Tesla 3 facelift 2023

elektryk

Pionier e-mobilności
Moduł kamery jest również nowy.
Ludzie spekulują z jakimiś kosmicznymi bateriami LFP do nowego M3 AWD w USA, bo Long Rage ma mniejszy zasięg niż poprzedni rocznik, a odpowiedź może być dużo prostsza.

Nowy moduł kamer ma większą rozdzielczość, co rodzi bardzo poważne konsekwencje po stronie hardware - większa rozdzielczość wymaga dużo większej mocy obliczeniowej do obsłużenia tego, dlatego HW4. Podejrzewam że nie było opcji żeby zmiana procesu litografii procesorów na mniejszą mogła skompensować większą rozdzielczość do przetwarzania - stąd większe zapotrzebowanie na energię i mniejszy zasięg.

Czyli Highlander może mieć mniejszy zasięg idąc tym tropem. Podobnie było z Ryzen.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Ja obstawiam:
Maskowanie przodu i tyłu auta = drobniutkie zmiany wyglądu + kamery w światłach przednich i tylnych, bo tak moim zdaniem powinno być od początku, żeby poprawić widoczność na skrzyżowaniach.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Nowy moduł kamer ma większą rozdzielczość, co rodzi bardzo poważne konsekwencje po stronie hardware - większa rozdzielczość wymaga dużo większej mocy obliczeniowej do obsłużenia tego, dlatego HW4. Podejrzewam że nie było opcji żeby zmiana procesu litografii procesorów na mniejszą mogła skompensować większą rozdzielczość do przetwarzania - stąd większe zapotrzebowanie na energię i mniejszy zasięg.

Czyli Highlander może mieć mniejszy zasięg idąc tym tropem. Podobnie było z Ryzen.

Każdy, kto zna Teslę, wie, że takie oszczędności są również częściowo przenoszone na klienta.
Nie zdziwiłbym się, gdyby Model 3 stał się jeszcze tańszy kosztem likwidacji kilku elementów teraz oferowanych, nowym bardziej energetycznym komputerem i podzespołami elektronicznymi, gorszym zasięgiem, ale za to nieznacznie zmienioną technologią wnętrza i lekkim liftingiem zewnętrznym.
Tak jak to miało miejsce z liftem modelu S zmiany były ale żeby znaczącej rewolucji nie zobaczyliśmy.

Jest jeszcze możliwość, że Tesla testuje różne warianty i ostatecznie nie wiemy, który z nich będzie końcowym rozwiązaniem.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Też myśle że testują różne warianty.
Usunięcie manetki kierunkowskazu w aucie popularnym jakim jest TM3 może wygenerować Tesli duży problem.
O ile takie rozwiązanie w powiązaniu z Yoke było możliwe w niszowych jakby nie było autach TMX/S, bo te auta zamawiają obecnie ekstremalni pasjonaci, to w aucie masowym jakim jest TMY/3 jest to duże ryzyko.
Już brak czujników przy niefunkcjonalnym TV rodzi problemy, a powoli rynek entuzjastów Tesli będzie nasycony.
Zwiększenie sprzedaży będzie teraz się opierać na „zwykłym” użytkowniku auta, który nie fascynuje się nowinkami, chce lub jest zmuszony kupić użyteczne BEV do codziennej eksploatacji.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Też myśle że testują różne warianty.
Usunięcie manetki kierunkowskazu w aucie popularnym jakim jest TM3 może wygenerować Tesli duży problem.
Ja jeszcze pamiętam czasy jak gigantyczne było oburzenie, że usunięto "zegary" za kierownicą na rzecz ekranu na środku.

Oburzenie sięgało zenitu, anulowane rezerwacje M3, dziesiątki tysięcy kąśliwych komentarzy na forach, itd.

Ludzie nie mają wyobraźni i dopóki czegoś nie spróbują to są anty. Niektórzy nawet jak spróbują to są anty tylko dlatego że tak się nakręcili, a po czasie przyznają, że w sumie nowe podejście wcale nie jest złe.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Ja jeszcze pamiętam czasy jak gigantyczne było oburzenie, że usunięto "zegary" za kierownicą na rzecz ekranu na środku.

Oburzenie sięgało zenitu, anulowane rezerwacje M3, dziesiątki tysięcy kąśliwych komentarzy na forach, itd.

To model 3 miał zegary za kierownicą ? :unsure:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad zegary. Wg mnie Trójka i Ygrek mają lepiej niż X. Kompletnie mi to niepotrzebne, nawet ta mała nawigacja. Ale do kierunkowskazów trzeba cierpliwości. Yoke ujdzie, kierunki to nie dla wszystkich.
Ekran w Xie jest gorzej skonfigurowaany, brakuje wielu funkcjonalnosci mniejszych modeli
W Trójce dałem dodatkowy ekran i niby zaprzeczam sobie ale on był dla kamery i tego czego nie da się wsadzić w Tesli np AA CP itd
 

pluto

Pionier e-mobilności
Kolejny filmik (ten sam ale w innym ujęciu) ;)

Plotka głosi że pracownicy w GF Szanghaj od 1 czerwca maja zakaz brania telefonów komórkowych do pracy - ktoś wydedukował że być może będą wtedy odbywać sie próbne montaże nowych egzemplarzy TM3 Highland.
W każdej plotce jest ziarenko prawdy, niemniej chyba w III kwartale możemy spodziewać się pierwszych nowych modeli.
Wszystko zacznie się pewno od wysokich upustów obecnego modelu 3.

 
Top