

kristof46

Fachowiec
No tak, skoro sprzedawanie popularnego auta dla ludzi powoduje że deprecjonujesz długą historię producenta, który stworzył kilkanaście modeli, startował w wyścigach, działał w komunizmie to czekam na "markę" Tesli gdy spełni swoje obietnice produkowania dostępnego masowego modelu:), w sumie w latach 90 Mc Donalds był postrzegany jako restauracja, dziś jem tam gdy niema nić innego w okolicy i czas goni i nieważne co zjem;)
To jak coś jest postrzegane a jaki jest tego realny cel to dwie różne rzeczy. Poza tym to czy Tesla i generalnie auta EV będą masowo jeździły po ulicach zależy nie tylko od producentów. Mentalność w naszym kraju każe raczej krytykować i wyśmiewać ev niż je kupować.
Mówisz ze skoda działa. Owszem działa. Choć obecne auta wciąż są bardziej awaryjne niż te sprzed 6-8 lat.
Natomiast auto dzisiaj nie tylko pojazd ale i pewnego rodzaju centrum dowodzenia a producenci nadal wstawiają do aut malutkie ekrany (a jak duże to za sroga dopłata) wraz z softwarem który działa jakby chciał a nie mógł. Mnie to zawsze wkurza.
Owszem tesla Vision powinna najpierw być porządnie przetestowana (testowana pewnie była ale nie tak idealnie) a dopiero potem można byłoby ja wypuścić. W końcu auto kosztujące ponad 200k to nie byle telefon czy tablet.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Panowie, o czym ta dyskusja. BMW za bańkę nie pokazuje odległości. Tesla pokazuje, źle. System ma na celu ostrzec Cię przed kolizją i to robi. Nie jest to dalmierz ani miernik odległości. Lepiej żeby ostrzegł wcześniej niż później. O tym chciałem napisać. Wg mnie spełnia swoje zadanie. Pika wtedy kiedy ma pikać, nawet wcześniej.
 

kristof46

Fachowiec
Panowie, o czym ta dyskusja. BMW za bańkę nie pokazuje odległości. Tesla pokazuje, źle. System ma na celu ostrzec Cię przed kolizją i to robi. Nie jest to dalmierz ani miernik odległości. Lepiej żeby ostrzegł wcześniej niż później. O tym chciałem napisać. Wg mnie spełnia swoje zadanie. Pika wtedy kiedy ma pikać, nawet wcześniej.
No i źle że wcześniej. Nie jesteśmy w USA gdzie miejsca są szerokie głębokie itd. Czasem trzeba się gdzieś wcisnąć i wtedy precyzja jest istotna. Co mi po wskazaniach odległości skoro jak widać są one często niewłaściwe. Co mi po sygnalizacji „stop” kiedy wiem ze mam jeszcze miejsce ale nie wiem ile bo tesla mówi już tylko stop. Za duża jest ta martwa strefa przez która system musi dać sobie więcej przestrzeni.
Czujniki za to odległości nie pokazują ale dają ci znać a to zazwyczaj wystarczy. Ba ten ostateczny znak (w zależności od producenta) często sygnalizuje naprawdę bliski podjazd pod przeszkodę. Zatem nie ma co na sile bronić Tesli.
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
ja powiem szczerze, że w tak niewielkim samochodzie jak MY takie wynalazki jak tesla vision są o kant wujka rozbić. Działa to ogromnie nieprecyzyjnie, błędnie pokazuje przeszkody, wiele razy drze się STOP pomimo że jeszcze do przeszkody / krawężnika / słupka jest jeszcze po pół metra. Najchętniej to bym to wyłączył w cholerę bo jak dla mnie to zupełnie niepotrzebne. Na ten moment nie pomaga to w żaden sposób a nawet bardziej denerwuje i rozprasza niż pomaga. Na podstawie tylnej kamery mogliby zrobić powiadomienie o zbliżającym się samochodzie przy wyjeździe z parkingu prostopadłego, lub gdyby dali możliwość powiększenia obrazu z boczenej kamery przy cofaniu / manewrowaniu. Dopuki tego nie dopracują to zbędny bajer.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Polecam test pokazujący "świetne" działanie systemu:
W innym wątku znajdziesz test sebixa dlaczego samochody elektryczne to zło 😅

Opisujemy tutaj nasze subiektywne odczucia z używania systemu po kilku tygodniach, a nie click bait z YouTube.
 
Top